Site icon IAS

נורבגיה מצטרפת לרשימת המדינות שאינן מחייבות עוד בידוד בכניסה

העיירה הציורית hamnøy באיי לופוטן נורבגיה. צילום freepik

לא מכבר מבקרים בנורבגיה, לא מחוסנים או מחלימים, ממדינות עם שיעורי הדבקה גבוהים בנגיף הקורונה נאלצו לשהות למשך 10 ימים בבידוד ויכלו לסיים את תקופת הבידוד בכפוף לבדיקת קורונה שלילית לפחות 3 ימים לאחר הגעתם למדינה.

נכון לרגע זה, מבקרים בעלי תעודת מתחסן חייבים להירשם באינטרנט לפני הכניסה למדינה ולבצע בדיקת קורונה עם ההגעה. נוסעים ללא תעודת מתחסן חייבים גם לבצע בדיקת קורונה לפני היציאה מהמדינה. כל הנוסעים ללא תעודת מתחסן דיגיטלית מאומתת לפלטפורמה של האיחוד האירופי, נדרשים לבצע בדיקה מוקדמת.

סקר של המכון הנורבגי לבריאות הציבור מראה כי רק 7% מהמבקרים במדינה לא היו בעלי תעודת מתחסן, והיוו רק כ- 4% ממקרי הקורונה, כך שלכלל הבידוד הייתה השפעה מועטה על מצב התחלואה במדינה או על התפוסה בבתי החולים.

"אני מסכימה עם המכון הנורבגי לבריאות הציבור, שלאור השיעור הנמוך של מקרי מאומתי קורונה בקרב מבקרים המגיעים ללא תעודת מתחסן, בהשוואה למצב הנוכחי של המגיפה בנורבגיה, הגיע הזמן לשנות את דרישת הבידוד", אמרה שרת הבריאות אינגווילד קירקול. "הסרת הבידוד תעזור לחברה להיפתח מחדש מהר יותר, מכיוון שהיא תפשט את הכניסה לנורבגיה."

נוף פסטורלי בנורבגיה. צילום freepik

כל המבקרים מעל גיל 16 חייבים להירשם לא יותר מ-72 שעות לפני הכניסה לנורבגיה. לאחר השלמת הרישום יקבלו המטיילים אישור אותו יש להציג למשטרת הגבולות בכניסה. מבקרים שאינם מחוסנים צריכים גם להציג בדיקת COVID-19 לפני הגעתם. אם מבקרים מפתחים תסמינים בזמן שהם בנורבגיה, עליהם להיבדק ולעבור לבידוד אם התוצאה שוב חיובית.

ממשלת נורבגיה מתכננת להעריך את הגבלות הכניסה, כולל דרישות בדיקה בגבול, ולהציג את ממצאיה בתחילת פברואר. ניתן לחזור למדיניות הבידוד אם מצב ההדבקה ישתנה או אם וריאנט חדש ידרוש אמצעים מחמירים יותר.

מידע נוסף זמין מממשלת נורבגיה: לחצו כאן

Exit mobile version