Site icon IAS

נחנך טרמינל C החדש בנמל התעופה הבינלאומי של אורלנדו

טרמינל C החדש בנמל התעופה הבינלאומי של אורלנדו. צילום Matt Good באדיבות נמל התעופה

לפני כשבוע נחנך טרמינל C החדש בנמל התעופה הבינלאומי של אורלנדו (MCO), שעלות בנייתו מוערכת ב-2.8 מיליארד דולר. טרמינל C יאפשר להגדיל את הקיבולת ב-25% ויקבל בין 10 ל-12 מיליון נוסעים חדשים מידי שנה. הטרמינל הדרומי החדש תוכנן להוספת 15 שערים נוספים.

עשר חברות בינלאומיות תגענה לטרמינל החדש: GOL, אמרייטס, Azul, קריביאן איירליינס, Aer Lingus, בריטיש איירווייס, איסלנדאייר, Norse ולופטהנזה. עבור JetBlue יהווה הטרמינל כבסיס.

בטרמינל C החדש, 15 שערים המסוגלים להכיל עד 20 מטוסים, ממטוסים צרי גוף ועד מטוסי ג'מבו רחבי גוף. על פי רשות התעופה של אורלנדו רבתי, היא כוללת טכנולוגיה מתקדמת כגון תצוגות וידאו אינפורמטיביות באולמות, מסלולי הקרנה אוטומטיים של TSA, בתוספת תכונות מולטימדיה אינטראקטיביות וסוחפות שיספקו בידור חזותי ברזולוציה גבוהה. הטרמינל תוכנן להסמכה כאחד מנמלי התעופה הראשונים LEED v4.

ההערכה היא שההשפעה הכלכלית השנתית של עשר חברות התעופה בטרמינל C על מרכז פלורידה היא למעלה מ-5.6 מיליארד דולר. בשלב ראשון תוכנן הטרמינל לכלול 15 שערים, ולאחר מכן הרחבה של 4 שערים נוספים. עם זאת, עם פרוץ מגפת הקורונה נמל התעופה השהה את ההרחבה, ולאחר מכן החזיר אותה כאשר תנועת הנוסעים בנמל התעופה חזרה לרמות שלפני פרוץ המגפה.

טרמינל C החדש בנמל התעופה הבינלאומי של אורלנדו. צילום Matt Good באדיבות נמל התעופה
Exit mobile version