Site icon IAS

סיור אורבני בנמל ת"א: "האקלייר מפריז הצמיג מרמלה"

נעמה פאר מדריכת סיור בנמל ת"א. צילום שוש להב

מה הקשר בין יריד המזרח 1932 לתערוכת עיצוב בקום איל פו 2021? ומה בין בית הספר למצויינות קולינרית דנון ולשוק היצרנים והחקלאים? בין כל אלה ועוד אטרקציות וסיפורים, מחבר סיור אורבני מעניין ומהנה בנמל ת"א, אותו מובילה נעמה פאר.

נמל ת"א: על מעט מאוד מקומות אפשר להגיד שיש בהם הכל. שיש להם נוף לים כחול מצד אחד, ומרחבים פתוחים וירוקים מהצד השני. שהם "מגרש משחקים" ענק לחובבי הספורט, וגם מקום להתענג בו על אוכל וטעמים. שאפשר להיות בהם רומנטיים וזוגיים, או הכי משפחתיים. שאפשר לחיות בהם את הלילה, אבל הם כל כך יפים גם בשעות היום. מקומות שהם של קיץ עם קסם שאי אפשר להסביר בחורף. שיודעים להיות הכי אינטימיים ופרטיים, לתת שקט ושלווה בדיוק כשצריך, וברגע להפוך לחגיגה המונית של קהילה ואהבה.

על נמל תל-אביב, אפשר להגיד את הכל. וזה, עוד לא הכל! בין העיר לים, מחכות לכם עשרות חנויות אופנה, לייף סטייל, ספורט ועיצוב, מגוון מסעדות, שוק אוכל משגע וקילומטרים של רציף עץ, הפונה לאופק כחול שלא נגמר. ופסל אחד שאי אפשר להפסיק להצטלם איתו…

במתחם יריד המזרח בנמל ת"א. צילום שוש להב

הסיור של נעמה פאר

במסגרת שפע פעילויות וסיורים חינמיים המוצעים בנמל, הצטרפתי הפעם לסיור של נעמה פאר, שיש לו שם מעורר סקרנות: "האקלייר מפריז הצמיג מרמלה". נעמה פאר היא מעצבת ויוצרת, אוצרת תערוכות ואמנית היוצרת ליין של צעיפים ופריטי טקסטיל, בוגרת תואר ראשון בתקשורת חזותית בבצלאל ותואר שני בפרסום ואופנה במילאנו, עבדה כארט דירקטור במשרדי פרסום המתמחים באופנה באיטליה, צרפת וארה"ב. בעשור האחרון גם כותבת אופנה במגזין "לאשה", ולעניינינו: מדריכת סיור בנמל ת"א, הקושר את כל התמחויותיה. הסיור האורבני הוא מפגש חוצה זמנים בין תל אביב של פעם, לסצנה עכשווית של ארכיטקטורה, עיצוב וקולינריה, ומספק הצצה לעולמם של אנשים עם חזון, שהפכו את החלום למציאות ושינו את פני העיר.

בביה"ס הגבוה לקולינריה בנמל ת"א: מאיר דנון, נעמה והעוגה. צילום שוש להב

הסיור כולל הסבר על נקודות עניין בנמל ת"א, כמו: חוויה קולינרית בשוק האיכרים הססגוני; לבית הספר הגבוה לקולינריה מהטובים בארץ "דנון", אותו יזם השף מאיר דנון, ובימי שישי פתוח כמו בית קפה לקניית עוגיות ודברים טובים נוספים; הצצה אל מאחורי הקלעים של תערוכת מיחזור ומיחדוש מרתקת "הלוך וחזור", (שנעמה היא אוצרת התערוכה), בהאנגר קום אל פו, שם גם מתקיים מפגש עם המעצבים; ביקור ב"דה ספוט הוסטל", עם קפסולות השינה הראשון בארץ, שהפך למקום מפגש מפתיע בין הלוקאלי לגלובאלי; והתוודעות למה שהיה יריד המזרח (מ- 1934), שסמלו היה הגמל המעוף, ולצערנו לא נשמר.

הסיור חושף בפנינו מקומות וסיפורים, היסטוריים ועכשוויים, שמציגים את העיר ת"א ואת הנמל שלה, בזויות מפתיעות, עליהן (לפחות אני) לא שמענו ואותן הכרתי עתה לראשונה.

הסיור "האקלייר מפריז הצמיג מרמלה"

בהדרכת נעמה פאר, ללא תשלום,

ימי שלישי 13:00-10:30

בהרשמה מראש באתר נמל תל אביב, מס' המקומות מוגבל ועל בסיס מקום פנוי!

כניסות לנמל תל-אביב: רחוב כ"ג יורדי הסירה 1, רחוב התערוכה 3

פירוט מועדי הפעילויות ומיקומם באתר נמל תל אביב:

https://www.namal.co.il/events/

Exit mobile version