Site icon IAS

מחוז הרי הטטרה הגבוהים בסלובקיה בקמפיין תיירות חורף

אתרי ספא מפנקים. צילום רשות התיירות של מחוז הרי הטטרה הגבוהים

מחוז הרי הטטרה הגבוהים בסלובקיה, פותח בימים אלה בקמפיין תיירות חורף, כדי לחשוף את האטרקציות הרבות שיש למחוז להציע לתיירים מישראל, גם בתקופת החורף. רכס הרי הטטרה הגבוהים (Vysoké Tatry) נמצא בצפון סלובקיה ומהווה גבול טבעי בין סלובקיה ופולין. הרי הטטרה הגבוהים הם חלק מרכס ההרים השני באורכו באירופה, הנקרא רכס הרי הקרפטים.

הפסגה הגבוהה ביותר בהרי הטטרה הגבוהים נקראת גרלכובסקי (Gerlachovsky), ואליה ניתן להגיע רק עם מדריך מוסמך. גובה הפסגה הינו 2,655 מטרים. אך ישנן פסגות אחרות כדוגמת לומניצקי שטיט (Lomnický Peak) בגובה של 2,633 מטר, שאליה ניתן להגיע ברכבל ולהנות מנופים מרהיבים. זוהי נקודת התצפית הגבוהה ביותר בהרי הטטרה, בה ניתן לראות את מדרון הסקי התלול ביותר בסלובקיה.

הרי הטטרה הגבוהים מציעים לחובבי הסקי אתרים מודרניים ומטופחים. אחד מהפופולריים ביותר הוא אתר הסקי הבינלאומי שטרבסקה פלסו. האתר ידוע בזכות מדרוני סקי מטופחים ומצוינים בחורף, ומסלולי הליכה עם נופים מרהיבים בקיץ. באתר הסקי שטרבסקה 9 ק"מ של מדרונות סקי ופארק שלג. בנוסף, למספר מסלולים בדרגות קושי משתנות באורך כולל של כ-25 ק"מ. אתר הסקי טטרנסקה לומניקה ידוע בזכות המספר הגדול ביותר של מדרונות רחבים באורך של עד 5.5 ק"מ ורוחב של 60 מטרים. האתר מציע גם אפשרויות רחבות של בילוי באפר'ה סקי.

אתרי סקי איכותיים. צילום מארק הג'קובסקי

גם אתר הסקי בסטארי סמוקובץ מושך אליו את חובבי הסקי. המחוז מתפאר ב-24 ק"מ של מדרונות סקי מטופחים. באתרי הסקי עומדים לרשות המבקרים רכבלי סקי ומעליות מודרניות. עונת הסקי נמשכת כ-5 חודשים. בכל הרי הטטרה הגבוהים ניתן לגלוש בסקי-פס אחד, שמקנה שימוש בכל האתרים. האורך הכולל של מסלולי סקי קרוס קאנטרי משתרע על יותר מ-80 ק"מ.

קתדרלת הקרח בהרביינוק היא ביקור חובה לכל המשפחה בתקופת החורף,  שאסור לפספס. האתר, שזו שנתו העשירית, פתוח למבקרים עד חודש אפריל 2023. מוצבים בו 22 פסלים מקרח במשקל כולל של 225 טון, שעוצבו על ידי פסלים מסלובקיה, צ'כיה וגרמניה. ההשראה השנה למקדש הקרח היא כנסיית הקבר בעיר העתיקה בירושלים. בבקתות האלפיניות בגובה של יותר מ-2,000 מטרים מגישים מרק חם. האויר הצח של הרי הטטרה וטבילה באמבטיית אדים או פינוק בסאונה, יוצרים חוויה מיוחדת.

ככלל, תרבות הספא והבריאות נטועים עמוק בהרי הטטרה הגבוהים. כמעט בכל המלונות בהרי הטטרה הגבוהים ניתן למצוא מתחמי ספא. במחוז עומדים לרשות המבקרים עומדים יותר מ- 300 בתי מלון בדרגות תיירות שונות, לרבות מלונות 5 כוכבים. אטרקציות חורף נוספות ומיוחדות שמוצעות למבקרים: מזחלות כלבים, ארוחת ערב מתחת לכוכבים; טיפוס על קרח; החלקה על קרח; כדור פורח; לינה באיגלו; רכיבה על אופני שלג ועוד.

מסלולי הליכה ונופים מרהיבים. צילום רשות התיירות של מחוז הרי הטטרה הגבוהים

מים מינרליים הנשאבים מאגמים טבעיים גיאותרמיים, נשאבים ומוזנים לפארק המים התרמי הפופולרי אקווה סיטי שבעיר פופרד, בטמפרטורה התחלתית של כ-49 מעלות צלזיוס. בפארק יש 12 בריכות בטמפרטורות שונות, 8 סאונות, אטרקציות מים מגוונות ואתר ספא גדול ומפנק במיוחד לכל המשפחה. לאחר הביקור במתחמי הספא ישנה אפשרות למטיילים לבקר בשפע המסעדות, בתי הקפה והמוזיאונים הפרוסים במחוז הרי הטטרה הגבוהים.

בנוסף לכך, ברחבי שמורת הטבע של הרי הטטרה הגבוהים, ישנם מגוון כפרים ציוריים, אגמים מרהיבים ביופיים, מסלולי הליכה ואטרקציות רבות. העיר הגדולה באזור זה של הרי הטטרה הגבוהים היא פופרד, כאשר בתחומה נמצא שדה תעופה בינלאומי. מצפון מזרח להרי הטטרה הגבוהים נמצא הפארק הלאומי פייניני, שבו ניתן לעשות רפטינג חוויתי בנהר שמהווה את הגבול בין סלובקיה לפולין. מדרום להרים נמצאת שמורת הטבע הקסומה שנקראת "גן העדן הסלובקי", המשופעת במסלולי הליכה.

הפארק הלאומי של הטטרה הגבוהים, נכלל ברשימת האתרים המוגנים של אונסק"ו, בשל בעלי החיים והצמחים הנדירים שבו. בשל יופיו הייחודי והמחירים האטרקטיביים, הפך האזור לפופולרי ביותר ומבקרים רבים מרחבי העולם, לרבות מישראל, פוקדים אותו. בחודשי החורף, ניתן להנות בעיקר ממגוון אתרי סקי ברמות שונות, ובקיץ ישנם מאות קילומטרים של מסלולים שונים בהרים להליכה ורכיבה על אופניים. מערת הנטיפים בליאנסקה נחשבת לאחת המערות המתוירות בסלובקיה. מומלץ לבקר גם בכפר האותנטי זדיאר. הכפריים שימרו את המנהגים ואורח החיים כפי שהיה במאות השנים האחרונות.

www.enjoytatras.com

Exit mobile version