Site icon IAS

מסכות כירורגיות נדרשות בטיסות על ידי יותר ויותר חברות תעופה

מטוס פינאייר. צילום יח"צ

חברת פינאייר הודיעה כי החל מה-16 באוגוסט 2021 תדרוש מכל נוסעיה עטיית מסכות כירורגיות בטיסות. מדובר במסכות מסוג FFP2, FFP3, N95 או בעלות תקן זהה. חל איסור להשתמש בכיסוי פנים מבד. על פי דרישת חברת התעופה המסכה צריכה לכסות את האף והפה במהלך השהות בנמל התעופה ובמטוס. ניתן להסירה לזמן מוגבל בשעה שהנוסעים שותים ו/או אוכלים.

צוות חברת פיס אייר, נציגת פינאייר בישראל מקבלת את הטיסה של חברת התעופה בנתב"ג. צילום פיס אייר

חברות התעופה בקבוצת לופטהנזה, מאז ה-1 בפברואר 2021, דורשות מאנשי הצוות ונוסעיה לעטות מסכות כירורגיות, או מסוג FFP2  ובתקן  KN95 / N95. במהלך העלייה למטוס, בעת הטיסה ובעזיבת המטוס. מסכות מסוג אחר כבר אינן מורשות.

חברות התעופה מקבוצת לופטהנזה כבר הציגו דרישה לעטות מסכות בטיסותיהן בחודש מאי אשתקד, מה שהפך אותן לחלוצות בעולם. על ידי התאמת התקנה, קבוצת לופטהנזה נוקטת כעת בהחלטה שקיבלו ממשלות פדרליות ומדינות בגרמניה ב -19 בינואר. המשמעות היא שחלים כללים אחידים לאורך כל רשת הנסיעות.

כמו בעבר, פטור מעטיית מסכה במהלך הטיסה מסיבות רפואיות אפשרית רק בהצגת אישור רפואי מונפק על גבי טופס שמספקת קבוצת לופטהנזה וקיימת בדיקת קורונה שלילית שאינה מעל 48 שעות מההמראה המתוכננת.

באופן עקרוני, זיהום במטוס הוא בסבירות מאוד נמוכה. כל מטוסי קבוצת לופטהנזה מצוידים במסנני אוויר באיכות הגבוהה ביותר, המבטיחים איכות אוויר דומה לזו שבחדרי ניתוחים. בנוסף, האוויר נע בצורה אנכית במקום להתפזר בכל התא.

לופטהנזה: 'החברה האירופאית הטובה ביותר במזרח התיכון' . צילום יח"צ

מסכות כירורגיות הן גם חובה בחברת אייר פראנס כחלק מאמצעי ההגנה של החברה נגד נגיף COVID-19. "למען בריאותם ובטיחותם של כולם, עטיית מסכה כירורגית הינה חובה מרגע הגעתכם לנמל התעופה ולאורך כל טיסת אייר פראנס", נכתב באתר האינטרנט של אייר פראנס.

מסכה כירורגית מסננת לפחות 95% מהחלקיקים בגודל של עד 3 מיקרון, ומשרתת מטרה כפולה – ברור שהיא מסננת חלקיקים הנפלטים על ידי חובש המסכה, אך על פי המכון הלאומי למחקר ובטיחות בצרפת, היא גם מגינה על אדם שחובש את המסכה כנגד טיפות שנפלטות על ידי אדם שעומד מולה ", מציינת חברת התעופה.

בנמלי  התעופה של פריז הכוללים את שארל דה גול ,(CDG) אורלי (ORY) ולה בורגט – (LBG) על פי הנחיות ממשלת צרפת נדרשות מסכות כירורגיות מחוץ לטרמינל, בטרמינל ובמטוסים.

Exit mobile version