Site icon IAS

נוסעים וצוותי חברות תעופה נהנים מתופעת הזוהר הצפוני

מראות הזוהר הצפוני בטיסת איזי ג'ט מלונדון גטוויק לאיי פארו. צילום איזי ג'ט

בימים אלו, אם אתם טסים במקום, בזמן ובצד הנכון של המטוס תוכלו אולי להיות ברי מזל לראות את הזוהר הצפוני בתפארתו. לאחרונה הרשתות החברתיות הוצפו בתמונות של תופעת הטבע המדהימה. הזוהר הצפוני או אורורה בוראליס ,היא תופעת טבע המאופיינת באור בצבעים שונים בלילה, כתוצאה מיתר חלקיקים באזור חגורות ואן אלן שזורמים מטה בשדה המגנטי של כדור הארץ ומתנגשים במולקולות שבאוויר בעיקר בחנקן ובחמצן שבאטמוספירה וגורמים לשחרר אנרגיה בצורה של פליטת אור.

נוסעי טיסת איזי ג'ט מרייקיאוויק, איסלנד, לנמל התעופה של מנצ'סטר זכו להפתעה כשהטייס החליט לבצע סיבוב של 360 מעלות כדי שכולם יראו את הזוהר הצפוני. איזי ג'ט גם שיתפה פעולה, ב-18 בפברואר, עם ארגון הצדקה Aerobility, בטיסה מלונדון גטוויק לאיי פארו, ואירחה את טיסת "Aurora" כדי לגייס כספים למען נוסעים עם מוגבלויות במטרה לקבל גישה טובה יותר לטיסה. 25,000 פאונד גויסו עבור ארגון הצדקה והנוסעים נהנו גם מהמראות המלהיבים בגובה 30,000 רגל.

לפני היציאה, האורחים שמעו סקירה ממומחי הזוהר הצפוני, כולל האסטרונום ומגיש Sky at Night ב-BBC, פיט לורנס (Pete Lawrence), שגם סיפק פרשנות בטיסה ל-112 הנוסעים על הסיפון כדי לזהות את קבוצות הכוכבים ואת צבעי הזוהר הצפוני, יחד עם מוזיקה חיה של סטיב יאנג.

מרקוס אושיה (Marcus O'Shea), ראש מחלקת גיוס כספים, שיווק ותקשורת ב-Aerobility, אמר: "בזכות התמיכה של איזי ג'ט, טיסת אורורה היא אחד מרגעי השיא שלנו השנה, לא רק שהיא מייצרת כספים לתמיכה בתעופה למען בעלי מוגבלויות, אלא שהיא מספקת את הקסם והפלא של לראות את הזוהר הצפוני מהשמיים, חוויה בלתי נשכחת לכולם."

חברת התעופה אייר בלטיק פרסמה צילום מרהיב של הזוהר הצפוני מעל הים הבלטי, שצולם על ידי הצוות בטיסה BT214 מברלין לריגה. במקרה נוסף, נוסעת מאושרת תעדה את הזוהר הצפוני בטיסה AY488 של פינאייר מקוסאמו להלסינקי, הודות לטייס שביצע סיבוב של 360 מעלות כדי לאפשר לכל הנוסעים לראות את תופעת הטבע המדהימה.

Exit mobile version