Site icon IAS

סמינר חדשנות ישראלי-יפני

סמינר חדשנות ישראלי-יפני. צילום ניזאר עמר, סגן דובר משרד החוץ

אגף כלכלה במשרד החוץ, בשיתוף עם המרכז לשיתוף פעולה בינ"ל כלכלי של יפן ושגרירות ישראל ביפן, מקיימים לראשונה סמינר משותף בנושא חדשנות ישראלית. מטרת הסמינר היא לחשוף אנשי עסקים יפניים לסביבת החדשנות הישראלית ולקדם חיבורים עסקיים ומיזמים כלכליים משותפים.

הסמינר מתקיים באופן וירטואלי במשך חמישה ימים (21-25.2) ולוקחים בו חלק למעלה מ-100 משתתפים יפניים, בהם נציגי תאגידים וחברות יפניות גדולות, יזמים, בעלי חברות הזנק ומשקיעים. מהצד הישראלי השתתפו למעלה מ-20 דוברים, בהם שגרירת ישראל ביפן, יפה בן-ארי, רשות החדשנות, נשיא לשכת המסחר ישראל-יפן, זאב וייס, מנכ"ל חברת מהרובני ישראל, סאנו טושיה ועוד.

הדוברים הישראלים הציגו בפני קהל המשתתפים היפני את ייחודיות סביבת החדשנות בארץ, חשיבות התמיכה הממשלתית בסטארט-אפים, שילוב של חדשנות בתעשייה ובאקדמיה ועידוד חדשנות באמצעות חממות סטארט-אפ. כמו כן, התקיים שולחן עגול של חברות הזנק ישראליות בתחומי חקלאות, רובוטיקה, קמעונאות ופודטק. במסגרתו נדונו אפשרויות לשיתוף פעולה עם אנשי עסקים יפניים.

נשיא המרכז לשת"פ כלכלי בינ"ל היפני Akira Kojima הדגיש את העניין הגובר בקרב אנשי עסקים ומשקיעים יפניים בשוק הישראלי. שגרירת ישראל ביפן הצביעה על מגמה ברורה של גידול בהשקעות היפניות במגזר ההיי-טק הישראלי בארבע שנים האחרונות. כמו כן, ציינה כי  נוכחות חברות יפניות בישראל גדלה בתקופה הזו מ-15 ל-90. מנהל המחלקה הכלכלית האחראית לקשרים עם מדינות אסיה, מיכאל לוטם, קרא לאנשי עסקים יפנים לא להסס ולנסות להשתלב בזירת החדשנות התוססת בישראל.

Exit mobile version