Site icon IAS

סקר WTM : "נוסעים רבים טסים בידיעה שהם חיוביים לקורונה"

לונדון איי, . צילום Depositphotos

אתמול (ב') נפתח יריד התיירות הבינלאומי הגדול בעולם בלונדון (World Travel Market London) בו משתתפת גם ישראל עם ביתן שהוקם על ידי משרד התיירות. לרגל האירוע מארגני היריד ערכו סקר מעניין בקרב 2000 משתתפים ממנו עולה כי:

הרוב המכריע של הבריטים מאמינים שאנשים טסים בידיעה שהם חולי קורונה. 46.4% ענו בחיוב מוחלט, 41% השיבו "כן יתכן", 6.3% ענו בשלילה ו-6.3% אמרו שהם לא יודעים. זה אומר שכמעט תשעה מכל עשרה (87.4%) השיבו בחיוב כשנשאלו על ידי הסוקרים.

הסקר נערך בעונת הקיץ האחרונה נטולת הגבלות מאז 2019, כאשר הנוסעים יכלו להיכנס ולעזוב את בריטניה ללא הגבלות קורונה. סקר דומה שנערך בשנה שעברה גילה ששיטת הרמזורים במאבק בקורונה הרתיעה שני שליש מהנוסעים לטוס לחו"ל.

מדינות כמו יוון וטורקיה רשמו התאוששות תיירותית מהירה יותר בהשוואה לבריטניה, בין היתר הודות להסרת מגבלות הכניסה לתיירים מוקדמת יותר.

ג'ולייט לוסרדו (Juliette Losardo), מנהלת יריד WTM, אמרה: "סופן של מגבלות הקורונה ובדיקות חינם בבריטניה, ללא ספק גרם לכך שאנשים שחלו התערבבו עם הקהילה הרחבה יותר – בין אם בארץ ובין אם בחו"ל. אי אפשר היה לדעת כמה מהם יצאו לחו"ל בידיעה שהם חלו בקורונה, אבל תוצאות הסקר שלנו מראות שרובנו (87%) חושבים שזה כנראה היה המצב.

"עם זאת, הודות לחיסונים כאן ובחו"ל, חלק גדול מוגן מהנגיף, ונראה שמצאנו איזון בין שמירה על בטיחות אנשים ואפשרות לחידוש החיים, ובתמורה לאפשר לקהילת המטיילים לחזור לרמות שלפני המגפה. כאשר אנו מצפים לקיץ חזק בשנת 2023, אנו מקווים שתחושת הנורמליות הזו בנסיעות תימשך ותעודד עוד יותר צרכנים להזמין את החופשה המיוחלת לחו"ל – ובכך לעזור לכלכלות ברחבי העולם להתאושש מההשפעות של המגיפה, סיכמה ג'ולייט לוסרדו".

Exit mobile version