Site icon IAS

עיכוב פתיחת השמים מסכן 95,000 משרות

יאט"א: 95,000 משרות נמצאות בסכנה. צילום freepik

ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (International Air Transport Association – IATA) מזהיר הבוקר (א', 21 ביוני 2020 ) כי עיכוב בפתיחת השמים עלול לפגוע ב-95,000 משרות בישראל וקרא לסיוע כספי מידי לתעשיית התעופה.

ההשפעה הישירה של העיכוב תגרום לירידה של כ-13 מיליון נוסעים השנה (55% ) פגיעה של 3.2 מיליארד דולר בהכנסות חברות התעופה והשפעה רחבה יותר על כלכלת המדינה בשיעור של 8.3 מיליארד דולר.

בשל ההשפעה המשמעותית על חברות התעופה, הכלכלה והתעסוקה, חשוב שהממשלה תשקול במהירות האפשרית חבילת צעדים לתמיכה בחברות התעופה הישראליות, כשם שממשלות ברחבי תבל מעניקות תמיכה הכוללת:

סיוע כספי ישיר – לדוגמא בצרפת, גרמניה, ארה"ב וסינגפור. למרות שכל סיוע מועיל, על הממשלות להימנע מהלוואות אשר בסופו של יום מעלות את רמת החוב בתעשייה. אפשרויות נוספות כוללות סבסוד מיסי נמל ובקרה אווירית.

הרחבות לסובסידיות שכר ואמצעי הקלה במיסוי חברות – תוכניות סבסוד השכר הקנו לחברות תעופה כ -35 מיליארד דולר. הקלה לחברות על מיסים כמו מע"מ, מיסי נוסעים או מיסי דלק.

הימנעות מעליית חיובים ואגרות – יש להימנע מעלייה תלולה בחיובים  במהלך תקופת ההפעלה מחדש מכיוון שהדבר ישפיע מאוד על כספי חברות התעופה ועל התאוששות השוק. באופן דומה, על ממשלות לכסות את העלויות של אמצעי בריאות חדשים שהוטלו כתוצאה מ- COVID-19.

אמנם הסיוע הכספי חשוב לתעשיית התעופה, אך לכלכלה הרחבה אף יותר, ענף התעופה תומך ב -185,000 משרות וב -5% מהתמ"ג בישראל, לכן חיוני שממשלת ישראל תקבע תוכנית לביטול הסגר. שיטות העבודה שהומלצו על ידי ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי (ICAO) להפעלת התעופה מחדש: ניקוי יסודי ותכוף יותר, עטיית מסכות פנים, בדיקת שדות תעופה במידת הצורך, מניעה מנוסעים סימפטומטיים לטוס ופרוטוקולי היגיינה.

"חברות תעופה בישראל סובלות מהתמוטטות חסרת תקדים בהכנסות, וכדי לשמור על התעופה ולהפעיל מחדש את הכלכלה, חיוני שישראל תלמד ממשלות אחרות ותספק סיוע כספי לתעשייה. אמצעי הסגר הוא המכשול להתנעת התנועה האווירית. סקר הנוסעים האחרון שלנו מראה כי 83% לא יטוסו אם יהיה צורך בבידוד.

"התשובה היא אסטרטגיה המשלבת אמצעי בריאות מתואמים ועקביים בינלאומיים לטיסות עם תוכניות לאומיות יעילות לניהול COVID-19. מאחר שאסטרטגיה זו קיימת, אנשים יכולים להיות בטוחים שטיסות יכולות לתרום שוב לתעסוקה, לשגשוג ואיכות חיים", אמר רפאל שוורצמן, סמנכ"ל אירופה של IATA.

Exit mobile version