Site icon IAS

סיורי לילות רמדאן בנצרת: שלושה שבועות של סיורים קולינריים – תרבותיים

כנאפה אום עלי. צילום אלון לויטה

אירועי לילות הרמדאן יתקיימו בין ה 7-30 באפריל, עם רדת החמה ועד חצות. האירוע יספק הצצה לתרבות, המסורת והמנהגים של התושבים, לטעמן של המנות המזוהות ביותר עם חודש הרמדאן ולחוויית אירוח נצרתית אותנטית. במהלך היום, העיר תשמור על שגרה מכבדת בעת הצום ולאחר שבירת הצום, האורחים בעיר מוזמנים להשתתף בסיורי רמדאן,  במהלכם מורי הדרך יסבירו באופן מכבד על מנהגי החג, על ההיבטים הדתיים, הרוחניים ועל המסורת. האורחים יוכלו להשתתף בשפע הקולינארי שמציעות מסעדות העיר לארוחת האפטר, וכן להנות מחנויות הסוחרים אשר יישארו פתוחות לפחות עד השעה 24:00.

במהלך שבועות הרמדאן, ייהנו המטיילים מעשרות פעילויות ובתי עסק הפותחים את דלתותיהם, ביניהם: סדנאות ייחודיות , סיורים מודרכים וסיורים חופשיים, כמו לדוג' סיור מודרך בכפר נצרת, סדנאות וסיורים במפעלי ממתקים ועוד.. ד"ר שריף ספדי, מנכ"ל עריית נצרת: "נצרת מארחת למעלה מ 3 מיליון מבקרים ותיירים בשנה ואנחנו מקבלים את כולם בשמחה ויוזמים אירועים תיירותיים, תרבותיים וקולינריים רבים, בעלי חיבורים של קצוות ומגזרים. יש לנו עיר תרבותית אותנטית של תושבים שאוהבים לארח. אנו שמחים לפתוח את ביתנו, עירנו, לכלל הציבור, ולספק טעימה מהמאכלים וסיפוריהם המרתקים של התושבים".

תבליני אל באבור. צילום אלון לויטה

בין העסקים שבהם ניתן יהיה לבקר השנה: ממתקי הוידי – סיור מאחורי הקלעים של חנות ממתקים מסורתית נצרתית ותיקה (דור 3), אפשרות לתאום סדנת כנאפה. במקום ממתקים סוריים ועות'מאניים. תבליני זיאד ספאדי ועוד. כנאפה אום עלי – חנות המתמחה רק בכנאפה וממוקמת בלב השוק. האורחים יחוו את תהליך הכנת הכנאפה בשיטה מסורתית. בתאום ניתן להזמין סדנה. אל באבור חנות תבלינים עתיקה – 7 חדרים בני כ 150 שנה אשר משמשים ברצף כמטחנת קמח ובית תבלינים מיוחד במינו.

בתאום מראש ניתן לקיים סיור טעימות כולל קפה נצרתי אותנטי. פיינאפל – שייקים ומגשי פרות טבעיים: כל מה שיש לפרי טרי להציע באווירת תאילנד. תבליני זיאד ספדי – תערובות תבלינים לכל התבשילים, דבש אורגני (דיביס), חלבה (משכם) שמנים טבעיים וקטורת. ניתן לערוך סיור בחדר הייצור הצנוע ולהתוודע לתהליך הייצור.

ביקור בכפר נצרת. צילום אלון לויטה

ועוד עסקים: סנטה מריה – מיץ טבעי סחוט ועוד: מגוון של קוקטיילים בריאים, סחוטים ישר מהטבע. אפשר לבקש גם סאחלב ועוגיות מקומיות. הבקתה של האני – הר הקפיצה, קפה ערבי אמיתי מבושל (או אספרסו טוב), עם ממתקים ותופינים האופייניים לנצרת. מהבקתה יוצא מסלול רגלי היקפי של כ 600 מ' אשר עובר דרך פסגת הר הקפיצה וממשיך לדרך נוף עוצרת נשימה, הצופה אל בקעת כסולות מבעד לחורשה. ממתקי מחרום – בלב הפועם של העיר חנות ממתקים אדירה ובה המבחר של ממתקי העיר.

שומשומיית נצרת – סיור וסדנה במפעל בוטיק לממתקי שומשום מסורתיים. כפר נצרת – 24 דונמים של כפר חי מהתקופה בה ישוע צעד בעיר (לפני כ 2,000 שנה). כולל מדריך המלווה לבתים המשוחזרים באופן מלא, מלאכות ואורח חיים. אורך הסיור הוא כשעה ורבע ובעלות של 45 ₪. מוזיאון פולקלור עממי אל סיבאט – במוזיאון קטן הבנוי במבנה עות'מאני שחלקו חצוב בסלע, ניתן לראות באופן בלתי אמצעי כיצד חיו בגליל במהלך המאה ה 19.

הסיורים והביקורים פתוחים לקהל הרחב (כניסה חופשית).  חלק מהפעילויות כרוכות בעלות.
לחלק מהאירועים נחוצה הרשמה מוקדמת המתבצעת באתר: לחצו כאן

Exit mobile version