Site icon IAS

פארק מים ואתר ספא מהמתקדמים באירופה נפתח בדברצן הונגריה

אתר הספא והמרפא החדש Aquaticum Debrecen Strand דברצן . צילום לשכת התיירות של הונגריה

אתר הספא והמרפא החדש Aquaticum Debrecen Strand דברצן (Debrecen) הוא בגדר בשורה חשובה עבור תיירות הספא והמרפא באירופה ותעשיית התיירות בהונגריה בפרט.

בצמוד לאתר הקיים, האהוב הנמצא ברובו במבנה מקורה בעיר דברצן הוקם אתר חדש, נוסף וחיצוני בהשקעה של מיליארדי פורינט הונגרי. המתחם המודרני והרחב משתרע על שטח עצום של 5,700 מטרים מרובעים וכולל מגוון גדול של מתקנים חדשניים: 15 בריכות, 8 מגלשות, מרפסת שמש בגובה 12 מטרים ומתחם ייחודי לילדים בשם "Children’s World" ועוד, כך שהאתר מושלם גם עבור משפחות עם ילדים.

משרד האדריכלים Bord Architect Studio, הפך את קומפלקס המרחצאות הוותיק למתחם חדשני ויפהפה שצפוי להוות אתר אייקוני נוסף בדברצן, בדומה ליער הגדול שכבר היום מושך מאות אלפי מבקרים מרחבי הונגריה והעולם.

המבנה המחודש ממזג באופן מתוחכם בין מערכת הבריכות, המגלשות ושאר המתקנים  כאשר האלמנט שמחבר ביניהם הוא המים עצמם. אספקט משמעותי נוסף הוא ניצול הקרבה ליער שמקיף את המתחם, וקיום מערכת יחסים אקטיבית עם הטבע.

15 הבריכות במתחם מגיעות לשטח מצטבר של 5,500 מטרים מרובעים. המרכז כולל גם בריכת ספא, "נהר איטי", בריכת צלילה בשטח של 200 מטרים מרובעים, בריכת רגיעה בעלת רצפת זכוכית (בקומה העליונה של הבניין הראשי) ובריכות שחייה ואימונים באורך של 50 ו-30 מטרים.

15 בריכות, 8 מגלשות, מרפסת שמש בגובה 12 מטרים ומתחם ייחודי לילדים . צילום לשכת התיירות של הונגריה

כעת מסתמן שמדובר במתחם הספא והמרחצאות  "המודרני ביותר בהונגריה", לפי הדברים שנשא גרגלי גוליאס (Gergely Gulyás), שר בממשלת הונגריה, בטקס הפתיחה החגיגי.

לאסלו פאפ (László Papp), ראש העיר של דברצן, קרא לפיתוח "השקעה בלתי רגילה" בגלל האתגר הגדול לייצר חלל ייחודי הן מבחינת נראות והן מבחינת ניסיון, בדומה למרחצאות בהיידוסובוסלו (Hajdúszoboszló) – הספא הגדול ביותר באירופה.

המתחם כולל גם מלון משפחתי ומפנק, מסעדות ובתי קפה שיעמדו לרשות המבקרים לאורך טיילת, וכעת לאור ההתפתחות המאסיבית באזור, גם פארק Nagyerdő  בדברצן הפך לאחד מהפארקים האורבניים היפים באירופה כולה.

דברצן היא העיר השנייה באוכלוסייתה בהונגריה אחרי בודפשט ונמצאת במרחק שעתיים נסיעה ממנה. היא סמוכה לפארק הלאומי הורטובאג' (Hortobágyi National Park) שמתהדר בטבע פראי במיוחד, חקלאות מסורתית ותרבות בוקרים מקומית ויוצאת דופן.

דברצן נחשבת לעיר צעירה – זאת הודות ל-30 אלף הסטודנטים שמתגוררים בה. זו גם הסיבה שלאורך כל השנה מתקיימים בעיר שלל פסטיבלי מוזיקה ואירועי תרבות לצעירים. בנוסף, מגזין Lonely Planet הכריז עליה כ"לב ה-Low Cost של הונגריה" ודירה אותה במקום החמישי ברשימת 10 הערים שמעניקות את התמורה הטובה עבור כספם של תיירים.

צעירים נהנים בפארק הספא Aquaticum Debrecen Strand דברצן . צילום לשכת התיירות של הונגריה

למידע נוסף על Aquaticum Debrecen Strand, היכנסו: לחצו כאן

Exit mobile version