Site icon IAS

נשים יוצרות קולינריה: פסטיבל טעימות לקראת 'יום האישה הבינלאומי'

פנינה פאי. צילום שירן כהן שי

פסטיבל קולינריה שכל כולו רוח נשית, טעימה וצבעונית, יתקיים בשרונה מרקט, בהובלתה של ריטה גולדשטיין, לכבוד החודש בו חל יום האישה הבינלאומי. החגיגה הזאת היא הזדמנות, בייחוד בתקופה זאת שבה נציגות נשית היא ממש לא עניין שבשגרה, לעשות כבוד לשפע הנשים המוכשרות שלוקחות חלק בענף הקולינריה הישראלית, ולשלב בין שוק האוכל הגדול בישראל – שרונה מרקט, ליצרניות, יזמיות, טבחיות, בשלניות, אופות, ונשות אוכל מוכשרות מכל רחבי הארץ, תחת אכסניה אחת.

הפסטיבל כולו מופק באווירה חברתית, ומיועד לתת במה וחשיפה לנשים להציג ולמכור את המוצרים שלהן, כשכל ההכנסות מהמכירות עוברות ישירות אליהן, והדוכנים מוקמים עבורן ללא עלות. העיתונאית, המנחה ואשת האוכל, ריטה גולדשטיין, אצרה ואיגדה כ-20 דוכנים ייחודיים ו-3 פופ אפים מסקרנים ליומיים של אוכל ישראלי מצוין. דוכני האוכל יפעלו בימים חמישי ושישי, ה 3-2 למרץ. ביום חמישי בשעות 23:00-10:00 וביום שישי בשעות 15:00-09:00.

את הפסטיבל מלווה חברת קיטשן ליין, שבונה את המטבחים של המסעדות המובילות בארץ, ובראשה עומדת ליבנת לביא, הבעלים, שתומכת ביוצרות ומממנת עבורן את עלות הדוכנים והקמתן.

תינה בית המלבי. צילום אלון פנטל

הפופ אפים שיפעלו במסגרת "נשים יוצרות קולינריה"

פופ אפ אוכל רחוב של השפית המבטיחה שיראל ברגר ממסעדת OPA, שזכתה החודש בתואר one to watch של 50 המסעדות הטובות במזרח התיכון, תסגור את שעריה למשך יומיים, ותגיע לבשל במרקט תפריט חד פעמי ומיוחד.

פופ אפ מאפים מיוחד של הקונדיטוריות מיכל בוטון ואנה שפירו, מבית המאפה עמיתה הפופולרית, שהמאפים שלהן ממשיכים להעמיד תורי ענק וגדלה השנה עד למטבח של כ-20 עובדים. שיתוף פעולה בין בלוגרית האוכל והבשלנית רחלי קרוט, בעלת מדור האוכל במוסף זמנים מודרניים ובעלת הבלוג קרוטית, לו מעל 200,000 עוקבים באינסטגרם, והקונדיטור הבכיר ערן שוורצברד, שפתח השנה את הפטיסרי הקרוי על שמו בשרונה מרקט, עם חלות מיוחדות לשבת בטעמים שונים, מלוחות ומתוקות.

ויויאן, מותג הקוקטיילים הנשי עם המקום הכי שמח בשוק לוינסקי, ישתלטו על הבר המרכזי במרקט ויגישו קוקטיילים מיוחדים שנרקחו במיוחד עבור הפסטיבל, לשתייה במקום או קנייה בבקבוקים הביתה.

בנוסף, תגענה לפסטיבל יוצרות רבות בתחומים מגוונים.

לונה ביסטרו מעמולים. צילום דוד ששון
Exit mobile version