Site icon IAS

מלון בורג' אל ערב ג'ומיירה: לגעת בחלום מפרש הזהב

הכניסה למלון בורג' אל ערב ג'ומיירה. צילום עוזי בכר

אם אי פעם תהיתם איך זה לנפוש כמו מיליארדר במלון שהוכתר 7 כוכבים וזכה לא פעם בתואר "המלון המפואר ביותר בעולם", מומלץ לקרוא עד הסוף את הכתבה שלפניכם. לאחרונה הוזמנתי לסקר את יריד התיירות Arabian Travel Market (ATM) 2023 שהתקיים בדובאי בפעם ה-30, ובמסגרתו יצאתי לגלות אטרקציות תיירותיות, מסעדות יוקרה ובתי מלון סופר נוצצים.

בורג' אל ערב ג'ומיירה (Burj Al Arab Jumeirah) שפירושו "מגדל הערבים" היה השיא. אחד מהמבנים האייקוניים של עולם התיירות העולמית בצורת מפרש של דאו,  כלי שיט ערבי מסורתי ומכאן שמו, המתנשא לגובה 321 מטרים (המלון הרביעי בגובהו בעולם). עלות בנייתו כמיליארד דולר, בין נקודת ציון לאטרקציה תיירותית ומאז פתיחתו בשנת 1999 הציב את דובאי על מפת תיירות הפאר הגלובלית. במלון כ-800 עובדים ביחס של 6:1 בין אורח לאיש צוות, מתוכם 18 גננים מומחים לסידורי פרחים בלובי ובסוויטות.

לשוהים במקום מוצעת גישה בלתי מוגבלת לפארק המים וויילד וואדי (Wild Wadi Waterpark) שממוקם במרחק הליכה קצרה של חמש דקות בלבד מהמלון, ממש בכניסה למלון, מימין. לכל האורחים יש גישה לחוף הפרטי של ג‘ומיירה ביץ‘ הוטל. במלון 5 בריכות שחייה, שתיים מהן עם 30 קאבנות יוקרתיות. מועדוני חוף בלעדיים לאורחי סוויטות היוקרה. אולם אירועים ענק ומפואר המשקיף למפרץ.

מועדון הילדים עם צוות מקצועי מארח תינוקות מגיל 1-4. מגיל שנתיים ניתן להשאיר את הפעוטות בהשגחה בעלות 170 דירהם לילד למשך שעתיים.

בניית המלון נמשכה 5 שנים, שנתיים לבניית האי ועוד 3 שנים לבניית המלון. עיצוב הפנים בוצע על ידי המעצבת האנגליה ממוצא סיני קאון-צ'ו (Khuan Chew), שהשתמשה בפלטת צבעים ונגיעות עיצוביות בהשראת ההיסטוריה של חצי האי ערב. ארכיטקטורת והנדסת הבניין מתבססים על שיטה רב-תחומית בריטית והמלון נבנה על ידי חברה דרום-אפריקנית. התאורה החיצונית של הבניין מתחלפת לגוונים שונים כל שלושים שניות. מדי פעם יש מופע אורות, שבו הצבעים מתחלפים במהירות גבוהה יותר. רשימת אורחים ארוכה של ידוענים ואח"מים מפארת את המלון וכעת גם אנוכי, מתנדב בתפקיד מיליארדר. ג'ומיירה – חברת מלונות ואירוח ברמה בינלאומית המנהלת גם את המלון הזה ולה מלונות באבו דאבי, בחריין, שנחאי ועוד.

מלון בורג' אל ערב היוקרתי. צילום יח"צ

בורג' אל ערב, מסמלי היוקרה והעושר של נסיכויות המפרץ ניצב על אי מלאכותי, מעשה ידי אדם במרחק של כמה מאות מטרים מקו החוף של המפרץ הערבי ומחובר ליבשה דרך גשר מעבר פרטי. הדרך המקובלת להגעת אורחיו מנמל התעופה היא באמצעות צי של רכבי רולס רויס הניצב בחזית המלון או מסוק ישירות למנחת המסוקים המפורסם המחובר קרוב לקצה הבניין. טוב להרגיע, אני לא הגעתי לא בזה ולא באחר, רק ברכב הסעה פרטי, כשבכניסה נאלצתי לעבור ביקורת אבטחה קפדנית של הצוות שבדק שאני אכן מופיע ברשימת האורחים. סימון ברוקאר (Simone Broekhaar), המארחת, מנהלת מכירות ושיווק במלון בורג' אל ערב ג'ומיירה המתינה לי מחוץ למלון.

המעבר מדלת הכניסה ללובי המלון הפגישה אותי עם תמונות שליטי איחוד האמירויות בעבר ובהווה, משני צדדיו. הכניסה ללובי לא משאירה המון מקום לדמיון. זוג מקבלי פנים לבושים בבגדים אימרתיים מסורתיים קיבלו את פנינו בחיוך, דלפק קבלה בעל קשתות ותקרת זהב בצורה אליפטית האירו את עיני ושטיח מקיר לקיר בצבעי בורדו, זהב עם איורים מסולסלים הובילו את רגליי לעבר מדרגות נעות המובילות לאטריום המרכזי, כשמשמאלי המזרקה הפועלת באורות סיבים אופטיים, מים וערפל כדי ליצור אפקט כוריאוגרפי של מים קופצים במורד מדרגות אבן.

כשהאטריום המרכזי נגלה, מצאתי עצמי המום מהחוצפה המוחלטת של החזון היוקרתי של המלון בגובה 180 מטרים ונחשב לגבוה בעולם. הצבעים הקליידוסקופיים מייצרים אפקט טריפי, כשבחלק המרכזי של האטריום ממוקמת מזרקה עגולה בעלת מבנה גיאומטרי שמחקה אמנות אריחים אסלאמית. מעת לעת המזרקה יורה מים לחלל האטריום בגובה של כ-40 מטרים. הקיר החיצוני של האטריום צופה לים, ועשוי כולו אריג של טפלון ופיברגלס.

בורג' אל ערב: האטריום הענק עם המזרקה הייחודית וטרקלין Sahn Eddar. צילום עוזי בכר

אפשרויות לינה בבורג' אל ערב

ברוג' אל ערב הוא מלון סוויטות בלבד, הכולל כ-202 סוויטות בגדלים ועיצובים שונים (מ-170 מ"ר ועד 667 מ"ר) סוויטת דלוקס עם חדר שינה אחד, סוויטת דלוקס עם שני חדרי שינה, סוויטות משפחתיות וסוויטת דופלקס עם שלושה חדרי שינה. הסוויטות מאובזרות עד לפרטים הקטנים ביותר: מעל 130 ערוצי טלוויזיה במספר שפות, מוצרי טיפוח – כולל לתינוקות ולילדים, אינטרנט אלחוטי חינם, iMac  בגודל 21 אינץ'. השמיכות והכריות הן מהאיכות הטובה בעולם . חלונות מקיר לקיר עם נוף פנורמי למפרץ הערבי שתוכלו ליהנות מזריחות ושקיעות רומנטיות.

המחירים נעים החל מ-7000 ₪ ללילה בקיץ, 14,000 ₪ בחורף (שיא העונה) ועד 29,000$ ללילה בסוויטה הנשיאותית.

בורג' אל ערב: הסלון בסוויטה הנשיאותית. צילום עוזי בכר
בורג' אל ערב: חדר האמבטיה בסוויטה הנשיאותית. צילום עוזי בכר

Presidential Two Bedroom Suite –זו הסוויטה הדו מפלסית שביקרתי בה ונשארתי בהלם מגודלה, עיצובה והאבזור עד הפרטים הכי קטנים הקיימים בה. גודלה של סוויטת הדגל 667 מ"ר, מצוידת בשני חדרי שינה מרווחים, מעוצבת בזהב, משענות קטיפה ואהילים מוזהבים במטרה להעניק לאורחים תחושה נשיאותית. בר וספרייה פרטית. סלון וחדר אוכל נפרד ל-6 אנשים, שני חדרי הלבשה מרווחים עם חלוקי הארחה של מותגי יוקרה, שני חדרי רחצה ראשיים עם ג'קוזי, כניסה נפרדת לאנשי הצוות עם מטבח פרטי. כניסה חופשית לכל מתקני המלון. מאכלסת עד 5 מבוגרים ו-3 ילדים עד גיל 11 ולא יכולה בתפוסה מרבית לעלות על 6 אורחים.

החיפוש שלכם לבריאות מתחיל בבורג' אל ערב

בורג' אל ערב: Talise Spa -המקום האידיאלי להתפנק ולהתחדש. צילום עוזי בכר

מחדרי כושר וספא, לסאונה, חדרי אדים ויוגה, בורג' אל ערב הוא מקום המפלט האולטימטיבי לגוף ולנפש. Talise Spa -המקום האידיאלי להתפנק ולהתחדש בגדול. אזורי מנוחה ובריכה נפרדים לגברים ונשים. עיצוב נדיר ביופיו של צבעים קליידוסקופיים בגוונים של צהוב, לבן, כחול ותכלת, מייצרים אפקט של רוגע. בריכת אינפיניטי בגובה 180 מטרים וג'קוזי הצופים לים מרגשים. מסאג' לשעה החל מ-950 דיראם (שווה ערך לשקל).

בורג' אל ערב: Talise Spa -הבריכה והג'קוזי. צילום עוזי בכר

Talise Fitness at Burj Al Arab – מציע חדר כושר תוסס, חדיש ומאובזר למשעי.

המסעדות המפנקות של מלון בורג' אל ערב

בבורג' אל ערב ממתינות לכם מסעדות מפנקות ועשירות בטעמים, חלקן מעוטרות בכוכבי מישלן:

Ristorante L' Olivo Anacapri at Al Mahara – מסעדת שף אנדריאה מיגליאצ'יו מקאפרי, בעלת שני כוכבי מישלן, הממוקמת מימין, בכניסה ללובי המלון. זו המסעדה הראשונה בה ביקרתי אך לצערי ללא אפשרות ליהנות ממטעמיה. המסעדה המרשימה מגישה ארוחות ערב בלבד. מסעדה בסגנון איטלקי המתמחה בדגים ופירות ים. Al Mahara – 'הצדפה' בערבית.

הכניסה והסיור במסעדה העניקו תחושה של סיור בצוללת, כשמסביב אקווריום המלא במי ים. דפנות האקווריום עשויות מפלקסיגלס (לוחות אקרילים שטוחים) כדי לתת אפקט הגדלה והצגת חיות הים בצורה גדולה יותר. המסעדה דורגה גם בין 10 הטובות בעולם על ידי מגזין ה-Conde Nast Traveler. מנת דג סי בס לצד ירקות תעלה כ-550 ₪.

במקום גם חדר אוכל פרטי שבצידו קיר אחד המהווה אקווריום, שולחן אדום – ורדרד, וילונות ומנורת שנדלייר בצורת אצות ים בגוונים מתאימים לשולחן, וכיסאות עם גב מוזהב בצורת צדפה.

Ristorante L' Olivo Anacapri at Al Mahara במלון בורג' אל ערב:. צילום עוזי בכר

Sal – מסעדה אופנתית על חוף הים המשקיפה על המפרץ הערבי הנוצץ. בסגנון ים תיכונית המגישה ארוחות צהרים וערב. הישיבה אפשרית בתוך המסעדה או בחלקה החיצוני. זו המסעדה בה זכיתי ליהנות מארוחה נהדרת, לא לפני שיצאתי מהמבנה המרכזי של המלון למרפסת בורג' אל ערב, ששטחה 10,000 מ"ר- שטופת השמש המשתרעת עד 100 מטר מבסיס המלון, ומאפשרת לאורחים להירגע מנוף הים. ממש ביציאה מהמבנה המרכזי מוגשות גם ארוחות בוקר. חציתי את המרפסת הענקית ועברתי מעל גשר כשמשני צידיו בריכות שחייה. בירידה מהגשר ומימין ממוקמת המסעדה.

בכניסה למסעדה המתינו לנו שני סוגי מיכלים חצויים ובתוכם תצוגה מרהיבה של דגים, צדפות וירקות כחלק מעיצוב המסעדה. צבעי המסעדה השולטים הם כחול ולבן ולא לכבודי הישראלי. מדובר בעיצוב נהדר וים תיכוני מרענן. אחד הדברים המעניינים היו עמודי התמיכה בתוך המסעדה בחיפוי חבלים המשמשים יורדי ים ושולחן בעיצוב קסום עם אלמנטים המזכירים את מדינות דרום הים התיכון ועליו כדים שקופים המכילים זרי פרחים כחולים.

Sal – מסעדה אופנתית על חוף הים בבורג' אל ערב. צילום עוזי בכר
מסעדת Sal – מנת דג ים מעוצבת וטעימה צילום עוזי בכר

שני אפרול שפריץ לפתיחה (340 דיראם – מחירי משקאות אלכוהולים באיחוד האמירויות גבוהים במיוחד). תפריט מנת פתיחה, בוראטה לצד סלט עגבניות, עלים ירוקים, ארטישוק קצוץ וגרעיני רימון לקישוט (170 דיראם). לטעימה נוספת, קציצת פירות ים מקושטת באורז עם זעפרן ונבטים – חגיגה לעניים ולחיך (220 דיראם). המנה העיקרית הייתה טרייה וטעימה, אבל מעבר לזה היא הוגשה באופן מעורר תיאבון.

דג סי בס שהוזמן היה 'עטוף באהבה' – אפיית דג במלח גס היא שיטת בישול בסיסית ופשוטה הידועה כבר עשרות שנים. המלח שעוטף את הדג במלואו יוצר מעין מעטה חיצוני יבש ואפקט האידוי שומר על עסיסיותו של הדג מבפנים.  לצד פילה הדג העסיסי עגבניות שרי, תפוחי אדמה וכרוב מבושל עם קישוט של רוטב Verjus ( רוטב ירוק העשוי מענבים בשלים, תפוחים ודומדמניות) המשמש לעיתים כתחליף ללימון. את הקינוח השארתי לאגדה המהלכת של המקום, ממש לפני הפרידה הקשה מהמלון (ראו בהמשך).

בורג' אל ערב: הנוף הנשקף מ-Skyview Lounge .צילום עוזי בכר

Skyview Lounge – מיקסולוגיה ונקודות תצפית מרהיבה על קו הרקיע של דובאי והמפרץ הערבי מהקומה ה-27. תלוי בגובה 200 מטרים מעל פני הים, וניתן בו ליהנות בנוסף לקוקטיילים גם משתיה חמה של אחר-הצהריים.

Al Muntaha – מסעדת כוכב מישלן המגישה את מיטב המטבח הצרפתי והאיטלקי במלון האייקוני ביותר בעולם, מאת השף המהולל Saverio Sbaragli. בקומה ה-27. המעלית הפנורמית הנעה במהירות של 8 מטרים לשנייה תביא אתכם היישר למסעדה.

מסעדת Al Iwan בבורג' אל ערב. צילום עוזי בכר

Al Iwan – אוכל מזרח תיכוני במיטבו הכולל תפריט עשיר המציע מנות שף בינלאומיות. עיצוב המסעדה שאב אותי לאחת מסצנות הסרט אלאדין – סיפורי אלף לילה ולילה. השם הוא בעצם פירוש למרפסת מקורה הנתמכת בקירות תמך, עם חצר בחזית. הוקסמתי.

Bab Al Yam – באב אל ים, ממש על הים. מפגש נדיר מזרח תיכוני ואירופאי בסגנון מטבח פתוח עטור פרסים, לארוחות בוקר וצהריים.

Gilt – מוזהב. בר קוקטיילים עכשווי עם אווירה תוססת בעיצוב עשיר. בקומה ה-27 . שמפניה דום פריניון – 4500 דיראם לבקבוק, מחיר מבצע.

הגולדן קפוצ'ינו בבורג' אל ערב. צילום וטעימה עוזי בכר

Sahn Eddar – 'קבלת הבית' בתרגום מערבית (וגם מקום להיפרד עבורי). טרקלין הממוקם באטריום. המקום המושלם לארוחת צהריים, תה של אחר הצהריים וגם קפוצ'ינו מעוטר זהב 24 קראט. זה המקום המושלם לסיים את הביקור עם הגשמת חלום האגדה המהלכת של המלון 'גולדן קפוצ'ינו' כשברקע כורסאות מעור בצבע אדום, אגרטלי ענק עם פרחים ועמודי הזהב. לא יכולנו לוותר גם על פרלינים, פטיפורים ומרשמלו מצופה בשוקולד – מוזר אבל מפתיע וטעים. מחיר הקפוצ'ינו מזהב 120 דיראם, מינימום הזמנה בטרקלין – 200 דיראם. קטן עלינו!

זה הזמן להיפרד בעצב מסימון ומבורג' אל ערב, אחרי חוויה רב חושית. מבטיח לחזור ולשהות במלון לפחות לילה אחד, או יותר, מי יודע!

עם סימון ברוקאר, מנהלת מכירות ושיווק במלון בורג' אל ערב ג'ומיירה. צילום אתר IAS
Exit mobile version