Site icon IAS

סקר חדש מגלה כי מרבית מתושבי מדינות אירופה ביטלו את חופשות הקיץ

תיירת ברחובות אירופה בעידן הקורונה. צילום freepik

רק אתמול (ד') דיווחנו כי משרד הבריאות יאפשר בקרוב מתווה חדש לפתיחת השמיים ופרופ’ איתמר גרוטו אמר בדיון הוועדה לענייני ביקורת המדינה, כי לא ידרשו בדיקות ובידוד ממי שיגיע ממדינות ירוקות. השאלה המתבקשת מה יקרה ברגע שיפתחו השמיים ? כרגע אנחנו ברשימה המכובדת של מדינות "אדומות" ואף אחת ממדינות אירופה לא תשמח לקבל אותנו.

ביבשת אירופה, מדינות פתחו את גבולותיהן לתיירים ב-01 ליולי מה שהביא שוב לעלייה בחולי הקורונה במספר מוקדים. סקר חדש שבוצע ע"י רדפילד ווילטון אסטרטגיות (Redfield and Wilton Strategies) עבור 'אירוניוז' (Euronews) מגלה כי התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה הביאה את מרבית תושבי ספרד, איטליה, גרמניה וצרפת לבטל את תכניותיהם לחופשת הקיץ.

הסקר נערך בתאריך ה-17 ליולי 2020, בין 6000 משתתפים, 1500 מכל מדינה: צרפת, גרמניה, איטליה וספרד. מטרתו הייתה לקבל מושג טוב יותר כיצד COVID-19 משפיע על החיים באירופה. 23% מהנשאלים בארבע המדינות הצהירו, לפני התפרצות הנגיף, כי אין בכוונתם לצאת לחופשה. כעת הנתון עלה ל-56% .

רכיבת אופניים ספורטיבית בהרי הדולומיטים באיטליה. צילום Depositphotos

החששות מהידבקות בנגיף הקורונה במדינות היעד היו, באופן לא מפתיע, בראש רשימת הסיבות לא לצאת לחופשה, 24% מהאיטלקים ו-25% מהספרדים. אירופה נותרה עדיין היעד האטרקטיבי ביותר, כך עולה מנותני הסקר, כאשר רק אחד מכל עשרה אנשים בממוצע מתכנן לנסוע למדינות מחוץ ליבשת אירופה.

בעוד שכ- 53% מהנשאלים אמרו שהם מעוניינים לנסוע לדרום אירופה למרות מצב התחלואה, איטליה וספרד עדיין נותרו בעיניי המשתתפים בסקר לאטרקטיביים ביותר לחופשת הקיץ.

" העונה שונה לחלוטין. 65% מהתיירים בניס הם זרים, בדומה לפריס", הסביר רודי סאלס, מנהל משרד התיירות של דרום צרפת בראיון ל- Euronews. הוא הסביר כי הצוות שלו צפה את השלכות הקורונה על צרפת והמדינות הסובבות אותה. "אובדן הרווחים היה משמעותי", כאשר שיעורי התפוסה במלונות נעו בין 40% ל-60%.

עם זאת, רודי מאמין באמונה שלמה שאנשים יחזרו לטייל בסופו של דבר והציב מטרה ברורה, לא בשבירת שיאים אלא בהגבלת הנזקים.

 

Exit mobile version