Site icon IAS

"מתחילת השנה דווח על 44 מקרי הדבקה של קורונה במטוסים"

עלייה במספר הנוסעים. freepik

ארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA) חושף מחקר חדש בו מודגש השכיחות הנמוכה של הדבקות בנגיף COVID-19 בטיסות. מתחילת השנה דווח על 44 מקרי הדבקות במטוסים מתוך 1.2 מיליארד נוסעים.

"הסיכון של נוסע לחלות ב- COVID-19 בעודו נמצא במטוס נראה נמוך מאוד. 44 מקרים פוטנציאליים מזוהים של הדבקה הקשורה לטיסה בקרב 1.2 מיליארד נוסעים, זה מקרה אחד לכל 27 מיליון נוסעים. גם אם 90% מהמקרים לא היו מדווחים, מדובר במקרה אחד לכל 2.7 מיליון נוסעים. אנו חושבים שנתונים אלה מרגיעים ביותר. יתר על כן, הרוב המכריע של המקרים שפורסמו התרחשו לפני עטיית מסכות ", אמר ד"ר דייוויד פאוול (Dr. David Powell), היועץ הרפואי של IATA.

המחקר החדש מגיע מפרסום משותף של יצרניות המטוסים בואינג, איירבוס ואמבראר. המחקר נערך בנפרד בכל אחת מיצרניות המטוסים ופורסם בסופו יחד עם מסקנה ברורה: עטיית מסכות והמסננים במטוסים יעלים מאוד – זרימת האוויר כלפי מטה ושיעור חילופי האוויר הגבוהים מפחיתים באופן משמעותי את הסיכון להידבק.

איסוף הנתונים של ארגון חברות התעופה הבינלאומי (יאט"א) ותוצאות הסימולציות הנפרדות של יצרניות המטוסים מסבירים את המספרים הנמוכים שדווחו במחקר שפורסם לאחרונה על ידי פרידמן ו-ווילדר-סמית' (Freedman and Wilder-Smith) בכתב העת Journal of Travel Medicine. המחקר מצביע גם על היעילות של עטיית מסכות בהפחתת הסיכון.

עטיית מסכות במטוסים הומלצה על ידי IATA בחודש יוני והיא דרישה נפוצה במרבית חברות התעופה מאז הפרסום והיישום של ההנחיה על ידי ארגון התעופה האזרחית הבינלאומית (ICAO). הנחיה זו מוסיפה שכבות הגנה מרובות על גבי מערכות זרימת האוויר שכבר מבטיחות סביבת תא נוסעים בטוחה עם סיכונים נמוכים מאוד להעברת המחלה.

עטיית מסכות חשובה לבלימת המחלה freepik

מאפייני עיצוב המטוסים מוסיפים שכבת הגנה נוספת התורמת לשכיחות נמוכה של העברת המחלה בטיסה וכוללים:

*אינטראקציות מוגבלות של פנים אל פנים כאשר הנוסעים פונים קדימה ומסתובבים מעט מאוד.

*ההשפעה של גב המושב המשמש כמחסום פיזי לתנועת אוויר משורה אחת לשנייה.

*מזעור זרימת אוויר קדימה-אחורית, זרימת אוויר המופנית כלפי מטה, מהתקרה לרצפה.

*השיעור הגבוה של אוויר נקי שנכנס לתא הנוסעים. אוויר מתחלף 20-30 פעמים בשעה ברוב המטוסים, בהשוואה לשטח המשרדים הממוצע (2-3 פעמים בשעה בממוצע) או בבתי ספר (10-15 פעמים בשעה בממוצע).

*השימוש במסנני אוויר מסוג HEPA משמידים למעלה מ- 99.9% מחיידקים ווירוסים .

Exit mobile version