Site icon IAS

מלון בורג' אל ערב דובאי שבר שיא חדש

מלון בורג' אל ערב דובאי בו נראה מנחת המסוקים. צילום freepik

בלי שום עזרים חזותיים שידריכו אותו, אלוף העולם לשעבר ב-Red Bull Air Race Challenger Class, לוק צ'פילה, הנחית במומחיות מטוס בעל כנף קבועה בגובה 212 מטרים מעל הקרקע על המלון המפורסם בעולם. "אני אסיר תודה לדובאי ולאנשים ולארגונים שעזרו לי להגשים את החלום שלי. זה כבוד להיות חלק מההיסטוריה המרשימה של בורג' אל ערב." אמר צ'פילה.

צ'פילה התכונן לרגע ההיסטורי הזה מאז 2021, לאחר שהשלים 650 נחיתות ניסוי בגובה פני הקרקע בפולין, ארה"ב ודובאי כדי לבנות את ביטחונו בנחיתה על מנחת המסוקים ללא כל התייחסות חזותית. לצ'פילה, אלוף העולם לשעבר ב-Red Bull Air Race Challenger Class , היו 27 מטרים בלבד להביא את ה-Cub Crafters STOL / Carbon Cub   (המראה ונחיתה קצרות) שלו לעצירה ממהירות נחיתה של 43 קמ"ש. זה לקח לצ'פילה שתי הקפות בטיסה והוא הצליח להנחית את המטוס בניסיון השלישי, והביא לעצירתו תוך 20.76 מטרים בלבד.

"האתגר הגדול ביותר", אמר צ'פילה, שהוא קפטן איירבוס A320 במקצועו, "היה היעדר נקודות התייחסות חיצוניות כלשהן, שנמצאות בדרך כלל בשדה תעופה עם מאות מטרים של מסלול המראה". כשהטיסה שלו הוסיפה פרק נוסף למנחת המסוקים הקבוע, צ'פילה לקח רגע להרהר כיצד האתגר הזה מדורג מול מעללי התעופה הקודמים שלו. "התשוקה הכי גדולה שלי היא אווירובטיקה. טסתי מתחת לגשרים של ורשה. נחתתי גם על מזח סופוט – מזח העץ הארוך ביותר באירופה – ב-2019, שאותו אדרג כשבעה מתוך 10. אבל הנחיתה של בורג' אל ערב הייתה שונה. זה היה 11 מתוך 10.

המשיך צ'פילה, "היינו צריכים בדיוק את מהירות הרוח והכיוון הנכונים: מעט מדי רוח ולא הייתי מסוגל לעצור, בעוד שיותר מדי היה מייצר מערבולת כה עזה שהמטוס שלי היה נזרק כמו עלה", אמר והביע את תודתו על ההזדמנות לנסות את הנחיתה ההיסטורית הזו, טען שזהו כבוד להיות חלק מההיסטוריה המרשימה של בורג' אל ערב. "בדרך כלל, כאשר מתקרבים למסלול, אני יכול בקלות לראות כמה גבוה מעליו אני נמצא ולשלוט בנתיב הגישה. אבל היום, הקרקע הייתה 212 מטר מתחת, ומנחת המסוקים נעלם מעל האף של המטוס, והקטין את הפריפריה שלי. כשהפניות האחרונות שלי נעלמו, נאלצתי לסמוך על התרגול והאינסטינקטים שלי כדי להביא את המטוס לעצירה לפני שיגמר החלל", אמר צ'פילה.

לוקיישן אייקוני לשבירת שיאים

בורג' אל ערב בדובאי הפך עם השנים למקום אייקוני למופעים מרגשים, כאשר הנחיתה של צ'פילה היא רק האחרונה בסדרה של פעלולים מדהימים. ב-2005, שניים מהאגדות הגדולות של הטניס, רוג'ר פדרר ואנדרה אגסי, שיחקו משחק במגרש מאולתר על משטח המסוקים, תלוי גבוה מעל העיר דובאי. המפגש האייקוני הזה בעננים דורג בשנת 2022 על ידי ATP כאחד מ-50 הרגעים המאתגרים ב-50 השנים האחרונות.

בשנת 2013, נהג הפורמולה 1 לשעבר דיוויד קולטהרד הציג מופע מדהים לעולם כאשר נהג במכונית הרד בול רייסינג שלו על מנחת המסוקים וביצע מעגלים כדי לחגוג את זכיית רד בול ראסינג באליפות נהגים וקונסטרוקטיביים בפורמולה 1 ב-F1 Airtel גרנד פרי הודי. גם בשנת 2019, רוכב ה-BMX המקצועי קריס קייל הוסיף פרק משלו להיסטוריה של בורג' אל ערב כשרכב על אופניו מקצה המסוק ונחת על משטח המסוקים, הדהים את הצופים וזכו להערכה עולמית על הפעלול המדהים שלו.

כל אחד מאירועי העבר בבורג' אל ערב, הציג את מעמדו של הבורג' כאחד המקומות האייקוניים והייחודיים ביותר בעולם, מקום בו דמיון ותעוזה משתלבים כדי ליצור חוויות בלתי נשכחות באמת. הנחיתה של צ'פילה מוסיפה לרשימה המרשימה הזו בשבירת שיא חדש ובלתי נשכח.

Exit mobile version