Site icon IAS

נשיא צא'ד המבקר בארץ, הכריז על פתיחת שגרירות בישראל

שר החוץ אלי כהן ונשיא הרפובליקה של צ׳אד, בפגישתם היום. צילום אבי חיון

שר החוץ אלי כהן, נפגש הבוקר עם נשיא הרפובליקה של צ׳אד, הגנרל מהמט אידריס דבי איטנו, המבקר בארץ לצורך חנוכת שגרירות צ'אד בישראל. במהלך פגישתם הדגיש שר החוץ כהן, כי ישראל רואה חשיבות גדולה ביציבותה של צ'אד ובשגשוגה, וביקש ממנו להמשיך לתמוך בישראל בפורומים בינלאומיים השונים.

שר החוץ כהן ציין בפני הנשיא את הסיוע המשמעותי שישראל העניקה בשנה האחרונה לצ'אד, באמצעות מש״ב (סוכנות הסיוע הלאומית של ישראל במשרד החוץ). בימים אלה נמצאת בצ'אד משלחת רופאים ישראלית המכשירה אנשי רפואה מקומיים ברפואת חירום.

שר החוץ אלי כהן: "הקשר בין ישראל לצ'אד הוא עוד הוכחה לחשיבות פעילות משרד החוץ ביבשת אפריקה. נמשיך לפעול לחיזוק היחסים בין שתי המדינות לטובת אזרחינו ולטובת מעמדה של ישראל", כן הוסיף השר: "פתיחת שגרירות צ׳אד לראשונה בישראל, תעודד מדינות נוספות ביבשת לקדם את היחסים עם ישראל". השר כהן הודה לנשיא על תמיכת צ'אד במועמדות ישראל כמדינה משקיפה באיחוד האפריקאי.

 במסגרת ביקורו בישראל, נשיא הרפובליקה של צ'אד גם ביקר הבוקר בחורשת האומות של קרן קימת לישראל, בירושלים, ויחד עם הנהלת קק"ל, נטע עץ באדמת ישראל, ימים לפני חג ט"ו בשבט. כזכור, ישראל וצ׳אד חידשו את יחסיהן הדיפלומטיים בשנת 2019 וזהו הביקור הראשון של הנשיא המכהן בישראל, לאחר חידוש היחסים.

בכירי קק"ל עם נשיא צ'אד בחורשת האומות של קק"ל,   בירושלים. צילום רפי בן חקון, ארכיון הצילומים של קק"ל

בפברואר 2022, נחתם בין קק"ל למשלחת בכירה מצ'אד מזכר הבנות, אשר מצהיר על כוונתם לשתף פעולה בנושאי ייעור ומאבק במשבר האקלים. בהמשך לכך, נוצר שיתוף פעולה פורה לחיזוק החקלאות, תוך החלפת ידע ולמידת טכנולוגיות חקלאיות מתקדמות.

 נשיא הרפובליקה של צ׳אד, הגנרל מהמט אידריס דבי איטנו, אמר מיד לאחר הנטיעה: "אנו נמצאים בישראל כחברים וכאחים, ומאושרים על קיום היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. ב-2019 הוחלט על החזרת היחסים הדיפלומטיים בין המדינות ואני כאן היום כדי להגשים את החלום ולחזק עוד יותר את היחסים".

חבר דריקטוריון בקק"ל, דוד יערי: "ישנה חשיבות רבה בשליחות של קק"ל בהפצת יכולותיה של ישראל בתחום החקלאות והייעור ובקידום יחסיה של ישראל עם מדינות העולם, בדגש על המדינות ביבשת אפריקה. זאת, כחלק מהמשך החזון הציוני וגילומו במאה ה-21. אנחנו שמחים ומברכים על שיתוף הפעולה עם הרפובליקה של צ'אד".

Exit mobile version