Site icon IAS

"עד החגים זה יחזור"

מטוס אל על בנתב"ג. צילום עוזי בכר

מירי רגב, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, העלתה אתמול (ב') פוסט בעמוד הפייסבוק שלה ופנתה לנוסעים הממתינים לכספם בעקבות ביטולי טיסות: " רכשתם כרטיסים באל-על אבל הטיסה בוטלה? אני שמחה לבשר לכם כי כספי ההחזרים בעבור טיסות אל-על שבוטלו צפויים לחזור עוד לפני החגים. מדובר בכ-200 מיליון ₪ שיגיעו למשפחות ישראליות שמצפות לכך. הצעת החוק שיזמתי ואושרה היום על ידי הממשלה מתקדמת במסלול חקיקה מהיר במהלך השבוע הקרוב בכנסת."

הבעיה שהשרה מירי רגב שכחה שאל על חייבת למעלה ממיליארד שקל לעשרות אלפי לקוחותיה שרכשו כרטיסי טיסה, טיסתם בוטלה והם עדיין ממתינים לכספם. מבלי להתייחס לכרטיסי טיסה לחודשים יולי-אוגוסט. המתווה שקורם עור וגידים מדבר על החזר כספי של חברות התעופה הישראליות ללקוחות, עד חודש אוקטובר 2020 . המתווה מדבר גם על החזר כספי מיידי, עוד לפני חודש אוקטובר, לחברות תעופה שרשמו ירידה של 70%. להזכירכם, כל חברות התעופה רשמו ירידה בהכנסות של למעלה מ-70%.

בנוסף, ציינה השרה מירי רגב כי המתווה מתקדם במסלול חקיקה ומצריך תיקון חקיקה לחוק התעופה, שאושר לא מכבר (לכתבה) על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת וקבע כי החזר הכספים ע"י חברות התעופה יתבצע לא יאוחר מ-30 יום מכניסת הוראת השעה לתוקף, כלומר עד אמצע חודש אוגוסט.

ב-31 ביולי חברת אל על קיבלה את מתווה המדינה להנפקת מניות החברה לציבור (לכתבה)  עד סוף חודש אוגוסט ובמקביל שחרור של יתרת עודפי קופות הפיצויים המרכזיות של החברה בהיקף כולל של כ-57 מיליון דולר.

היום, יום שלישי (4 באוגוסט) בשעה 10:00 בבוקר, תדון ועדת הקורונה בכנסת בהיערכות לפתיחת השמיים לנכנסים וליוצאים מישראל, ביוזמה משותפת עם ח"כ מיקי לוי. מה שנותר כרגע הוא להמתין ולקוות שהנוסעים יזכו לקבל את כספם חזרה במהירות האפשרית.

Exit mobile version