Site icon IAS

מטיילים בשביל הגולן כמו באירופה

מטיילים בשביל הגולן. צילום דליה ברנר

בשנים האחרונות הפך שביל הגולן לאחד המקומות המועדפים על טיילים בכל הגילאים ומכל שכבות האוכלוסיה. הטיול בשביל מספק נופים עוצרי נשימה של מרחבי הגולן, החל מהצפון עם רקע החרמון ועד לדרום מול נופי הכינרת. לחלק מהצועדים, מדובר באתגר של כמה ימים, חלק ייהנו כל פעם ממקטע אחר, ויש שיקדישו מספר ימים ויגמעו את המרחק לאט ובנינוחות. כעת מציעים באגף התיירות של החברה הכלכלית גולן, חברות המספקות לוגיסטיקה על השביל ומציעות למטיילים הקפצות, סחיבת ציוד ולינת לילה מפנקת ונוחה שמוכנה עבורם, כך שהמטייל יכול לסחוב על גבו במשך היום תיק קטן בלבד.

דפנה מאיר, אחראית טיילות ופיתוח התיירות בגולן באגף התיירות של החברה הכלכלית גולן: "הבנו שאנשים רבים שאינם טיילים מנוסים, חוששים לטייל בשטח מאחר ואינם מורגלים בטיולים שכאלו ושנושא סחיבת הציוד והלוגיסטיקה יכול להוות מחסום. על מנת לתת פתרון יצרנו קשר עם חברות ייעודיות שיספקו שירותי  לוגיסטיקה למטיילים בשביל הגולן".

שביל הגולן. צילום יאנה סוטיל

שביל הגולן

אורכו של שביל הגולן כ-120 ק”מ מסומנים בכחול (כנרת) לבן (חרמון) וירוק (גולן), מהחרמון בצפון ועד מצוקי האון הצופים לכנרת, בדרום. שביל הגולן מחולק ל-15 מקטעים באורך משתנה, בין 6 ל-11 ק”מ לקטע בודד. לכל קטע גישה בשני הקצוות עם רכב רגיל, כלומר- כל קטע הוא שביל טיול קווי וההולכים כל קטע בנפרד צריכים להשאיר את הרכב בסיום המסלול.  עבור ההולכים לאורך כל תוואי השביל עם “הבית” על הגב, המסלול מסתכם ב-7-9 ימים, כאשר לאורך הדרך ניתן למצוא חניוני לילה חינמיים בהם ניתן ללון.

באגף תיירות בחברה כלכלית גולן זיהו את הטרנד הגדל ואת הפופולריות של השביל ומציעים כעת אופציות של סיוע בלוגיסטיקה עבור המטיילים. לדברי דפנה מאיר: "ערכנו פיילוט Golan hike כדי להבין את הצרכים והקשיים של המטיילים בשביל. הזמנו שתי קבוצות, האחת של טיילים רגילים והשניה של מטיבי לכת לטייל בשביל. סיפקנו עבורם את כל הלוגיסטיקה החל מארוחות וכלה באפשרויות לינה מגוונות לאורך השביל, הקפצות המטיילים והציוד. הטיול שלהם היה עצמאי אך הם לא נאלצו לסחוב כלום חוץ ממים ואוכל שקיבלו ארוז למהלך היום. בסיום המקטע הם הוקפצו למקום הלינה שם חיכתה להם מקלחת וארוחה חמה. הבנו שאנשים רבים שאינם טיילים מנוסים, חוששים לטייל בשטח מאחר ואינם מורגלים בטיולים שכאלו ושנושא סחיבת הציוד והלוגיסטיקה יכול להוות מחסום. על מנת לתת פתרון יצרנו קשר עם חברות ייעודיות שיספקו שירותי לוגיסטיקה למטיילים בשביל הגולן".

נחל סמך. צילום ימימה ארנון

המעוניינים לטייל בשביל יכולים לתכנן טיול עצמאי או לקבל שירותים מאחת מהחברות שמספקות לוגיסטיקה על שביל הגולן, ע"פ העדפות אישיות.

Walk about love

מציעה את כל שירותי הלוגיסטיקה והעזרה למטיילים לינה, הסעות ומזון הכולל צידה לדרך וארוחות מסודרות בבוקר ובערב. המסע בשביל הגולן יוצא בתאריכים נבחרים מהחרמון, ההרשמה היא מראש והמקום בקבוצה מוגבל ל 35 אנשים בכל מסע.

 תכנון המקטעים והחניונים נעשו ע"י הצוות המנוסה של החברה. החברה דואגת להביא מדי בוקר ומדי ערב מצרכים טריים לחניון הלינה, המטיילים אורזים את ציודם האישי ומניחים ברכב שמשנע את הציוד מחניון לחניון. הצעידה בשביל היא עצמאית, ללא מדריך, כשהחברה זמינה ותומכת טלפונית במקרה הצורך. החל משעות אחר הצהריים ממתין צוות החברה בחניון הלילה עם הציוד האישי של המטיילים, עם מקלחות חמות ותאי שירותים ניידים.

מחיר: החל מ640 ₪ ליומיים, ועד 2420 למסלול של 11 יום .

מועדי טיולים קרובים: 24.4-4.5  8.5- 18.5

* ניתן ללון במתחמי קמפינג – יורטים וצימרים ע"פ דרישה

*ניתן לקיים טיול לקבוצות וחברות.

לאתר לחצו כאן

מטיילים בגולן

החברה מציעה למטיילים בשביל הגולן שירותי לוגיסטיקה במהלך הטיול בין אם במסלול בסיסי או מסלול הכולל סיוע במציאת מקומות לינה בישובים הסמוכים. החברה מציעה אספקת מים, שינוע מטיילים ממקום למקום וכן ציוד שינה וציוד אישי כבד, במטרה לאפשר למטיילים בשביל ללכת בצורה קלה ונוחה מבלי לסחוב את כל הציוד על הגב. החברה מציעה למטיילים גם עזרה בתכנון הטיול ואפשרות של הזמנת לינה בישובים בסביבה וכן השכרת אופניים, או שילוב של יום אופניים במהלך המסע ושירות תיקוני אופניים לאלו המגיעים עם אופניים משלהם. כמו כן מציעה החברה השכרת ציוד, כגון: אוהל, שק שינה, תיק טיולים, מזרון, מקלות הליכה, מכירת חבילות אוכל כמו פוייקה או על האש ועוד. המחיר נקבע בהתאם לסוג השירות המבוקש

לאתר: https://metaylimbagolan.com/

בשביל הגולן

בשביל הגולן תופרים באופן אישי ובמקצועיות רבה את הטיול המושלם בשביל הגולן. לינה, לוגיסטיקה, אטרקציות והדרכה. עבור קבוצות ופרטיים, למטיילים מתפנקים, למטיילי שטח ולמשפחות מטיילות. בחברה מציעים אפשרות להזמנת צימרים, מלונות, אטרקציות וארוחות שטח לכל סגנון.

המחיר נקבע בהתאם לסוג השירות המבוקש

לאתר: https://www.golan-trail.com/

Exit mobile version