Site icon IAS

מכירות הדיוטי פרי של דובאי חצו השנה את המיליארד דולר

מתחם הדיוטי פרי בנמל התעופה הבינלאומי של דובאי. צילום Depositphotos

התאוששות מרשימה נרשמה בדיוטי פרי של דובאי השנה, כשהנתונים האחרונים מראים כי בשמונת החודשים של השנה, החנויות פטורות ממס בדובאי רשמו עלייה במכירות של 104% והגיעו ל-1.06 מיליארד דולר. יעד המכירות הצפוי עד סוף השנה יגיע ל-1.6 מיליארד דולר. ב-2021 מחזור המכירות עמד על 976 מיליון דולר.

בשמים, משקאות אלכוהוליים, תכשיטי זהב, סיגריות, טבק ומוצרי אלקטרוניקה היו הקטגוריות המובילות השנה (ינואר – אוגוסט 2022). מכירת בשמים עמדה על 186 מיליון דולר, עלייה של 89%, בעוד היקף המכירות של משקאות אלכוהוליים עמדו על 168 מיליון דולר והיוו 16% מסך כול המכירות. מכירת תכשיטי זהב עמדה על 106 מיליון דולר, גידול של 181% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

סך המכירות של סיגריות וטבק הגיעו ל-98 מיליון דולר והיוו 9% מכלל המכירות בעוד שמכירת מוצרי אלקטרוניקה גדלו ב-79% לעומת אשתקד והגיע ל-81 מיליון דולר. עלייה בולטת נוספת נרשמה בקטגוריית האופנה, שעלתה מ-41 מיליון דולר ל-130 מיליון דולר, זאת הודות להשקת מותגי אופנה מובילים כמו לואי ויטון, דיור וקרטייה. יחד עם זאת, שאנל וגוצ'י הם כעת בין חמשת מותגי היוקרה המובילים בדיוטי פרי של דובאי. המכירות המקוונות הגיעו ל-29 מיליון דולר והיוו 3% מסך המכירות בשמונת החודשים הראשונים של השנה.

המכירות בנמל התעופה הבינלאומי של דובאי (DXB) ובשדה התעופה הבינלאומי אל מקטום (AMIA), המהווים 88% מסך המכירות, רשמו עלייה של 115% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד והגיעו ל-927 מיליון דולר, בעוד שהמכירות בטרמינל 2 גדלו ב- 59% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

קולם מקלולין (Colm McLoughlin), סגן יו"ר ומנכ"ל דובאי דיוטי פרי, אמר:  "הייתה לנו שנה פנטסטית עד כה ואני שמח ששיחזרנו למעלה מ-80% מהעסקים שלנו מינואר עד אוגוסט, בעוד שהתאוששות הנוסעים היא כ-67% מרמות 2019. אנו נכנסים לתקופת מכירות עמוסה ברבעון האחרון ועם גביע העולם הקרוב שיחל בנובמבר, הדבר יגביר עוד יותר את התנועה לנמל התעופה הבינלאומי אל מקטום שיטפל ב-30 טיסות חזור נוספות לדוחא במהלך תקופת המונדיאל. בסך הכל, אנו בטוחים שנגיע ליעד שלנו בסוף דצמבר, המציין גם את יום השנה ה-39 שלנו".

Exit mobile version