Site icon IAS

"סגירת שדה התעופה בהרצליה השאירה את ישראל בפער"

מנסים להציל את התעופה האזרחית בישראל. צילום freepik

מרב מיכאלי, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים התייחסה, בפוסט בדף הפייסבוק, לתעופה האזרחית במדינת ישראל לאחר סיור בשטח יחד עם מנכ"לית המשרד, מיכל פרנק ויו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע. נערכה גם פגישה עם ראשי הרשויות הרלוונטיים לאופציה המוצעת לקום בחדרה, שהציגו את עמדות וטיעוני התושבות והתושבים, ויחד עם גורמי המקצוע של המשרד, צוות המתכננים ואנשי רשות שדות התעופה שהציגו את העבודה התכנונית שבוצעה
"התעופה האזרחית שלנו נמצאת במשבר. יותר מדי החלטות רעות התקבלו בשנים האחרונות והובילו אותה לצמצום קשה, שפוגע הלכה למעשה בנכס אסטרטגי-לאומי למדינת ישראל. ההחלטה שהתקבלה בממשלה הקודמת על סגירת שדה התעופה בהרצליה השאירה את ישראל בפער בכל הנוגע לתעופה האזרחית ואנחנו נדרשות לתת פתרונות ולהקים שדה תעופה חדש, כזה שיאפשר את שיקום התעופה האזרחית, לא יפגע בטבע וישפיע במינימום על מרקם החיים של התושבות והתושבים באזור בו יוקם.
מדובר במשימה ראשונה במעלה, לכן, אני אשב בהקדם עם שרת הפנים ועם שר הביטחון במטרה לבחון את החלופות השונות העומדות לפתחנו. נשקול את מכלול השיקולים – מצד האזרחיות והאזרחים ואיכות חייהם, מצד ראשי הרשויות כמייצגי ומייצגות הציבור וכמובן מצד גורמי המקצוע שביצעו עבודה נרחבת באשר לקביעת מיקום השדה.
ברור שלכל שדה שיוקם יש יתרונות וחסרונות, אנחנו מדינה קטנה עם שטח קטן ועלינו לתמרן בחכמה, תוך שקילת השיקולים המקצועיים לטווח הארוך. אני מבטיחה לבחון את כל האופציות והטענות, ויחד עם השרים הרלוונטיים לקבל החלטה במהרה לקראת ההחלטה הקרבה בהליכי התכנון."
Exit mobile version