Site icon IAS

מתכננים לפרוש? יוון מדורגת בין המקומות הטובים בעולם

גמלאים מאושרים ביוון. צילום freepik

האם 2023 מציינת עבורכם את השנה שבה אתם מתכננים לפרוש? אם עניתם בחיוב, ובמיוחד אם הרעיון של פרישה לחו"ל מושך אתכם, אז רשימת מדד הפרישה הגלובלי השנתי לשנת 2023 שפורסמה על ידי International Living, היא חובה עבורכם. אין זה מפתיע שמספר יעדים טרופיים כלולים ברשימה הזו.

המגזין לקח בחשבון גורמים כמו שירותי בריאות, יוקר המחיה, אשרות, דיור ואקלים בעת הרכבת הרשימה. אין זה מפתיע שגם יוון נכללה בעשרת היעדים המובילים לגמלאים ומדורגת במקום השביעי. מה הביא את יוון וכמה מדינות נוספות ברשימה לדרוג הגבוה ביותר.

יוון מדורגת במקום השביעי בין 10 המדינות המובילות לגמלאים

המדינה כוללת 6,000 איים הפזורים בים היווני, מתוכם 227 איים מיושבים. קל להבין מדוע המדינה היפה הזו היא יעד פופולארי לפרישה פשוט על סמך עובדה זו אם משתמשים בדמיון.

יוקר המחיה, רמת החיים והטיפול הרפואי ביוון קיבלו כולם ציונים גבוהים. כל הצרכים הבסיסיים, כמו מזון ותחבורה, זולים בכ- 20% בהשוואה לשאר המדינות בעולם, קל וחומר בהשוואה לישראל. שכר דירה ביוון נמוך גם הוא בהשוואה לישראל, אם כי הוא בהחלט משתנה מאזור לאזור, ובאזורים מרוחקים יותר יש בדרך כלל עלויות מחיה נמוכות יותר. לימוד השפה עשוי להיות שימושי במיוחד אם אתם רוצים לבלות את שנות הפרישה שלכם בחלק מרוחק יותר של המדינה. בנוסף, המטבח היווני נחשב לבריא, זול וטעים.

גמלאים מבלים בפורטוגל, אחד היעדים היותר מומלצים לחיות בה. צילום freepik

שלוש המדינות המובילות שנכנסו לרשימת יעדי הפרישה הם:

פורטוגל (מדורגת ראשונה) – חופים של חולות לבנים, כיכרות אבן יפיפיות, סקי ברכס הרי סרה דה אסטרלה וחיי העיר המשגשגים של הבירה ליסבון, הם כולם גולת הכותרת של המדינה הקטנה והדינמית הזו. פורטוגל דורגה במקום הראשון בשל שיעור הפשיעה הנמוך שלה, הממשלה היציבה, הדיור בר השגה ומתקנים רפואיים באיכות גבוהה.

מקסיקו (מדורגת שנייה) – מקסיקו היא ביתם של מגוון נופים, אוכלוסיות ותרבויות. הנקודות המרכזיות הן ערים קולוניאליות עם חורף מתון וקיץ נעים, כמו גם כפרים שלווים, מדבריות שטופי שמש, כמה מאתרי החוף התוססים בעולם, הרים מכוסי שלג וג'ונגלים טרופיים. זה בהחלט אפשרי למצוא מקום מתאים להעדפות שלכם עם אורח חיים נהדר במדינה.

פנמה (מדורגת שלישית) – פנמה היא מדינה אידילית לפרוש בה. היא מתגאה בחופים מדהימים ובמגוון רחב של פעילויות שיתאימו כמעט לכל הטעמים. מדיג ועד צפרות, לעולם לא תשתעממו.

בנוסף, פנמה מציעה שירותי בריאות סבירים, כך שתוכלו להיות בטוחים שהצרכים הרפואיים שלכם יטופלו. דיור בעלות נמוכה פירושה שרכישת נכס לפנסיה בפנמה היא גם אפשרית אפילו בתקציב מצומצם מאוד. פנמה גם מסבירת פנים וידידותית לגמלאים המגיעים מחו"ל. לפיכך, אתם יכולים בקלות להכיר חברים חדשים תוך כדי חוויה של התרבות התוססת שם!

גמלאים נופשים על רקע נופי פנמה. צילום freepik
Exit mobile version