Site icon IAS

מלון אלמא מציג: מיצב "המבוך" של האמן Ame72

מיצב "המבוך" של האמן Ame72 בגג מלון אלמא. צילום צחי אלגיא

מיצב "המבוך" של האמן Ame72 מוצג על גג מלון ומרכז אמנויות אלמא בזיכרון יעקב. המיצב, נכנס לספר השיאים (ועדיין שומר על השיא) של גינס בשנת 2019 כעבודת ה-Street art הגדולה ביותר בעולם (Largest Stencil Artwork). גודלה של העבודה 267.74 מטר. מיצב המבוך הוא אמנות רחוב, אמנות עירונית, שמשקפת חיי יום יום בהיפוך, צרכנות, אקטואליה ונושאים חברתיים.

עם הכניסה למבוך מתודרכים ההורים: מבוגרים חייבים השגחת ילד. ולא ההפך!

הקשר של האמן Ame72 עם אלמא נוצר כשהגיע למלון, בפגישה עם הבעלים, האספנית לילי אלשטיין, וסיפר לה על הרעיון. Ame72 ניסה לחשוב על יצירה מחוץ לקופסה, לקחת 'חתיכות' מהרחוב, וליצור מהן מעין מבוך מלא אפשרויות. ל- Ame72 היה רצון ליצור דווקא באלמא למרות שהאמנות המוצגת במלון מאוד שונה מאמנות רחוב, ולכן שיתוף הפעולה מייצר עניין, מגוון ושוני.

Ame72 ויצירת הגרפיטי

Ame72, הוא, אמן בריטי, שמחלק את זמנו בין אנגליה וישראל. הוא החל לעסוק בגרפיטי בשנת 1985, ומשתייך למובילי סצנת הגרפיטי בעולם. העבודה על מיצב המבוך נמשכה כ-18 חודשים במתחם המלון ומרכז אומניות אלמא, ונפתחה לקהל ב-2019. לאורך תחילת העבודה, מלבד הנהלת המלון, איש לא ידע על הפרויקט הגדול. עם תהליך יצירת המבוך חברת 'דלק מוטורס', יבואנית רכבי המיני קופר בארץ, נתנה יד חופשית ל-Ame72 לעיצוב מיני קופר, שהפכה להיות חלק מהמבוך. Ame72 מאמין שעליו לגרום לקהל לחייך כשהוא מוחה על עוולות שונות – זהו הרעיון שהוביל אותו ליצירת "המבוך", מיצב הענק שכשמו כן הוא – אפשר וכדאי ללכת בו לאיבוד מחשבתי כדי להבין.

רגע לפני תחילת מגפת הקורונה Ame72 היה מתוכנן להציג את המבוך במספר לוקיישנים בארה"ב למשך מספר חודשים, אך מגפת הקורונה גרמה לו לחשב מסלול מחדש ולשלב שוב את כשרונו ויכולותיו בעולם האומנות וההייטק, אשר פותחות עבורו עולם רחב של אפשרויות. לדוגמא,  האפליקציה לאייפון iTag Graffiti ופרוייקט NFT Doji Crew.

מיצב "המבוך" של האמן Ame72 בגג מלון אלמא. צילום צחי אלגיא

'The Lego Guy'

העבודות של Ame72 עוסקות בעוולות חברתיות, ומעלות ביקורת על החברה הצרכנית. הוא נודע גם בכינוי 'The Lego Guy' עם שימושו בלגו כמוטיב מרכזי ביצירותיו, שהוביל אותו אף לשיתוף פעולה עם חברת לגו העולמית ויצירת פרוטו טייפ, מהדורה מוגבלת של לגו בעיצובו. בישראל, פועל Ame ברחובות תל אביב, בעיקר בחלקה הדרומי של העיר, עם יצירות רחוב גדולות וצבעוניות, ולרוב מככבות בהן דמויות לגו שנצבעות בגוונים פופיים ואטרקטיביים. יצירותיו מוצגות עוד ברחבי העולם במוזיאונים, גלריות ומכירות פומביות לצד אמנים ידועים בערים מרכזיות כמו לונדון, ניו-יורק, הוליווד ועוד, ואף על גדר ההפרדה.

המבוך פתוח לאורחי מלון אלמא במסגרת סיור האמנות. אורחים חיצוניים שאינם לנים במלון, יכולים להזמין סיור וארוחת בוקר במלון במחיר של 150 ₪ לאדם.  בחול המועד סוכות אפשרי להגיע רק לסיור, במחיר ₪ 50 לאדם, ברישום מראש. הסיורים מתקיימים בשעה 11:00,  יש להתעדכן ולהזמין מול המלון ולוודא שהסיור מתקיים.

מידע נוסף ותיאום סיור: 077-7356363 או באתר

guestrelations@elmahotel.co.ii

Exit mobile version