Site icon IAS

מתיירות עולמית לתיירות מקומית, השפעת נגיף הקורונה

תיירות בעידן הקורונה. צילום freepik

התיירות הגלובלית של השנים האחרונות, שסמנה את פריצת הגבולות ועידן טיסות הלואו קוסט ביצעה רגרסיה משמעותית, חזרה אחורה מרחק של עשורים. עידן הקורונה גרם לסגירת הגבולות והנחיות ארגון הבריאות העולמי אילץ את הכמהים לחופשה להסתפק בנופש קרוב לבית.

מסקר חדש של נציבות התיירות האירופית (European Travel Commission -ETC), במסגרת פרויקט במימון משותף של האיחוד האירופי, שכלל כ-6000 משתתפים עולה כי האירופים עדין אופטימיים בנוגע לחופשות, אך תוכניותם עלולה להיפגע עקב דאגות לבריאות והגבלות בשל מגפת הקורונה.

80% מהאירופים המתכננים לצאת לחופשה בחודשים הקרובים יעשו זאת ביבשת אירופה- בריאות ובטיחות (21%) יחד עם שקט נפשי (14%) ומחיר סביר (13%) הם הגורמים החשובים ביותר עבור האירופים המתכננים לנסוע. מבחינה בריאותית, 20% מחשיבים את הטיסות כחלק הכי פחות בטוח בטיול. לאלה עם תוכניות נסיעה קצרות טווח, אין גורמים החשובים יותר לקבלת החלטות מאשר מדיניות ביטול גמישה (11%), ריחוק חברתי בטיסות ובתחבורה הציבורית (9%) והגבלות נסיעה (9%).

זהו הראשון מתוך שישה דוחות המגלה את כוונת הנסיעות לטווח הקצר של מטיילים אירופיים מעשרה שווקי מקור גדולים כדי להבין טוב יותר ולהגיב להשפעת מגפת ה- COVID-19 על נסיעות באירופה. הדו"ח מספק גם מידע על העדפות הנסיעה של אנשים, כולל סוגי יעדים וחוויות, תקופת החופשות ודאגות הנוגעות לטיולים בחודשים הבאים.

למרות המגיפה, האירופאים נותרים אופטימיים בנוגע לנסיעות

54% מהמשתתפים מצביעים על כוונתם לצאת לחופשה בחצי השנה הקרובה, ואילו 26% הצהירו כי הם מתכוונים לנסוע עד נובמבר 2020. נסיעות בתוך אירופה הן בחירה עדיפה, כאשר 41% מתכוונים לנפוש ביעד מקומי ו -39% ביעדים אחרים באירופה.

יש לציין שמדינות המושפעות ביותר מהמגפה הן עדיין בין היעדים הפופולריים ביותר באירופה, עם ספרד, צרפת ואיטליה המובילות בדירוג. בקרב המתכננים לחדש את הנסיעות בהקדם האפשרי, סוגי החופשה המובילים הם: חופשות שמש וחוף ים (25%), חופשות אורבניות (19%) וטיולי טבע (16%).

תיירת ברחובות אירופה בעידן הקורונה. צילום freepik

מגבלות נסיעה ומקרי COVID-19 ההולכים וגוברים מקרקעים את האירופים 

החרדה מפני נסיעה נותרה גבוהה מאחר שהאירופים חייבים לנווט בין מגבלות הנסיעה והמגפה המתמשכת. החששות העיקריים לאלו המתכוונים לנסוע בטווח הקצר הם סגר במהלך נסיעה (15%), עלייה במספר מקרי התחלואה (12%), האפשרות לחלות ביעד (11%) ומגבלות נסיעה משתנות / בלתי צפויות (10%).

תיאום דחוף בין הנחיות הנסיעה ביבשת אירופה

הסקר מראה כי הסגרים, הנחיות פתיחת הגבולות המשתנות, מדיניות ההזמנה והביטול הלא ברורים יוצרים מכשולים לאלו עם תוכניות לחופשה בטווח הקרוב ומדגישים את הצורך לתאום בין ממשלות אירופה בנושא הנחיות הנסיעה.

"הסקר מציין בבירור כי התשוקה של האירופים לנסיעות חזקה, אך הוא גם מושפע מדאגות בריאותיות מובנות וממערך מרתיע של כללים והגבלות הקשורים לנגיף הקורונה," אמר מנכ"ל ה- ETC אדוארדו סנטנדר (Eduardo Santander). "גישה מתואמת ויעילה של הנחיות הנסיעה ברמה האירופית היא הפתרון היחיד להחזרת אמון הצרכנים ולהחלמת ענף התיירות."

המסקנה הנוספת העולה מהסקר היא, כי לתיירות הנכנסת בישראל דאגה נוספת והחלום לתיירים אירופים הפוקדים את ארצנו שטופת השמש בתקופת החורף עלולה להידחות לזמנים טובים יותר.

Exit mobile version