Site icon IAS

"מלאכות מדבר בערבה": בתיירות מועצה אזורית הערבה התיכונה

"מלאכות מדבר בערבה". צילום ארז פוסקלינסקי

בפתח עונת האביב, מזמינה תיירות מועצה אזורית הערבה התיכונה, לסופ"ש 'מלאכות מדבר' – יומיים מלאים שיוקדשו להיכרות עם העולם המרתק של מלאכות ומיומנויות החיים הקדומים במדבר. האחים, בן ואורן פריטל ממושב עידן, מקימי 'סיאל – מרכז מלאכות מדבר', הינם מדריכי מיומנויות קדומות, חלמו שנים רבות להנגיש את הידע לקהל הרחב, וכעת מגשימים חלום באירוע יחיד במינו, העוסק בחיבור הפשוט שבין אדם, חומר וסביבה.

במהלך שני ימי סוף השבוע, יחשפו המשתתפים לתכנים שונים שיועברו על ידי מנחים מרחבי הארץ, ביניהם: סדנת הדלקת אש פרימיטיבית עם בר בפלר, סדנת סיתות בצור עם בן פריטל, סדנת שזירת חבלים מגבה עם ניר נודלר, תצפית כוכבים עם אלון גולדשטיין. כמו כן, יערכו גם סיורי זריחה בשני הימים.

ביום שישי 3 במרץ – תתקיים הרצאה של יעל בית-אב, שתספר על חוויותיה מחייה במחיצת הבדואים בנגב. ביום שבת 4 במרץ – 16:00-13:00 – יתקיים 'יריד בעלי מלאכה' חגיגי וצבעוני, בו אנשי המקצוע פורסים את מרכולתם, תוך הצגה והדגמת הטכניקות הקדומות בהן הם עוסקים, כמו קליעה בסנסנים, פיסול בחומר טבעי ועוד. הכניסה ללא תשלום.

"מלאכות מדבר בערבה". צילום מטבע הדברים

ראס השיטה במושב חצבה, הערבה התיכונה, מציע מגוון אפשרויות לינה, החל מחדרים ממוזגים ועד פתיחת אוהל במתחם הקמפינג. בחאן מטבח משותף, מקורה הכולל פינת מנגלים, כירות גז ועוד.

עלות: ניתן לרכוש כרטיסים ליום בודד או לכל האירוע, כשהמחיר לאדם נע בין 65 – 140 ₪.
הכניסה ליריד בעלי המלאכה בשבת (16:00-13:00) הינה ללא תשלום.

ההשתתפות הינה בהרשמה מראש בלבד. מספר המקומות מוגבל.

לפרטים: בן פריטל,053-6282481, https://goarava.co.il/desert-crafts/

Exit mobile version