Site icon IAS

מחירי הטיסה צפויים לעלות בשנה הבאה בנתיבים העסקיים

מה צפוי למחירי הטיסה ב-2023. צילום freepik

מדו"ח Air Monitor של American Express Global Business Travel שפורסם לאחרונה עולה כי מחירי הטיסה צפויים לעלות בשנה הבאה בנתיבים עסקיים מרכזיים ברחבי העולם.

הדו"ח מזהה את קיבולת חברות התעופה, האינפלציה, ההשפעה של שערי מטבע חוץ והיטלי דלק כמגמות מרכזיות המניעות את תנועות המחירים, ומוסיף כי העליות החדות ביותר בתעריפים צפויות להתרחש באזורים שנפתחו מחדש לאט יותר לאחר מגבלות מגיפת הקורונה.

הקווים בין אירופה לצפון אמריקה צפויים לרשום עליות מחירים מתונות של 3.7 אחוזים, בעוד שבטיסות פנים-אירופיות עשויות להיות עליות חדות של כ- 6 אחוזים במחלקות העסקים ו-5.5 אחוזים במחלקות התיירים, "כאשר התאוששות הקיבולת של חברות התעופה. מפגרת אחרי התעוררות הביקושים".

קיבולת גדולה יותר צפויה להגביל את עליית מחירי הטיסות המקומיות בצפון אמריקה לסביבות 3.4% במחלקת עסקים ו-2.9% בתיירים. התעריפים בקווים בין אירופה לאסיה אמורים לעלות ב-12% בתיירים וב-7.6% בעסקים, בעוד שטיסות הפנים באוסטרליה צפויות לעלות מחירים של כמעט 20% (19.4) במחלקת עסקים.

הדו"ח הזהיר כי "חלק מהמדינות באזור אסיה-האוקיינוס השקט היו איטיות יותר להיפתח מחדש לאחר מגבלות הנסיעה של הקורונה, ועלייה בביקוש בשילוב עם שיפור הכלכלה יחסית עלולים להפעיל לחץ כלפי מעלה על המחירים".

בתגובה לדו"ח, ג'ולי אבנל (Julie Avenel), סגנית נשיא, ייעוץ עסקי גלובלי ב- American Express Global Business Travel, אמרה: "הסביבה הכלכלית ההפכפכה הופכת את זה למאתגר עבור צוותי נסיעות לתכנן קדימה. אנחנו רוצים לצייד את הלקוחות שלנו בתובנות שהם צריכים כדי לבנות תוכניות נסיעות חזקות.

"כיועצים אנחנו רוצים ללכת מעבר לנסיעות עם הלקוחות שלנו, ולעזור להם לצפות שינויים בתעשייה שלנו, אז דו"ח זה בוחן גם מגמות כמו קיימות ועתיד העבודה, ושואל כיצד צוותי נסיעות יכולים להגיב."

לדו"ח Air Monitor 2023 המלא לחצו כאן

Exit mobile version