Site icon IAS

"משרתי הציבור אינם אוהבים את הציבור"

יוסי פתאל מנכל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל צילום רמי חכם

חברי הלשכה היקרים, אנחנו שומעים היטב את רחשי הלב והמולת הדאגות המתרוצצות אצלכם בחיפוש אחר כיוון וזיק של וודאות. המציאות המזגזגת ותיפקודם המגומגם של גורמי הממשל, הופכים את חיינו לרצף מקרי ושרירותי של אירועים.   בעוד אנחנו לכודים בעין הסערה, מתעקשת הממשלה להרבות במילים ולהמעיט במעשים. המשבר הנוכחי גילה לנו את מה שכבר ידענו- משרתי הציבור אינם אוהבים את הציבור.  המנגנון הוא בית מקדשם ומאות אלפי הנהלים הם תורתם. המשרתים הפכו לאדונים ואנחנו לאביונים היושבים אל שולחנם.

על הנייר ״השגנו״ (קיבלנו את שהגיע לנו בדין והמצופה בזמן הזה) תקציבים שהיו אמורים לסייע להחזיק את עסקי חברי הלשכה המורדמים והמונשמים וצוות העובדים המקצועי. בפועל התקציבים המובטחים לכודים במבוכים בירוקרטיים המנוהלים על ידי מאותגרי חמלה ורגש אחריות.

מה שהיה נכון ורצוי רק לפני כמה ימים הפך למעט שאינו יכול להחזיק את המרובה. גם המעט הזה אינו מצליח לפרוץ את חומת הניירות והדיונים הציאנידיים.   תקוות כולנו הייתה שהפיילוט להבאת קבוצות תיירים יצליח להביא היגיון אל ראשיהם של קובעי המדיניות. עובדת 'אפס תקלות' בריאות אצל אלפי התיירים שהגיעו לארץ באמצעות חברי הלשכה, לא מצליחה להכניע את הגרפים והטבלאות במצגות הצבעוניות של מומחי הבריאות. וכך באופן חסר ביסוס ושיקול דעת, הוחלט להפסיק את הפיילוט ולחסום את המערכת לקליטת בקשות עתידיות של תיירות נכנסת. תקוותנו לחזרה הדרגתית לפעילות ברבעון האחרון של השנה, נפחה את נשמתה והיא עושה את דרכה אל העולם הבא בקבורת חמור.

הכוונה ל'ניהול סיכונים' הפכה למושג ריק ממספרים ועובדות. ההבטחה לפעול לניהול חיים לצד ועם הקורונה, מתבררת כאד מילולי חלול.  ברור לנו, כפי שגם ברור למנהלי חשבונות הבנקים של חברי הלשכה, שמה שהובטח וטרם ניתן לא יספיק בנסיבות החדשות.

ההכרח להגדיל את התמיכות אינו ניתן לויכוח או לפרשנות.  אתמול בישיבת ועדת חוק, חוקה ומשפט אמר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי, כי על הממשלה מוטלת אחריות תקציבית כאשר היא אוסרת על עסקים לפעול בכורח הנסיבות הנוכחיות. אנחנו כמובן תומכים בעמדתו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה. בכוונתנו לפעול לתרגום האחריות המשפטית של המדינה למעשים תקציביים.

לאחר שנה וחצי של אפס מוחלט בהכנסות והדממת הפעילות בצו מדינה, יש לפעול במתכונת ובהיקף שונה. בימים האחרונים אנו עובדים על תוכנית נוספת, ששונה מדפוסי התמיכה הקודמים. מוקדם לפרט על התוכניות והמסגרות שיוצגו וידרשו על ידנו. הכוונה לא רק להנשמה תקציבית מקרטעת, אלא להשבת המשרדים לפעילות גם בתחומים נוספים.

אנחנו מכירים בעובדה שסבלנותכם פקעה ודעתכם אינה פנויה לארח תקוות ובמיוחד כשהן תלויות במעשה ידיה של הממשלה.

נמשיך לעשות כל שלאל ידנו על מנת להשיג את מה שנדרש ומתבקש עבור חברי הלשכה.

חיזקו ואמצו,  יוסי פתאל

Exit mobile version