Site icon IAS

נמל התעופה של קטאר מיישם טכנולוגיות חדשניות בעידן הקורונה

צוות נמל התעופה הבינלאומי של קטאר עם קסדות תרמיות. צילום HIA

נמל התעופה הבינלאומי חמד (HIA) בעיר דוחה, בירת קטאר מטמיע את הטכנולוגיות החדשניות ביותר לבטיחות הנוסעים והעובדים לקראת חידוש הטיסות. נמל התעופה ישתמש ברובוטים לחיטוי ובקסדות הדמיה תרמיות.

באדר מוחמד אל מאאר, מנהל התפעול הראשי בנמל התעופה הבינלאומי של חמד: "נמל התעופה הסתגל  לשינויים שחלו בעקבות נגיף הקורונה. הושמו תוכניות לביטחונם ונוחיותם של הנוסעים והעובדים. התוכניות כוללות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות והעדכניות ביותר להשגת תקני הבטיחות הגבוהים ביותר לחוויית הנסיעה העתידית."

באמצעות הטכנולוגיה והכלים החדישים ביותר נמל התעופה הבינלאומי חמד יבצע הליכי סינון וחיטוי לכל העובדים והנוסעים. מדידת חום הגוף של הנוסעים תיבדק באמצעות קסדת הדמיה תרמית המבוססת על אינפרה אדום, בינה מלאכותית ומציאות רבודה AR -augmented reality .

נמל התעופה השקיע גם ברובוטים לחיטוי הפולטים קרני אור אולטרה סגול מרוכז הידוע כיעיל נגד מיקרואורגניזמים. נקודות לחיטוי הידיים תהיינה מפוזרות בנקודות מפתח של נמל התעופה, יוקפד הריחוק החברתי של מטר וחצי. כל חנויות המוצרים הפטורות ממכס, האוכל והמשקאות יעודדו עסקאות ללא מזומנים, באמצעות אפליקציה או רכישות מקוונות.

רובוטים לחיטוי הפולטים קרני אור אולטרה סגול מרוכז. צילום HIA

בנוסף, נמל התעופה השקיע במנהרות חיטוי אולטרה סגולות שישמשו לחיטוי תכולת הנוסעים (יציאה, כניסה, המעבר) וחיטוי קבוע של עגלות המטען. כל העובדים יעטו מסכות ויחבשו כפפות ויעשה שימוש בבינה מלאכותית וטכנולוגיות צילום ממוחשבות כדי לגלות באופן אוטומטי אם כולם עוטים מסכות. נמל התעופה ימשיך לנקות ולחטא את כל אזורי המגע, כל 15 – 10 דקות.

נמל התעופה הבינלאומי חאמד (HIA) דורג לאחרונה ע"י SKYTRAX 2020 – "כנמל התעופה השלישי הטוב בעולם" בין 550 נמלי תעופה בעולם. נמל התעופה זכה גם בתארים "נמל התעופה הטוב במזרח התיכון ונמל התעופה עם השירות הטוב ביותר במזרח התיכון, זו השנה החמישית ברציפות.

Exit mobile version