Site icon IAS

"עטיית מסכות מפחיתה ב-90% את סיכון ההדבקות"

מטיילים ועוטים מסיכות. צילום Depositphotos

מועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC) קוראת למדינות אירופה ליישר קו ולפרסם הנחיות נסיעה משותפות לכולן כדי למנוע בלבול בקרב הנוסעים. אלו שיצאו לראשונה למסע ביבשת אירופה נתקלו בהנחיות שונות בכל מדינה, מה שעלול לעכב את התאוששות ענף התיירות. לדוגמא, עטית מסיכה חובה בתחבורה ציבורית במדינות מסוימות כמו צרפת וגרמניה, אך רק בגדר המלצה בנורבגיה ושוודיה. במלטה, עטיית מסיכה היא חובה בכל המקומות הציבוריים ואילו בפולין לא, רק לשמור על ריחוק חברתי.

מחקר של מועצת הנסיעות והתיירות העולמית מגלה כי עלייה של 2.7% במספר המטיילים הייתה מייצרת כמיליון מקומות עבודה בענף התיירות. עבודה משותפת בין הממשלות עשויה לעורר עלייה בנסיעות בשיעור של עד 27%, ולייצר 10 מיליון משרות בתעשיית הנסיעות ותיירות.

עוד מגלה המחקר כי רופאים בבית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת הרווארד מציינים כי השימוש במסכות מסייע בהפחתת הסיכון להעברת נגיף  COVID-19 בשיעור של 90%, למשתמשים ולסובבים אותם, כמו גם תחושת ביטחון רבה יותר עבור המטיילים. עם זאת, המועצה מזהירה כי אם ממשלות אירופה לא תעשנה מאמץ גדול יותר ליישר את מדיניותן, הדבר יגרום להאטה בהתאוששות תעשיית התיירות, וסיכון ל-16 מיליון משרות.

ליישר קו בין הנחיות מדינות יבשת אירופה צילום Depositphotos

גלוריה גווארה (Gloria Guevara), נשיאה ומנכ"לית WTTC, אמרה: "המועצה קוראת לכל ראשי מדינות אירופה להתאחד לטובת מיליוני האנשים התלויים בתעשיית התיירות באירופה; מטיילים ועובדים. חשוב שממשלות ילמדו מהעבר וינקטו פעולה מהירה ויעילה לתיאום הנחיות הנסיעה ופתיחת הגבולות ברחבי אירופה. משברים קודמים, כולל ההתרסקות הפיננסית ב -2008, מראים כי תיאום מדיניות, והנהגתם הביאה להתאוששות מהירה יותר."

"אקלים זה של אי וודאות בקרב מטיילים ונופשים הוא הדבר האחרון שהם זקוקים לו בתקופה בה מגזר הנסיעות והתיירות זועק להתאוששות. לא ניתן להעריך את השבת אמון הצרכנים בשעה חשובה זו באחד האזורים הגדולים בעולם לנסיעות ותיירות, סיכמה גלוריה גווארה."

Exit mobile version