Site icon IAS

עם ישראל טייל בהמוניו, בשבת הראשונה לאחר פתיחת הסגר

הטבע במיטבו ברמת סירין. צילום מחמוד נאסר, רשות הטבע והגנים

ביטול הסגר ומזג האוויר האביבי, הוציא את עם ישראל אל מרחבי הטבע והאתים הפורחים בארצנו היפה. כ- 150 אלף מטיילים יצאו אל הגנים הלאומיים, שמורות הטבע והשטחים הפתוחים. כ- 1300 מטיילים בחרו ללון בחניוני הלילה. 15 תחנות מידע נפרסו ביציאה למסלולי הטיול המרכזיים.

רעיה שורקי, ראש חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים: "אלפי מטיילים נהנים בסוף השבוע הזה בטבע, בעיקר במוקדי פריחה ומסלולי הליכה בטבע. 15 תחנות מידע והסברה שהוצבו בנקודות מרכזיות מסייעות בהכוונת המטיילים, מתן מידע בעזרת מורי דרך מוסמכים, במסגרת שיתוף פעולה של רשות הטבע והגנים ומשרד התיירות. הציבור קיבל גם שקיות אשפה כחלק מהמאמץ הלאומי והעצמת המסר לשמירת הניקיון ולקיחת האחריות האישית לארץ נקייה. המטיילים גדשו בהמוניהם את מרחבי הארץ ונהנו מהמתנה הנהדרת של שילוב מזג אוויר מצוין ופריחה בשיאה".

האתרים הבולטים היום היו: הבניאס, תל דן, צפורי, קיסריה, הבונים, דור, אפק ירקון, בית גוברין, אשקלון, עין גדי ופארק הבשור.

חניוני הלילה: כ 1300 לנים בילו בסוף השבוע ברשת חניוני הלילה של רשות הטבע והגנים. החניונים הבולטים: אשכול, בארות, מצדה וחורשת טל.

מטיילים בתוך הירוק בנחל עיון. צילום פארס דאבוס, רשות הטבע והגנים

שאול גולדשטיין, מנכ״ל רשות הטבע והגנים: שמחנו לראות את אלפי המטיילים חוזרים אל הטבע לטייל ולהנות מהפריחה, הנחלים והמפלים הזורמים והשוצפים. נערכנו לפתיחה עם מערכת הזמנות ותחנות מידע שיוצבו במהלך החודש ביציאה למסלולי הטיול המרכזיים. בתחנות המידע הצבנו יחד עם משרד התיירות, מורי דרך שהדריכו את המטיילים על נקודות העניין במסלולי הטיול. לחלק ממורי הדרך זו הייתה חזרה לעבודה לראשונה לאחר תקופה ארוכה, בה לא ניתן היה להדריך קבוצות. שיתוף הפעולה הזה עם משרד התיירות, מאפשר מחד למורי הדרך להתפרנס בכבוד במקצוע שלהם, ומאידך הציבור נהנה מהמפגש הערכי בשטח הפתוח. בשבילנו זו זכות גדולה לאפשר לציבור להנות מאתרי הטבע והמורשת ולטייל בביטחה לצד ההנאה.

בנוסף, בסוף השבוע יצאו 100 קבוצות לנקות את השטחים הפתוחים, במסגרת מיזם "ניקיון המליון בסימן יום המשפחה". אני מקווה שהציבור יצטרף אלינו במאמץ המשותף לשמירת הטבע וחיות הבר.

Exit mobile version