Site icon IAS

נמל התעופה לונדון הית'רו משיק פיילוט לסינון תרמי

טכנולוגיה ממוחשבת בלונדון הית'רו. צילום LHR

בתקופה האחרונה אנו רואים יותר ויותר נמלי תעופה המצטיידים במיטב הטכנולוגיה במטרה לבדוק את חום גופם של הנוסעים היוצאים והנכנסים בשערי המדינות, כחלק מתוכנית רחבה לשמירת בטיחות הנוסעים ואנשי הצוות.

נמל התעופה לונדון הית'רו החל מאתמול (ה') בפיילוט לסינון תרמי, לשם כך הוצבו מכשירים ממוחשבים למדידת חום גוף הנוסעים הנכנסים לטרמינל 2. הטכנולוגיה סוקרת באמצעות מצלמות ומסוגלת לפקח על חום גוף הנוסעים הרבים העוברים יחד. נמל התעופה דוחק לצורך בתקן בינלאומי לבדיקת הנוסעים בכל שדות התעופה .

שלטים שהוצבו בטרמינל יתריעו על המכשור החדשני אך רוב הנוסעים לא ירגישו בשינוי, אלא אם כן חום גופם יעלה על הממוצע מה שיגרום להבאתם לבדיקת רופא. שום מידע אישי לא ישמר במאגרים הממוחשבים. אם הפיילוט ירשום הצלחה, מכשירים דומים יוצבו בנקודות נוספות ברחבי נמל התעופה.

בדיקת חום גוף הנוסעים היא חלק ממערך רחב יותר של תהליכים וטכנולוגיה שנועדו להפחית את הסיכון להדבקה בנגיף הקורונה. החל מהשבוע כל עובדי נמל התעופה המבצעיים והנוסעים ידרשו לעטות מסכות פנים .

שלטים שהוצבו בטרמינל יתריעו על המכשור החדשני. צילום LHR

בנוסף, לעובדים ולנוסעים יעמדו למעלה מ-600 תחנות לחיטוי ידיים, תוכנית חיטוי משטחים משופרת, שילוט וחסמי פרספקס לטיפול בריחוק חברתי. כמו כן ייבדק גם השימוש בקרינה אולטרה סגולה לצורך חיטוי מהיר ויעיל של ציוד.

מנכ"ל הית'רו, ג'ון הולנד-קיי (John Holland-Kaye), אמר: "אנו מברכים על הצעת פתיחת הגבולות של שר התחבורה בפני נוסעים מיעדים עם סיכון COVID-19 נמוכים. כדי ליהנות מיתרונות התעופה עבור הכלכלה, על הרשויות העולמיות לקבוע תקן בינלאומי משותף לבדיקת בריאות – והטכנולוגיה שאנו מנסים כעת עשויה להיות חלק מהפתרון הזה."

"כאחת ממדינות הסחר הגדולות בעולם, בריטניה צריכה לקחת את ההובלה בקביעת תוכנית גלובלית לפתיחת גבולות מחדש, כאשר היא תהיה בטוחה בכך. זה יעזור בהגנה על מיליוני משרות הבנויות על תעופה שכרגע נמצאות בסיכון, סיכם ג'ון הולנד-קיי".

Exit mobile version