Site icon IAS

מטוסי העתיד ZEROe של יצרנית התעופה איירבוס

מטוסי העתיד ZEROe . צילום איירבוס

שלושה מטוסים שהוצגו לאחרונה ע"י חברת איירבוס המכונים ZEROe דומים אך שונים לכל מה שהכרנו עד כה. הראשון מזכיר מטוס מסחרי קלאסי, למעט כנפיים ארוכות וגמישות יותר. השני דומה למטוס נוסעים המונע על ידי מנועי טורבו-פרופ. השלישי, בעיצוב מהפכני. מדובר במטוסים המונעים כולם באמצעות מימן – טכנולוגיה המבטיחה הפחתה משמעותית של פליטות גזים.

" לפני חמש שנים, הנעת מימן לא הייתה אפילו ברדאר שלנו כפתרון טכנולוגי להפחתת פליטה," מסביר גלן לוולין (Glenn Llewellyn), סמנכ"ל איירבוס לפרויקט ZEROe. " נתונים משכנעים מענפי תחבורה אחרים שינו במהירות את כל הכיוון. היום אנו נרגשים מהמימן הפוטנציאלי המדהים שמציע תעופה עם אחוז פליטות גזים נמוך משמעותית. "

במטוסים ישנם שני סוגים של הנעת מימן: בעירת מימן ותאי דלק מימן. שלושת מטוסי ה"קונספט" של איירבוס – המכונים ZEROe – הם כולם מטוסי היברידי מימן. משמעות הדבר היא שהם מונעים על ידי מנועי גז טורבינות ששורפים מימן נוזלי כדלק. במקביל, הם משתמשים גם בתאי דלק מימן כדי ליצור חשמל המשלים את טורבינת הגז, וכתוצאה מכך מקבלים מערכת הנעה היברידית-חשמלית יעילה ביותר.

עם זאת, לכל שלושת האפשרויות יש גישה שונה במקצת לשילוב מערכת האחסון וההפצה של מימן נוזלי. מהנדסי איירבוס יישמו פתרונות אינטגרציה המביאים בחשבון בזהירות את האתגרים והאפשרויות של כל סוגי המטוסים.

Exit mobile version