Site icon IAS

על ערש דווי: ענף התיירות מתחנן להצלה מחברי הכנסת והממשלה

עובדי ענף התיירות הנכנסת מפגינים בנצרת. צילום טארק שהידה

יש לנו מסר אחד לחברי הכנסת, למשרתי הציבור, לממשלת ישראל למקבלי ההחלטות וחורצי הגורלות – די להבטחות חסרות כיסוי! הגיע העת לפיצוי מיידי ואמיתי לעוסקים בתיירות בארץ.

אתם הפקרתם והזנחתם את עוסקי ועובדי הענפים בשכירים והעצמאיים המתפרנסים מהתיירות הנכנסת, הפנים והיוצאת. גם השבוע, בישיבה המשותפת לוועדת העבודה וועדת הכלכלה, התבררה האמת הכואבת – ממשלת ישראל הנוכחית מסרבת לפצות את אזרחי ישראל על הנזקים הכלכלים של משבר הקורונה והחלטות הממשלה. ענף חיוני לכלכלת המדינה, ענף שמפרנס חלקים כה נרחבים בחברה – נזרק לגורל אכזר ולמלחמת הישרדות שבה גם הנחושים והמתמידים לא יצליחו להתקיים.

מתווה הסיוע לענף התיירות אינו סתם מלא חורים. הוא בור ענק שאליו מנסים להשליך את העובדים והעסקים של הענף. אל הבור תיגרר המדינה כולה. ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לאבד את ענף התיירות, לא ברמה הכלכלית ולא ברמה החברתית. הממשלה מתנערת מהמעגלים הרבים שנפגעו מהמשבר בכל תירוץ אפשרי.

אזרחים ואזרחיות ובעלי עסקים שעבדו ושילמו מיסים נזנחים בחוסר מוסריות ואין איש שמגלה אחריות. בממשלה מקבלים החלטות – ואת המחיר משלמים החלשים ביותר, העסקים הקטנים והבינוניים שמרכיבים את רוב ענף התיירות, השכירים והמנהלים. אנו מופקרים כעת יותר מכל ענף אחר בזמן שכבר שנתיים אין לנו פרנסה.

מחודש יולי 2021 לרובנו ככולנו אין תמיכה, אין פרנסה ואין פיצוי. כל ההבטחות על מתווים עתידים ורעיונות על מתווים נשארו על הנייר או בכותרות האינטרנט והעיתונים. עלינו לשלם חשבונות ולקנות מזון ואין לנו ממה.
אנחנו דורשים מממשלת ישראל לפצות את עובדי ועוסקי ענף התיירות על מנת לאפשר להם קיום מינימלי. על הפיצוי להיות:
• מיידי – הכסף חייב לעבור בתחילת חודש פברואר, בדומה למשכורות הממשלה אשר המשיכו כאילו אין משבר.
• סכום משמעותי – אשר יאפשר קיום מינימלי בכבוד, על בסיס רמת פגיעה בהכנסות.
• בלי ביורוקרטיה – אין לאנשים שצריכים להאכיל משפחות זמן לדיונים ולמילוי טפסים.

במקביל אנו דורשים לקיים איתנו, נציגי ענף התיירות בשטח, דיון דחוף על עתידו של הענף ועובדיו. ללא פעולת הצלה מיידית של הממשלה כעת, העוסקים בענף יגיעו לחרפת רעב.

נציגים הנפגעים מסגירת והגבלת ענפי התיירות הנכנסת היוצאת והפנים ותומכים מענפים נוספים שנפגעו ממדיניות הממשלה במשבר הקורונה.

שר האוצר, אביגדור ליברמן כתב בעמוד הפייסבוק, לאחר פגישתו עם נציגים מהמגזר העסקי, מבלי להזכיר את ענף התיירות ומבלי שנציגיו יהיו בפגישה אתמול: " במשמרת שלנו אף אחד לא יישאר מאחור! אני מסיים פגישה חשובה עם נציגי עסקים חשובים בתחום האופנה, הכושר, ההסעדה והאירועים בישראל.  ההתחייבות שלי היא לתת סיוע כלכלי לכל מי שנפגע. זאת המילה שלי, ואצלי מילה זאת מילה. אני לא מתכוון לחלק כסף לטייקונים ולחברות ענק אלא לדאוג באופן ממוקד לעסקים שבאמת נפגעו וזקוקים לסיוע."

Exit mobile version