Site icon IAS

"לפתוח את שמי ישראל לקבוצות תיירים ממדינות ירוקות"

ירושלים. צילום Depostphotos

עדכון אחרון

הישג מרשים ללשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת היום:"לאחר הפעילות והלחץ המתמשכים של לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל בדרישה לקבוע מדיניות כניסת קבוצות תיירים ממדינות ירוקות לישראל בקפסולות מפוקחות, אנו מברכים את פרופ' גרוטו שהודיע היום שעד סוף החודש יפורסם מתווה לכניסת קבוצות תיירים עפ"י עקרונות המתווה שיזמה הלשכה. מדובר בבשורה ענקית וחשובה לערי פריפריה רבות."

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל אשר השתתף בדיון ובעקבות השאלה שהוא הפנה לפרופ' איתמר גרוטו בדיון הוא הכריז על פרסום המתווה לכניסת תיירים לישראל ממדינות ירוקות, אמר:  "אנו מברכים על הודעת פרופ׳ גרוטו שמהווה גלגל הצלה לכלכלות ערי פריפריה שמשוועות לעבודה ופרנסה. לאחר שבועות שבהם פנינו, מארגני התיירות הנכנסת לישראל, לכל גורמי הממשלה בדרישה לפתוח את השמיים לקבוצות תיירים ממדינות ירוקות, הודיע היום פרופ׳ גרוטו בוועדה לביקורת המדינה כי עד לסוף החודש יוצג מתווה לכניסת קבוצות תיירים ממדינות ירוקות.

מתווים מפורטים שהכנו וקודמו על ידי משרד התיירות והשר אסף זמיר יהוו בסיס לתנועת תיירים ממדינות ירוקות שמהווים סיכון נמוך יותר מכל ישראלי 'אדום' המתהלך ברחובות הארץ."

פתאל סיכם: "זאת התחלה חשובה ועדיין יש לנו אתגרים בהתייחסות המדינות מהם יצאו התיירים. אנו מעריכים כי ההתעוררות בתיירות הנכנסת תתחיל ברבעון האחרון כידוע לאחר חופשת הסוכות תיירות הפנים יורדת משמעותית ותנועת קבוצות תיירים הכרחית לקיומם הכלכלי של ערים כמו טבריה נצרת עכו צפת ירושלים תל אביב ועוד .בימים הקרובים נתכנס לישיבות עבודה עם משרד התיירות והבריאות."

הבוקר

לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל לקראת ישיבת המעקב של וועדת הקורונה לגבי המתווה לפתיחת השמיים בכנסת היום (ב'):

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל שלח אמש מכתב ליו"ר וועדת הקורונה, חברת הכנסת ד"ר יפעת שאשא ביטון לקראת הדיון ואמר: "הממשלה הודיעה על עדכון במדיניות הבידוד הנדרש מישראלים השבים ממדינות ירוקות לפיה השבים ממדינות ירוקות אינן נדרשים לבדיקות ו/או בידוד. אנו מברכים על כל התחלה גם אם היא צנועה, הכיוון חשוב ונכון. אנו סבורים כי עפ״י אותו היגיון ומדיניות ניהול הסיכונים, שהביאה את הממשלה לקבלת ההחלטה האמורה, יש לעדכן את המדיניות לעניין תיירים נכנסים ממדינות ירוקות".

פתאל הוסיף ואמר: "ברי לכל כי הגעת תייר ממדינה ירוקה בטוחה יותר מכניסת ישראלי חוזר מאותה מדינה ירוקה. בעוד שהישראלי יוצא ממדינה אדומה ושב מירוקה התייר יוצא ממדינה ירוקה לישראל ושב אל מדינתו הירוקה. תנועת תייר המגיע ממדינה ירוקה בטוחה יותר מתנועת ישראלי החי במדינתו האדומה".

"הגשנו מתווה למשרדי התיירות והבריאות הכולל תנועת תיירים ממדינות ירוקות בישראל במבנה 'קפסולתי' תוך שימוש במקסימום אמצעי זהירות. קבוצות התיירים המאורגנות ע״י חברי הלשכה מפוקחות ומנוהלות בכל רגע נתון. אנו מודעים לחשיבות העליונה שנותן משרד הבריאות לצורך בקטיעת שרשראות הדבקה ומענה מלא ניתן על ידנו".

"לא מיותר לציין כי עם פרוץ המגפה הוכיחה הלשכה, עפ״י בקשת שיתוף הפעולה מהגורמים הבכירים במשרד הבריאות, רמת מענה וניהול לאיתור, בתוך שעות בודדות של, שרשראות ההדבקה האפשריות. מעבר לסיוע בקטיעה מידית של שרשראות ההדבקה טיפלנו בבידוד התיירים ופינויים מהארץ כמו גם העברת המידע לכל הגורמים הישראלים שבאו במגע. עתה אנו ערוכים טוב הרבה יותר למתן מענה שיעמוד בכל הדרישות".

"אנו מבקשים כי הנושא יעלה לדיון בישיבת הוועדה הקרובה וככל שתימסר התייחסות תקוותנו כי תהיה מבוססת על נתונים מספריים מפורטים של רמת סיכון הכרוכה בבקשתנו. כזכור מיד לאחר סוכות יתרוקנו אתרי התיירות מתיירות הפנים וערי פריפריה רבות וחשובות תלויות למחייתן בתנועת התיירות הקבוצתית מחו״ל".

"המדיניות המוצעת על ידי לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל מאפשרת תנועה מישראל ואליה בכפוף לכללים הממעיטים בסיכונים ומאפשרים פעילות כלכלית, תוך שמירה על מדיניות חוץ אחידה כלפי כל מדינות העולם וללא הכרזה כי מדינת ישראל אינה מקבלת את אזרחי המדינות שהן ידידותיה הטובות ביותר."

Exit mobile version