Site icon IAS

לשכת התיירות של אזרבייג'ן השיקה את הנציגות הרשמית שלה בתל אביב

פלוריאן סנגשטשמיד - מנכ"ל לשכת התיירות של אזרבייג'ן. צילום שוש להב

בשנת 2019 ביקרו באזרבייג'ן 47,000 ישראלים – עלייה אדירה של 17.3% בהשוואה לשנת 2018 ואז הגיעה הקורונה והכל נעצר. אך הנה, הכל מתעורר שוב והסימן לכך – לשכת התיירות של אזרבייג'ן השיקה אתמול (ד' 30.3) את הנציגות הרשמית שלה בתל אביב, בלוקיישן נהדר מול הים, בראשותה של ג'מילה טליבזדה. בין אם ביקרתם בה בעבר, או שאתם מתכננים לבקר בה בפעם הראשונה – לאזרבייג'ן יש משהו להציע לכולם, ממורשת יהודית, סצנה קולינרית מפותחת, טבע במיטבו, היסטוריה, תרבות, אתרי מורשת עולם ועוד.

לשכת התיירות של אזרבייג'ן (ATB) הודיעה על פתיחת הנציגות הרשמית שלה ברציף הרברט סמואל 10 על קו החוף של תל אביב. פלוריאן סנגשטשמיד – מנכ"ל לשכת התיירות של אזרבייג'ן, כיבד בנוכחותו את האירוע החגיגי ואמר: "אנו שמחים להכריז על פתיחת הנציגות החדשה שלנו בתל אביב. לשכה זו תשמש ליצירת שיתופי פעולה פוריים עם עמיתינו הישראלים, תוך הגברת המודעות לאזרבייג'ן בקרב הישראלים, שמירה על ניהול שוטף ואדמיניסטרציה הקשורים לקידום התיירות, יחד עם הכרות מעמיקה עם השוק, שתקרב בין אזרבייג'ן וישראל עוד יותר".

עתיק ומודרני בבירה באקו. צילום באדיבות לשכת התיירות של אזרבייג'ן

המשרד החדש משקף את האסטרטגיה של הלשכה לאמץ הזדמנויות הנוגעות למגמות הנוכחיות של קיימות סביבתית וחברה, ומזמינה את המטיילים להציץ אל שלל האפשרויות שיש לאזרבייג'ן להציע בעידן חדש זה. הלשכה החדשה תעבוד עם כל סוכני הנסיעות הגדולים, מפעילי הטיולים וחברות התעופה, המחדשות כעת את הטיסות הישירות בנות שלוש שעות לבאקו. הלשכה פועלת בכיוונים שונים במטרה למשוך מספר גדל של מטיילים מישראל, ובאמצעים שונים: מההשתתפות בתערוכות שונות ועד לשיתוף פעולה עם פלטפורמות מקוונות. פתיחת לשכת התיירות היא צעד ענק לקראת מחויבות זו.

יהודי אזרבייג'ן: אזרבייג'ן מהווה בית לקהילה היהודית מאז המאה ה-19 הקהילה היהודית של אזרבייג'ן מורכבת מכ-16,000 איש, כאשר 11,000 מהם יהודים המתגוררים בהרים. המדינה מזמינה מבקרים מישראל, הנמשכים ליופי, תרבות, מסורת, אנשים והאירוח של מדינה זו. המורשת היהודית באזרבייג'ן מיוצגת על ידי אנדרטאות בבאקו, גובה, אוג'וז, איסמיילי ואזורים אחרים. חורבות רבות של בתי כנסת עתיקים נמצאו באזורים מגוונים של הארץ ושבעה בתי כנסת עדיין פועלים בה כיום. ניתן לטייל ברחובות הראשיים של באקו וליהנות מבתי כנסת יהודיים מרתקים, ללמוד על יהודים מפורסמים מאזרבייג'ן ותרומתם לפיתוח הכלכלי-חברתי של המדינה.

הקולינריה האזרית המשובחת. צילום באדיבות לשכת התיירות של אזרבייג'ן

סצנת אוכל תוססת עם דגש על סלואו פוד: הודות למיקומה הגיאוגרפי של המדינה לאורך דרך המשי העתיקה, לכל אזור יש מורשת קולינרית משלו ותוצרת ייחודית, שיחד מספקים את הבסיס לטעמים העשירים של המטבח האזרבייג'ני. על ידי שילוב של נסיעות עם חוויות קולינריות ממקור ראשון עם חקלאים, רועי צאן, קצבים ואופים, מטיילים עוזרים לשמר מסורות גסטרונומיות ומרכיבים מקומיים, שאחרת עלולים להיות על סף הכחדה.

חוויה כזו מציעה למטיילים, המעוניינים לגלות את הצד הזה של אזרבייג'ן, את ההזדמנות ללון בבתי הארחה כפריים ולהשתתף בפעילויות עונתיות, כגון זריעה, שתילה, טיפוח, קציר, עיבוד ואריזה, וליהנות מתגמול של בישול וטעימת פרי עמלם. הלשכה אף הציגה לאחרונה את תפריט ארוך הטעם הלאומי, שנוצר כחלק מפרויקט במימון האיחוד האירופי לקידום סלואו פוד. התפריט מציע חגיגה ייחודית של המטבח המסורתי על ידי תמיכה בחקלאים וביצרני מזון מקומיים ומשמרת על מרכיבים וטכניקות מקומיות, כגון ייצור דבש הרים, ענבי מדרסה, אגוזי לוז, סירופ שושנים ומוצרי חלב מחלב בופלו.

נופים מרהיבים באזרבייג'ן היפה. צילום באדיבות לשכת התיירות של אזרבייג'ן

הטבע במיטבו: אם אנשים מבקשים לטייל בצורה בטוחה ופרטית מאי פעם, פעילויות חוץ וידידותיות לסביבה מבוקשות יותר ויותר, ולאזרבייג'ן יש כמעט כל סוג של גיאוגרפיה לטיולים, בין השאר: טיולים בטבע בתולי, צפרות, פעילויות חורף וספורט.

מגוון חוויות בריאותיות: הרותמות את ההשפעות המחדשות של הטבע עצמו, כמו טיפול במלח, מרחצאות ומעיינות תרמיים, השמן של נפתלן ועוד.

טיולי היסטוריה ותרבות: מאתרי מורשת עולמית ועד לארכיטקטורה מדהימה, יש כל כך הרבה היסטוריה ותרבות לחקור באזרבייג'ן. לדוגמא, אין דרך טובה יותר לגלות את הלב התרבותי של עיר הבירה באקו, מאשר עם סיור רגלי שנערך במיוחד לליבה מימי הביניים שלה – העיר העתיקה המוגנת על ידי אונסק"ו עם מגדל מיידן וארמון שירוואנשה.

קל להגיע: נכון להיום, אזרחים ותושבי קבע של 87 מדינות, יכולים להגיע לאזרבייג'ן בטיסות, כולל מישראל, בטיסה ישירה או דרך יעדים אחרים. ההגעה לאזרבייג'ן נוחה מאוד הודות לנמל התעופה הבינלאומי היידר אלייב המתקדם, שקיבל דירוג של 5 כוכבים על ידי Skytrax. נכון להיום, באמצעות טיסה ישירה קצרה יחסית של כשלוש שעות מתל אביב לבאקו, עם אזרבייג'ן איירליינס וישראייר.

מידע כללי נוסף: הגעה משדה התעופה למרכז העיר היא כ-20 דקות ברכב או באוטובוס. יש אוטובוסים ושאטלים במסלול משדה התעופה למרכז העיר, כמו גם מוניות זמינות בכניסה לטרמינל. קוד המדינה של אזרבייג'ן הוא 994+. ניתן להשתמש בטלפונים ניידים שלא נרכשו באזרבייג'ן למשך 30 יום, אך לאחר מכן יהיה עליך לרשום את קוד ה-IMEI של הטלפון.

Exit mobile version