Site icon IAS

"מצפים שהמדינה תיתן מענה למצוקתם של משרדי הנסיעות"

יו"ר התאחדות משרדי הנסיעות, קובי קרני. צילום יח"צ

קובי קרני, יו״ר התאחדות משרדי הנסיעות: ״אנו מברכים על עמדתו העקרונית של משרד הבריאות, אשר מאמצת את עמדתנו בבג״ץ, לפיה אין להחיל חובת בידוד מלא על מחוסנים השבים מחו"ל, ועוקבים אחר יישומה בתקנות הרלבנטיות.

כפי שטענו בעתירה לבג"ץ, עמדה זו מתחייבת מהדין ויישומה חיוני לענף הנסיעות והתעופה ולציבור הישראלי כולו. אנו שמחים שהבאנו לשינוי הנדרש. יחד עם זאת, אנחנו רחוקים מאוד מלצאת במחולות.

יש לזכור כי ההחלטות הקיצוניות של משרד הבריאות עד כה בנושא זה, כמו גם ההתנהלות התזזיתית והלא יציבה של המדינה עד כה, גרמו לנזקים עצומים לענף הנסיעות והתעופה המדמם גם כך, הביאו למחיקתה המוחלטת של עונת הקיץ, לצד פגיעה באמון הציבור במערכת ובקשרי התיירות של המדינה עם העולם.

נדרשת כאן אמירה ברורה ומוחלטת – שאנחנו מקווים שתתקבל גם היא בזכות העתירה – שתמנע ממשלת ישראל להעביר אותנו ואת הציבור את רכבת ההרים הזו בכל פעם מחדש. בנוסף, ובהתייחס לחלקו השני והבלתי נפרד של הבג"ץ, אנחנו מצפים שהמדינה תיתן מענה נחרץ וראוי למצוקתם הקשה והמתמשכת של משרדי הנסיעות ומארגני התיירות, נוכח ההפליה החמורה של ענף משרדי הנסיעות בהשוואה לענפי תיירות אחרים בהפסקת הסיוע והמענקים מחודש יולי למרות שהיה סגור דה פאקטו בשל החלטות הממשלה.״

עדכון בג"צ

לאור ההחלטות האחרונות של משרד הבריאות שצפויות להיכנס לתוקפן ב- 3.9, החליט בית המשפט להשהות את הדיון בעתירה עד לפרסום התקנות העדכניות. במקביל הורה בית המשפט למדינה להגיב בדחיפות עד ליום ד׳ 1.9 לעניין ההפליה בסיוע ומענקים למשרדי הנסיעות כמפורט בעתירה שהוגשה ביום ה- 17.8

Exit mobile version