Site icon IAS

מלון קולוני: איכות ופינוק מתקופת הטמפלרים ועד ימינו

חדר דלקס במלון קולוני בחיפה. צילום איציק ביונסקי

מלון הבוטיק קולוני השתמר מעל ל-100 שנים בחיפה, בלב המושבה הגרמנית, באזור ההיסטורי המשוחזר במרכז חיפה, ועתה חזר לפעילות פוסט קורונה. קולוני הינו אחד מהמיוחדים במלונות חיפה ומתאים גם כמלון עסקים וגם כמלון בוטיק, למחפשים מלון אינטימי בעיצוב מיוחד. המלון כשר בהשגחת הרבנות חיפה. הוא שוכן במבנה אבן היסטורי ומקורי, שנבנה בשנת 1905 על ידי הטמפלרים, בלב המושבה הגרמנית שבעיר הנמל, ממש למרגלות הגנים הבהאיים, אשר ביולי 2008 הוכרזו ע"י ארגון יונסקו של האומות המאוחדות, כאתר מורשת עולמית. המבנה הוקם והופעל כמלון עד שנת 1978 תחת השם 'אפינגר', על שם המשפחה הגרמנית שהקימה את המלון.

את המלון ניהלו עד ראשית שנות ה- 40 של המאה ה- 20 האחיות קריסטן והלנה, בצוותא עם אחיהן גוטלוב אפינגר, בעל בית מלאכה לייצור כרכרות. ממידע שהתקבל ממכון שומכר שבחיפה, החוקר את חיי הקהילה הטמפלרית בישראל בסוף המאה ה- 19 ותחילת המאה ה- 20 עולה, כי האחיות הצטיינו ברמת הארוחות שהוגשו במלון, שהיה חביב על הקצינים הבריטיים באותם ימים. עוד ראוי לציין, כי חברי ועדת פיל, שמונתה על ידי השלטון הבריטי במאמציהם למצוא פתרון לקונפליקט היהודי ערבי, שהו תקופה ארוכה במלון.

חדר אמבטיה מפואר עם נוף. צילום איציק ביונסקי

במהלך מלחמת העולם השנייה, נאלצה משפחת אפינגר לעזוב את חיפה, בדומה לשאר הגרמנים ששהו בארץ. המלון, שעבר כמה בעלויות, המשיך כאמור לתפקד תחת השם מלון אפינגר עד שנת 1978. לאחר שיפוץ יסודי ומקיף, כדי להפעילו מחדש כמלון מודרני, בשנת 2009 נפתח מחדש תחת השם 'קולוני'. המלון, בו 40 חדרים ומיני סוויטות, שופץ תוך הקפדה על שימור הפרטים מעיצובו המקורי: חלונות ותריסי עץ, אריחים מצוירים המעטרים את הרצפות, מעקות עץ ופריטים ייחודים נוספים.

חדרי המלון עוצבו ואובזרו ברמה גבוהה, עם מסכי טלוויזיה שטוחים, חיבור לכבלים, אינטרנט, מקרר מיני בר, כספת, ערכת קפה, טלפון ומיזוג. רהיטי המלון עשויים עץ אלון ומעוצבים בהתאם לאופיו המיוחד של המלון. חדרי האמבטיה מהודרים עם אריחי שיש, חלק מהחדרים מצוידים באמבטיות פרי סטנדנג, וחלקם עם מרפסת הפונה לשדרות בן גוריון התוססים והנוצצים בלילות.

חזית מלון קולוני במבנה טמפלרי בן מעל 100 שנים. צילום איציק ביונסקי

לרשות האורחים במלון מוגשות ארוחות בוקר מלאות וכשרות, בר משקאות, חדר ישיבות, שירות עסקים וחדר טיפולים. בחלקו האחורי של המלון גינה יפה ושקטה ומגג המלון נשקף הנוף המדהים של הגנים הבהאיים, מצד אחד, ונמל חיפה מצידו השני. ניתן לקיים בגג המלון אירועים מיוחדים. בסמוך למלון, מדרחוב ומגוון רחב של מסעדות, בתי קפה ומרכזי קניות. המלון סמוך לתחנת רכבת מרכז השמונה, במרחק הליכה קצר מהנמל ומרחק נסיעה קצר לחופי הים של חיפה.

מחירים מיוחדים לתקופת פוסט קורונה: 700-500 ש"ח

כתובת: שדרות בו גוריון 28, חיפה.

טלפון: 04-8513344

אתר אינטרנט: www.colony-hotel.co.il

Exit mobile version