Site icon IAS

מלון אלקונין: נוסטלגיה מ-1913 ועד לשימור ולהתחדשות בינואר 2023

דומיניק רומנו ואדריאה שור, על רקע מלון אלקונין החדש. צילום אור גפן

זו גם בשורה משמחת לתיירות בכלל ולמלונאות בפרט, וגם בשורה מרגשת שמכבדים את העבר ומשמרים ומחדשים בהווה. אני מתכוונת לפתיחתו הקרובה של מלון אלקונין (ELKONIN hotel), המתוכנן לתחילת ינואר 2023.

אלקונין היה המלון הראשון בעיר תל-אביב, הוקם לראשונה בשנת 1913 בנווה צדק, על ידי מלכה ומנחם אלקונין ונסגר בשנות ה- 40', כאשר שימש עד שנות ה- 80' כבניין משרדים. מלון אלקונין החדש מחייה את אחד מהמלונות הראשונים במטרופולין הישראלי, וכן את דמויותיהם של מלכה ומנחם אלקונין, שהיו זוג כריזמטי שהשפיע רבות על העיר הצומחת.

עתה נפתח המלון מחדש על ידי דומיניק רומנו ורשת MGallery. אלקונין החדש יציע, לראשונה בישראל, את מסעדת ל׳אפוק (L’Époque) של קבוצת רובושון, שתוביל את כל הקולינריה במלון: ברROOF TOP , רום סרוויס, חדריVIP  לאירועים אינטימיים ועוד. כמו כן, נפתח לראשונה בישראל ספא של המותג היוקרתי קלרינס (Clarins), אשר יציע מגוון טיפולים לפנים ולגוף.

חדר מפנק במלון אלקונין, המשקיף על נוף מרהיב. צילום סיון אסקיו

דומיניק רומנו, הבעלים של מלון אלקונין תל אביב, יהודי-ציוני-צרפתי, אומר: "אני מגשים חלום אישי גדול, אשר נולד מתוך האהבה הגדולה שלי לתל אביב ולישראל, ואני מתרגש להפיח חיים חדשים בבניין ההיסטורי, על ידי הבאת מודרניות ואמנות אירוח, ברמה שאין שני לה". מלון אלקונין תל אביב מסדרת מלונות MGallery ודומיניק רומנו, נפתח לאחר שחזור המבנה ההיסטורי. המלון ממוקם בלב העיר העתיקה של תל אביב, ברובע הציורי של נווה צדק, ומעוצב כמלון בוטיק עם 44 חדרים, כולל 2 סוויטות מפוארות.

MGallery הינו אוסף של מלונות בוטיק הכולל 107 מקומות אירוח ב- 31 מדינות. מלונות MGallery משלבים ייחודיות ואלגנטיות, וכובשים את לב האורחים בזכות סגנון העיצוב הייחודי שלהם. ממבנים היסטוריים ועד עיצובים מודרניים נועזים מעוררי השראה מרחבי העולם, מקבוצת Accor. אלקונין, המלון החדש ברשת, מציע 44 חדרים ושתי סוויטות, המעוצבות בכחול או בוורוד קורל. החדרים המוארים עוצבו מתוך מחשבה על פונקציונליות ונוחות מרבית. למלון גג פנורמי עם בריכה ובר אלכוהול, המציע את אחד הנופים הנחשקים והאקסקלוסיביים של תל אביב וסביבתה והים התיכון בכללו.

מנכ"ל המלון מורגן מונדוליני באחת מפינות החן במלון. צילום שוש להב

 מנכ"ל המלון הינו מורגן מונדוליני, איש צעיר עם נסיון של 14 שנים במלונאות, בהן ברשת הילטון, בראון ועתה הגיע לנהל את אלקונין. מורגן שעלה לישראל מצרפת לפני כ- 4 שנים, מספר בהתלהבות על הקמת המלון וייחודו, מציין שהצפי לאורחים הינו כ- 60% תיירים וכ- 40% ישראלים, שישמחו להתארח בסופי שבוע במלון המפנק המציע חוויה שונה מהמוכר.

המבנה ההיסטורי בו נבנה המלון, שוחזר בקפידה ע"י משרד בר אוריין אדריכלים, ומציע שירותים ומתקנים ייחודיים. מעצבת הפנים וקריאייטיב דירקטור, אדריאנה שור, ביקשה לשמר את המבנה ההיסטורי על ידי המודלים האדריכליים המאופיינים לתל אביב בתחילת המאה ה-20, ומלווה אותנו בסיור בו היא מסבירה על העיצוב והפינות האסתטיות שבמלון. אלקונין מציע סביבה קסומה למגוון רחב של חוויות חושיות, מטעם, דרך ריח ועד לתחושת רוגע כללית, ומיועד לאנשי עסקים, תיירים וישראלים המעוניינים לחיות את הקצב הדינמי של העיר.

פינה נעימה במסעדה המשובחת באלקונין. צילום סיון אסקיו

מסעדת ל׳אפוק (L’ Époque) של קבוצת רובושון                                                                       

מסעדת ל׳אפוק של קבוצת רובושון, פותחת את שעריה בקומת הכניסה של מלון אלקונין. מסעדה ראשונה של קבוצת רובושון בישראל, המעוטרת ב-31 כוכבי מישלן ברחבי העולם בהובלת שף הקבוצה, השף דיוויד אלבס (David Alves) שהיה יד ימינו של השף האגדי ז׳ואל רובושון במשך יותר מ-20 שנה ולקח את מושכות ההובלה של הקבוצה לאחר מותו. שף המסעדה יהיה יוג׳ין קובאל (Eugene Koval) ש"ינצח" על תפריט המלון ויגשים חלום ישן של רובושון שלא הספיק לממש בימי חייו – להקים מסעדה בעיר הלבנה בפרט ובישראל בכלל.

התפריט משלב בין גסטרונומיה צרפתית לטאץ׳ ים תיכוני, עם חומרי גלם מקומיים ותיבול מזרח-ים תיכוני. לצידן יככבו מנות דגל של קבוצת רובושון והקינוחים הפריזאים, כל זאת בליווי סומליה ויינות וינטג׳ מעולים מצרפת ומישראל. המסעדה תכלול 80 מקומות וכן חלל אירוח פרטי ל-20 איש שמעוצב כספרייה. בנוסף, הוקם במקום בר קוקטיילים קטן ואינטימי. העיצוב בצבעי תכלת ובז׳ שואב השראה מצילומי ארכיון של המלון ושל תל אביב של שנות השלושים של המאה ה-20. בנוסף לחלל המרכזי, תפריט המסעדה יוגש גם בפאטיו המלון, אשר יכלול 40 מקומות ישיבה.

קבוצת רובושון: ג'ואל רובושון אינטרנשיונל (JRI) נוסד כחלק מקידום מורשתו של ג'ואל רובושון לאחר מותו באוגוסט 2018. זוהי קבוצת המסעדות המובילות ביותר בעולם עם 31 כוכבי מישלן .הדגש הוא על איכות המרכיבים והטעם. כל זאת תוך שמירה על נאמנות למוטו המשולש של ז'ואל רובושון: מצוינות, פשטות ועקביות. JRI מחויבת לקיימות של שרשרת המזון, ומדי יום שואפת להשיג מרכיבים בצורה אתית ולהגביל את הפסולת על ידי שיתוף פעולה עם ארגוני צדקה בתחום המזון בקהילות מקומיות.

פינת הסבה בחדר עם נוף בכמה מחדרי המלון. צילום סיון אסקיו

הספא של Clarins

אלקונין הוא המלון הראשון בישראל שמארח ספא של קלרינס. הספא מציע מגוון רחב של טיפולי קלרינס, לרבות טיפול הדגל של אלקונין (Elkonin Signature Treatment), שתוכנן במיוחד עבור המלון ואורחיו. הספא של קלרינס כולל חמישה חדרי טיפולים וחמאם.

המותג Clarins נולד בשנת 1954 עם הרצון לקדם את היופי, על ידי הפיכתו לאמיתי וטבעי יותר. כשז'אק קורטין-קלרנס פתח את ספא היופי הראשון שלו בפריז, הוא ביטא את החזון ההוליסטי שלו ליופי: אסתטיקה, רווחה ובריאות, שלושה היבטים בלתי נפרדים. מוצרי הטיפוח הייחודיים שלו ושמני ה-100% הצמחיים הראשונים שלו זכו להצלחה אדירה.
כיום, Clarins עוסקת בראש ובראשונה במגע מקצועי ומותאם אישית, ידע ייחודי המתורגל במשך למעלה מ-65 שנה במכוני יופי, לקבלת תוצאות מיידיות ומתמשכות. Clarins גם מגלמת חדשנות מתמדת ויעילות יוצאת דופן של מוצרים: כמה מתמציות הצמחים והשמנים האתריים החזקים והטהורים ביותר באיכות הגבוהה ביותר. לבסוף, Clarins מציעה גם מרקמים חושיים וניחוחות שאי אפשר לעמוד בפניהם כדי לשמח את כל החושים.

מס' הטלפון של מלון אלקונין תל אביב: 03-5484000

כך נראה המבנה של מלון אלקונין ב 1913. צילום יח"צ
וכך נראה מלון אלקונין החדש. צילום סיון אסקיו
Exit mobile version