Site icon IAS

מערכת SaverOne תסייע במניעת תאונות בנתב"ג

למנוע את תאונת הדרכים הבאה בנתב"ג. צילום freepik

מדוברות רשות שדות התעופה (רש"ת), נמסר כי נלחמים בתאונות הדרכים בעזרת מערכת SaverOne : פיילוט ראשוני בשטח המבצעי של נתב"ג ימנע את יכולת הנהגים להשתמש בטלפון הסלולרי, לשלוח הודעות וכו. מערכת SaverOne, סטרטאפ ישראלי למניעת הסח דעת סלולרי בנהיגה, שהותקנה כפיילוט ברכבים בשטח המבצעי בנתב"ג תאפשר למערכת המותקנת ברכב לנטרל את היכולת של הנהג מלהשתמש בטלפון הסלולרי פרט לקבלת שיחות נכנסות, ניווט ושמיעת מוסיקה.

המערכת מונעת מהנהג להשתמש בנייד באופן פעיל ולשלוח הודעות. המערכת, משפיעה רק על אזור הנהג ושאר הנוסעים משתמשים בנייד כרגיל. הנהג הנוהג בשטח המבצעי בנתב"ג לא יכול לכבות את המערכת. אם הוא מנסה להשתמש בטלפון, קצין הבטיחות מקבל מייד התראה על כך.

מערכת SaverOne אשר הותקנה בשטח המבצעי בנתב"ג הותקנה עד היום בין היתר בחברת החשמל, אסם, תנובה, שטראוס, כיל, אלקטרה אפיקים, ועוד חברות. המרחב המבצעי בנתב"ג הינו מרחב עמוס בכלי רכב ומטוסים.

כלל האפליקציות הקיימות האחרות מנוטרלות והנהג לא מקבל הודעות בזמן נהיגה (מי ששולח לנהג ווטסאפ מקבל הודעה אוטומטית שהנהג בנהיגה). יתרון הפיילוט במערכת הקיימת הינו כי הוא אינו מפריע לקבל הנחיות עבודה אך אינו מאפשר שימוש פעיל לא רצוי בנייד.

מנכ"ל רש"ת חגי טופולנסקי הנחה לבצע את הפיילוט ציין כי:" מרכיב חשוב בשיפור השירות הוא הבטיחות בשטח המבצעי ושיפור השירות הניתן למטוסים וחברות התעופה. בכוונתנו להילחם בתאונות העשויות להיגרם ע"י הגורם האנושי בעזרת טכנולוגיות מתקדמות בשילוב חדשנות ויעילות לשירות הנוסעים".

עוד הוסיף המנכ"ל: "טרמינל 3 יעבור החל מהשנה הקרובה הליך דיגיטציה שיאפשר לנהל את היציאה לחו"ל בקלות בהליכים עצמאיים. היעד המרכזי הינו שיפור השירותים הניתנים לנוסעים באמצעות אסטרטגיה המבוססת על השקעות, חדשנות, בראיה ארוכת טווח תוך מעבר לשדה דיגיטלי ומתקדם שישפר את השירות בנמל התעופה בן גוריון וחווית הטיסה לנוסעים".

Exit mobile version