Site icon IAS

נשיאה ומנכ"לית WTTC : "מברכת על החלטת יפן לפתוח את הגבולות"

יפן: פריחת הדובדבן והר פוג'י. צילום freepik

ג'וליה סימפסון (Julia Simpson), נשיאה ומנכ"לית מועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC) הגיבה להחלטת ממשלת יפן לפתוח את הגבולות: " אחרי יותר משנתיים של גבולות סגורים, WTTC מברכת על החלטת מממשלת יפן לפתוח את הגבולות מתחילת החודש הבא. גם נוסעי הפנאי וגם הנוסעים העסקיים התגעגעו לביקור במדינה הנפלאה הזו".

"לפני שהמגיפה פרצה, נסיעות ותיירות תרמו 7.1% לתמ"ג של המדינה, מה שמראה עד כמה חשוב חידוש הנסיעות הבינלאומיות, לא רק לכלכלה, אלא גם לעבודות ברחבי המדינה", הוסיפה ג'וליה סימפסון.

כאמור, תגובתה של ג'וליה סימפסון באה בעקבות החלטת ממשלת יפן, החל מה-11 באוקטובר 2022, לאפשר למטיילים עצמאיים להגיע לבקר ביפן ללא מכסת יומית של מבקרים. פומיו קישידה (Fumio Kishida) הודיע על ההחלטה במהלך ביקורו בניו יורק לרגל העצרת הכללית של האו"ם.

"אני מקווה שאנשים רבים ינצלו זאת", אמר קישידה במסיבת עיתונאים. "אני רוצה לתמוך בתעשיית הנסיעות, הבידור ותעשיות אחרות שנאבקו במהלך מגיפת הקורונה."

מטוס חברת אול ניפון. צילום Depositphotos

ההחלטה גם זכתה לשבחים גם על ידי שתי חברות התעופה המובילות ביפן. "אנו שמחים מאוד לראות את ההקלה המיוחלת בהגבלות", אמר שינצ'י אינואה (Shinichi Inoue), נשיא All Nippon Airways לכתבים ביום שישי. "נגדיל את הטיסות מסוף אוקטובר כדי לקבל את פני הלקוחות מחו"ל".

"ההשפעה הכלכלית של הנוסעים הנכנסים לפני מגיפת הקורונה עומדת על כ-5 טריליון ין ואנו תולים תקוות גדולות שיהיו השפעות כלכליות בגודל דומה", אמר שינצ'י אינואה והוסיף כי הירידה החדה של הין מול הדולר בהחלט תשמש תמריץ לאנשים זרים להגיע ליפן.

גם חברת  Japan Airlines בירכה על המהלך, ואמרה בהצהרה כי החברה תתכונן באופן מלא לקבל את פני המבקרים ולתרום להחייאת הכלכלה היפנית.

תיירים המעוניינים להגיע ליפן יצטרכו להיות מחוסנים או להציג תוצאות בדיקה שלילית לפני נסיעתם. תוכנית נסיעות פנים ארצית המציעה הנחות לנסיעות, כניסה לפארקי שעשועים ולאירועי ספורט וקונצרטים אמורה להתחיל גם היא ב-11 באוקטובר. אנשים שחוסנו או שיציגו תוצאת בדיקת קורונה שלילית יהיו זכאים להנחות . התוכנית מציעה סיוע כספי של עד 11,000 ין (77 דולר) לאדם עבור שהות של לילה אחד.

סוכנויות נסיעות קראו לממשלה לוותר על דרישת הוויזה לתיירים, שהיווה מכשול גדול עבור אלה שרוצים להגיע ליפן. במקרים מסוימים, תיירים פוטנציאליים נאלצו להגיש את בקשת הוויזה שלהם באופן אישי לשגרירות או לקונסוליה הקרובה, בעוד שאחרים לא קיבלו את הויזה שלהם בזמן לתוכניות הנסיעה שלהם.

בשנת 2019 ביקרו ביפן שיא של 31.88 מיליון מטיילים זרים, אך הנתון צנח לכ-250,000 בשנת 2021 בגלל הגבולות הסגורים. תקרת ההגעה היומית הועלתה בהדרגה במהלך ששת החודשים האחרונים, תחילה ל-5,000 ב-1 במרץ ולבסוף ל-50,000.

נוף קסום ביפן כשברקע הר פוג'י. צילום freepik
Exit mobile version