Site icon IAS

נושמים תרבות בטבע, בחול המועד פסח

"נושמים תרבות" בחוה"מ פסח. צילום אדר סטולרו מליחי

מפעל הפיס ורשות הטבע והגנים, החליטו להוביל גם השנה את מיזם "נושמים תרבות" בחול המועד פסח. זו השנה הרביעית שבה מתקיים שיתוף פעולה בין הגופים, במסגרת המיזם הייחודי שזוכה להצלחה רבה ולתגובות נלהבות מציבור המטיילים בישראל. במסגרת המיזם, קהל המבקרים בגנים הלאומיים יוכל להנות ללא תוספת תשלום, ממגוון מופעי תרבות, ובהם: אמני קרקס, שחקני תיאטרון, נגנים, להטוטנים ואפילו זמרות וזמרי אופרה.

היקף היוזמה מוערך בכחצי מיליון ₪ וממומן במשותף על ידי מפעל הפיס ורשות הטבע והגנים. ההופעות יתקיימו במשך 3 ימי חול המועד פסח, בימים א'-ג' (מה-9 באפריל עד ה-11 באפריל), בשעות הבוקר והצהריים, בגנים לאומיים נבחרים ברחבי הארץ. מיזם "נושמים תרבות" יספק, גם השנה, תעסוקה לכ-150 אומני רחוב ומוזיקאים, שיופיעו בנקודות עניין מיוחדות ברחבי האתרים, כך שלאורך מסלולי הטיולים יוכלו המטיילים לפגוש מגוון של מופעים.

בין הגנים הלאומיים בהם תתקיימנה פעילויות: ציפורי, יחיעם, תל מגידו, מגדל צדק, בית גוברין, ממשית.

"נושמים תרבות" בחוה"מ פסח. צילום אדר סטולרו מליחי

רו"ח אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס: "לאור הצלחת המיזם והתגובות הנלהבות מהציבור, החלטנו לקיים גם השנה את מיזם 'נושמים תרבות', שיאפשר לרבבות המטיילים בחול המועד פסח ליהנות מחוויה ייחודית, המשלבת את נופי הארץ היפה שלנו עם פירות היצירה של עולם התרבות והאמנות בישראל. מפעל הפיס משקיע משאבים רבים מאד בקידום התרבות הישראלית והנגשתה לכלל תושבי הרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ. במסגרת המיזם המשותף, אנחנו גם חושפים את קהל המבקרים למופעי תרבות מרהיבים בחיק הטבע הישראלי, ולא פחות חשוב מכך, מסייעים לעולם התרבות ולאמנים בישראל."

רעיה שורקי, מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "מזמינה את מאות אלפי המבקרים לגנים הלאומיים ולשמורות הטבע בישראל, ליהנות מחגיגה ססגונית המחברת בין טבע לאמנות, בנופי הארץ ובעונה הנעימה בשנה. הייחודיות של המיזם באה לידי ביטוי בכל גן לאומי, כשהוא שמשתלב עם היופי של המקום ומייצר אווירה ייחודית וחוויה יוצאת דופן לבילוי במהלך החג. מבקשת להודות למפעל הפיס על היוזמה המשותפת עם רשות הטבע והגנים שבזכות כך האמנים ממשיכים לעשות תרבות איכותית ולהציג אותה לקהל הרחב גם בטבע".

Exit mobile version