Site icon IAS

מספר שיא של מבקרים ישראלים נרשם השנה בגאורגיה

עיר המערות אופליסציחה שבגאורגיה. צילום Depositphotos

לשכת התיירות של גאורגיה ערכה אתמול (ד') אירוע חגיגי במסעדת סופרה הגאורגית, אליה הוזמנו כתבים ובלוגרים מתחום התיירות ונציגי סיטונאי תיירות ישראלים מובילים.

דב קלמן, שארגן את האירוע, ציין בתחילת דבריו כי 150,997 ישראלים ביקרו בגאורגיה מתחילת השנה, עליה של 24% בהשוואה לשנה שעברה ושל 40% בשלוש השנים האחרונות ומספרם שווה למספר התיירים המבקרים בגאורגיה מאנגליה, צרפת, גרמניה, הולנד ובלגיה גם יחד.

ממלא מקום שגריר גאורגיה בישראל בקה חכידזה (Beka Chkheidze) שכיבד את האירוע בנוכחותו אמר: "אנו מאוד שמחים מהנתונים המראים גידול במספר הישראלים המבקרים בגאורגיה, כאשר השנה נשבר כבר שיא חדש. בנוסף לנושא התיירותי של גילוי אטרקציות, יין טוב ואוכל משובח, אנחנו מעוניינים שתכירו גם את התרבות, ההיסטוריה והמסורת שלנו".

ממלא מקום שגריר גאורגיה בישראל בקה חכידזה. צילום עוזי בכר

בתשעת החודשים האחרונים פקדו את גאורגיה 7.23 מיליון תיירים והיא מציעה 1,595 בתי מלון, 30,657 חדרים ו-66,954 מיטות.

אנה קקליה (Anna Kekelia) ראש פיתוח מותג במשרד התיירות של גאורגיה סיפקה נתונים מעניינים על המדינה הפופולרית הנמצאת במרחק של שעתיים טיסה ישירה מישראל לטביליסי ובטומי. גאורגיה ממוקמת בין אירופה לאסיה כאשר המדינות השכנות הן טורקיה, ארמניה, אזרבייג'ן ורוסיה. ממערב המדינה מוקפת בים השחור. גודלה קצת פחות מאוסטריה, 70,000 קמ"ר והאוכלוסייה מונה 3.85 מיליון תושבים. ייחודיות המדינה במיקום שלה שיוצר שילוב נדיר בין אסיה לאירופה.

אנה קקליה נציגת לשכת התיירות של גאורגיה. צילום עוזי בכר

ישנן סיבות רבות להגיע לגאורגיה, כאשר העיקריות הן שמדובר ביצרנית יין איכותי כבר אלפי שנים ומטבח עשיר. מדובר ב-18 אזורי מקור של יין מ-525 זני ענבים ו-121 מרתפי יין במדינה. בין 65% ל-70% מיוצרים באזור קקתי (Kakheti). זאת לצד תרבות ללא תחרות, אלפבית ייחודי, אתרים של מורשת עולמית של אונסק"ו, היישוב הגבוה באירופה (אושגולי), חי וצומח עשירים, חופים שטופי שמש והרים עם אתרי סקי והרבה אפשרויות לטרקים.

גאורגיה נחשבת לאחת המדינות הבטוחות בעולם (מדורגת במקום ה-37 מתוך 148 מדינות) ואחד המקומות המומלצים לעסקים. אביגדור אורגד – שלו עסקים בגאורגיה, קורא לאנשי עסקים ישראלים נוספים להגיע ולעשות עסקים במדינה. לדבריו, ניתן למצוא יעוץ משפטי בקלות, גם בעברית, והבנקים ידידותיים למשקיעים זרים.

טביליסי (Tbilisi) הבירה של גאורגיה – מיוחדת בשל השילוב בין אסיה ואירופה ובין ישן למודרני. כך גם שילוב בין דתות, שם ניתן למצוא באזור העתיק של העיר – בית כנסת יהודי, מסגד וכנסיה אורתודוקסית, מה שמסביר את הסובלנות הדתית. מוזיאונים ומסעדות מפוארות הן רק חלק מהבילויים בעיר הבירה.

טביליסי בגאורגיה. היפהפיה הנרדמת מתעוררת. צילום Depositphotos

בטומי (Batumi) – עיר הקיץ השנייה בחשיבותה בגאורגיה, ממוקמת לאורך הים השחור עם תשתיות מפותחות ומגוון רחב של בתי מלון. מארחת את אחד מהגנים הבוטניים הגדולים באירופה. מגוון רחב של בתי מלון, אטרקציות, מועדונים, ברים, פסטיבלים, תיאטרון, מסעדות, קזינו וחיי לילה סוערים.

קוטאיסי ( Kutaisi) – העיר השנייה בגודלה בגאורגיה, שהייתה בעבר עיר הבירה, מציעה את אחת הקתדרלות והמערות היפות בעולם.

לגאורגיה תרבות ומסורת עתיקה ועשירה. מוזיקה וריקודי הפולקלור הם מאוד פופולאריים ומהווים חלק מהאטרקציה התרבותית במדינה. גאורגיה מציעה גם אתרי ספא בטביליסי, בורג'ומי, טסקלטובו, סאירמה ונוניסי. טיביליסי מפורסמת בזכות אמבטיות הגופרית שלה. סה"כ 103 אתרי ספא במדינה.

מוזיקה גאורגית טיפוסית. צילום עוזי בכר

האירוע הסתיים במוזיקת פולקלור ובבופה גאורגי, שכלל גלילות חציל במילוי אגוזים, גזר ובצל. כיסונים מאודים ממולאים בשר כבש או בגבינות. חצ'פורי קלאסי, מאפה מטוגן ממולא בשר, פלטת בשרים, פלטת גבינות גאורגיות. בירה ויינות מטביליסי.

כיסונים מאודים ממולאים בשר כבש. צילום עוזי בכר
Exit mobile version