Site icon IAS

מלון מגדלה: קפיצה מענגת מהמאה ה-1 למאה ה-21

מרחבים פתוחים וירוקים בין אגפי מלון מגדלה, עד הכנרת. צילום שוש להב

האם כבר קרה לכם, שהזמנתם אירוח במלון חדש ומודרני, ובאותה חבילה זכיתם גם בכפר דייגים? שבנוסף לפינוקים הצפויים מבית מלון בן זמננו, קיבלתם באותו מתחם גם עתיקות, בית כנסת ומרכז רוחני נוצרי? שאין צורך לצאת להרי הגליל, כי הם נכנסים אליכם למרפסת? ושבמקום לרדת לכנרת, היא שולחת אליכם מי תכלת בתעלות מעוצבות שבמרכזן מזרקות מרצדות? תשאלו על מה אני מדברת, ואענה במילה אחת: מגדלה. ובשתי מילים: מלון מגדלה.

בדרך מאזור המרכז למלון מגדלה, אני חולפת על-פני הכנרת המלאה וחופיה המטופחים, רכס הרי הגולן מתנשא ממזרח והרי הגליל התחתון ממערב, ולמרגלותיהם ועל מורדותיהם משתרעת עיר הקודש טבריה. ממשיכה צפונה ורכס הארבל נגלה במלוא הדרו, והוא ילווה אותי מכל זווית כשאגיע למלון מגדלה ואתארח בו.

מכל זווית במלון מגדלה נשקף מצוק הארבל המרשים. צילום שוש להב

תכננתי לצאת ממגדלה לטיול מגוון באתרי הגליל ובנופיהם, אך כיון שהתארחתי כאן רק לילה אחד, התברר לי (לשמחתי) שהאטרקציות שהמלון מציע הן כה מרובות, שכלל לא הספקתי להגשים את תוכניותיי המקוריות, כי היה כל-כך מספק להישאר במתחם של מגדלה ולהתענג עליו. על-כן אני ממליצה בכל לב להתארח במלון זה, אך אל תסתפקו בלילה אחד, מפני שצפויה לכם חוויה רבת פנים ופינוקים, טעמים וצבעים, הרחבת הידע התרבותי וההיסטורי, הארכיאולוגי והדתי, וגם בריכה וכושר ומסעדה וחדר מרווח. זהו מלון מגדלה.

המלון החדש נבנה על שפת הכנרת ובבסיס מצוק הארבל, נפתח לראשונה בחודש נובמבר 2019 ואירח אורחים בעיקר מרחבי העולם. לאחר סגירה של שלושה חודשים, עקב התפרצות נגיף הקורונה, נפתח מגדלה במהלך חודש יוני ומאפשר לקהל הישראלי לחוות חופשה אולטימטיבית, בסגנון אירופאי וברמה גבוהה, על פי כל הנחיות משרד הבריאות.

הלובי היפייפה של מלון מגדלה, כשהנוף פורץ מבעד לויטרינות. צילום באדיבות מלון מגדלה

לובי מהמאה ה- 21 ובריכה להמלחת דגים מהמאה ה- 1

מבנה המלון ועיצובו המיוחד בולטים כבר מהכניסה, שילוב של חדש ומודרני, לצד היסטורי ועתיק, נהיבטים מכל פינה במלון. כשנכנסים ללובי המלון התחושה המידית היא "וואו"! הוא גדול ומואר, כשדרך קירות הזכוכית שלו נשקפים הנופים המיוחדים של מצוק הארבל, שרידי בית הכנסת העתיק, הכנרת, הגנים מטופחים ומזרקות המים. אין ספק שגולת הכותרת במרכז הלובי, היא בריכת המלחת דגים המקורית, מהמאה ה- 1, שהועתקה ממרכז השוק של מגדלה העתיקה, נבנה אחד לאחד והוצב בלובי של מלון מהמאה ה- 21. בלובי פינות הסבה נעימות ובר שתיה. בקומה מעליו נמצאת המסעדה היפה של המלון, נקודת תצפית על הלובי וכל הנשקף ממנו. לשבת בפנים ולהרגיש במרחב הפתוח.

חדר מפנק במלון מגדלה. צילום באדיבות מלון מגדלה

במלון 150 חדרים מרווחים מאד, מרפסות לנוף ואיבזור מפנק, כולל מיזוג אוויר ומאורר, מקרר קטן ופינת שתיה, מקלחת משופרת עם מגבות רכות וסבון, שמפו וקרם לחות מתוצרת אהבה. טלויזיה גדולה, מיטה גדולה (או שתיים) ומזרן נוח להפליא. חלק מהחדרים סטנדרטיים ויש גם סוויטות. כל אלה עוצבו בדגש על מרקמים טבעיים וריהוט עכשווי, בעיצובה של אחת מהמעצבות בעלות השם באמריקה הלטינית, סופיה אספ, וע"י המעצבת המקומית רנין נקלה, לה היה תפקיד מרכזי בתכנון האדריכלי ובארכיטקטורה המיוחדת של מבנה המלון. את חצר המלון מעטרים גנים מטופחים ובריכת שחייה גדולה. במסעדת המלון מוגשת ארוחת בוקר בקונספט מטבח ישראלי ובינלאומי, המציע שלל מנות ברמה גבוהה. במלון אולמות כנסים ואירועים, חדר כושר מתקדם ושירות אינטרנט מהיר במיוחד ( Wi-Fi ).

אלון וינטר, מנכ"ל המלון בגן הארכיאולוגי שבמתחם המלון. צילום שוש להב

שירות אדיב והקפדה על התו הסגול                                                   

אלון וינטר, מנכ"ל המלון, בעל ניסיון מלונאי של כ- 25 שנים, הגיע למגדלה תוך כדי בניית האגף הדרומי. הוא מקבל בברכה את האורחים ומבטיח להם "חווית ארוח בניחוח של חו"ל". לדבריו: "מלון מגדלה ערוך ומוכן לספק לקהל הישראלי חוויה מפנקת באווירה שלווה, יופי טבעי והיסטוריה ארץ ישראלית בתפארתה. המחלבות ויקבי הגליל, כולל סדנאות יין מגורמים מובילים בענף, לצד טעימת גבינות משובחות מיצרני הגליל". אני זכיתי בסדנת יין שהועברה ע"י יקי ניסן,  מיקבי טפרברג (השניים בגודלם בארץ), כולל טעימות ממבחר התוצרת שלהם, עד ד'לא ידע… צוות המלון המקצועי והאדיב, נערך בקפידה לספק לאורחיו חווית אירוח כוללת, לצד הנחיות משרד הבריאות, "תו סגול" למלונות.

מורגשת הקפדה מרגע הכניסה למלון במדידת חום, עמדות אלכוג'ל, סבבי ארוחות, ריחוק חברתי וסידור השולחנות במרחקים הנדרשים, עטיית מסכות פה ואף לאורך כל השהייה וכמובן, הצוות שעוטה מסיכה ומשתמש בכפפות. גם בברכת השחייה הורחקו מיטות השיזוף והאורחים מתבקשים לעמוד בהנחיות במים ומחוצה להם.

בית הכנסת שנחשף מהמאה הראשונה. צילום באדיבות מלון מגדלה

הגן הארכיאולוגי ובית הכנסת מהמאה ה- 1

על פי התוכנית המקורית, אמור היה להיפתח מלון מגדלה בשנת 2012, אך עיכוב משמעותי חל כאשר ארכיאולוגים שערכו סקרים ראשוניים לפני תחילת הבנייה, פגעו בסדרת תצורות אבנים שחשפו בית כנסת מהמאה הראשונה. פיתוח ובניית המלון נעצרו והארכיאולוגים המשיכו לחקור את הנכס וחשפו עיר שלמה מהמאה הראשונה לספירה תחת המקום. החפירות המשיכו וחשפו את העיר העתיקה מגדלה, כפר דייגים משגשג מהמאה הראשונה בגליל. כחלק מהאירוח במלון (חינם) וגם למבקרים חיצוניים (בתשלום), ניתן לצאת לסיור בין חורבותיה של העיר העתיקה ובית הכנסת של מגדלה, אחד משבעת בתי הכנסת שנמצאו ברחבי ישראל מתקופה זו והוא השמור ביותר מבניהם, בו נתגלתה האבן המיוחדת עם כל סממני בית המקדש כולל המנורה, כד השמן ועוד. בסיור מודרך נחשפים לחיי הכפר לשוק, לבתים, למקוואות ולשרידי העיר.

המרכז הרוחני והסירה של ישו. צילום שוש להב

מרכז רוחני נוצרי "דוק אין אלתום"                                                                        

כאמור, אחת האטרקציות הייחודיות במלון מגדלה, הוא כפר הדייגים העתיק. כאן נחשפים האורחים להיסטוריה במיטבה, באתר ארכיאולוגי של שרידי העיר העתיקה מגדלה, מהמאה הראשונה לספירה. על-פי המקורות, חיה מרים המגדלית (מריה מגדלנה בלטינית). במתחם המלון, בסמוך לחוף הכנרת, נמצא "דוק אין אלתום" DUC IN ALTUM – מרכז רוחני להסתכלות פנימית ולגלות את האני המיתי שלך. המיבנה מעוצב באופן ייחודי ובו ישנם מספר אזורי תפילה, שכל אחד מהם מיוחד בפני עצמו. במרכז הרוחני נפגוש את האב איימונד, שהסבריו מרחיבי אופקים, והוא יקח אותנו אל הקפלות הקסומות, הסירה של ישו, לאולם כנסים נוצרי דמוי בית כנסת, ציור מרשים, והקינוח הוא המראה על הכינרת. מאד מומלץ לביקור.

לקבלת מידע נוסף: טל': 0747003204 מייל: visit@magdala.org

לתשומת ליבכם: עד 23.8 המלון בתפוסה מלאה.

מחיר לינה לזוג על בסיס לינה וארוחת בוקר: 1800 ₪, חצי פנסיון: 2160 ₪. ילד: בתוספת 350 ₪.

למזמינים אירוח על בסיס חצי פנסיון, תינתן בחירה לארוחת ערב, באחת מהמסעדות הטובות ביותר בצפון, כחלק מבסיס האירוח (מגדלנה, טיביס, 1910, צל תמר).

לפרטים, עדכונים והזמנות:   www.magdalahotel.com

טל': 0747003204  reservation@magdala.org

Exit mobile version