Site icon IAS

"סגר באילת, אובדן הכנסה של כ-250 מיליון ₪ והוצאתם לחל"ת של 7500 "

אילת - צילום רוני בלחסן

מכובדיי,

הנדון: סגר על אילת בחגים – אובדן הכנסה של כ-250 מיליון ₪ והוצאתם לחל"ת של 7500 עובדים בענף המלונאות

כמות החולים בעיר אילת, המונה 65000 תושבים, נאמדת כיום בכ-90 חולים. מתחילת יולי ועד סוף אוגוסט, התארחו בעיר כ- חצי מיליון נופשים, סה"כ כ-2 מיליון לינות. מדובר במספר חסר תקדים בקנה מידה ישראלי. חרף הנתון המרשים, הצליחה העיר לשמור על מעמדה כעיר ירוקה, לאור רמת התחלואה הנמוכה בה. למותר לציין, כי הפעילות הכלכלית האינטנסיבית בחודשים אלה, סייעה לשקם את תעשיית התיירות אשר התרסקה עם פרוץ הקורונה ולצמצם משמעותית את מעגל האבטלה.

מאז פורסמה אמש רשימת היישובים 'האדומים' הצפויים לסגר לילי ואילת ביניהם, נרשמו ביטולים היסטריים של 30% מההזמנות לחג. בתוך שעות ובמידה והעיר תישאר 'אדומה', צפוי כי לא יישאר בה ולו נופש אחד לרפואה. אחרי הכול, הישראלים המגיעים לעיר הדרומית מחפשים חופשה ולא כליאה. מלונות אילת, נערכו בשבועות האחרונים לאירוח בתקופת החגים של למעלה מ-160 אלף איש,  בהתאם להנחיות התו הסגול המחמיר ומגבלות הרמזור. ההכנות הללו כוללות גיוס כוח אדם ורכישת מזון וציוד.

מכובדיי, לא ברור לנו, מה הן הנסיבות שהביאו להכללתה של אילת ברשימת הערים האדומות בין לילה, אבל דבר אחד כבר ברור: החלטה כזו, תביא לנזק בלתי הפיך ואובדן הכנסה מיד של כ-250 מיליון ₪ במלונות לבדם, והוצאתם לחל"ת של כ-7500 מתוך 8000 עובדי המלונות.  השיקול הבריאותי של שמירה על בריאות אורחינו ועובדינו, הוא הראשון העומד לנגד עינינו, מרגע שפתחנו שוב את מלונות העיר וחיברנו את התו הסגול המחמיר. יחד עם העירייה הפועלת בנחישות ובאמצעות כוח אדם ייעודי לשמירה על הכללים הנדרשים, אנחנו מוכנים לעשות הכול, על מנת לשמור על העיר ירוקה וחיה.

אני פונה אליכם, בטרם יהיה מאוחר מדי, לערב שיקולים כלכליים משקיים, טרם קבלת החלטה בלתי מידתית, העלולה לפגוע אנושות בתשתית המלונאית של עיר התיירות הגדולה בישראל.

* העתקים נשלחו לראש הממשלה, לראש הממשלה החלופי, לשרים ולח"כים

Exit mobile version