Site icon IAS

לעידוד התיירות: 'מה יפים הלילות בצפת'

מה יפים וטעימים הלילות בצפת. צילום עיריית צפת

במסגרת מיזם חדש שמקדמת עיריית צפת, יחד עם התיירנים בעיר, צפת העתיקה מתעוררת לחיים גם בלילות: בכל חמישי בערב ושישי בבוקר, יתקיימו ארועים מיוחדים, תוך הקפדה על הנחיות הקורונה ויעניקו חוויה של סופ"ש צפתי עם דוכני מזון, יינות, סיורים, אומנות ואווירה קסומה. מאות השתתפו בפעילות כבר בשבוע הראשון, כאשר העיר צפת לבשה חג במסגרת 'מה יפים הלילות בצפת'.

כבר שנים רבות, שללא פסטיבל מיוחד, הפוטנציאל האדיר של העיר העתיקה לא ממומש בשעות הערב., בחמישי האחרון זה סוף סוף קרה: נגני רחוב, מטיילים, עסקים פתוחים, סיורים מודרכים לתוך הלילה והתפרצות אדירה של הקסם הצפתי, בא לידי ביטוי בהשתתפות של מאות מטיילים ותושבי העיר. אגב, בשישי החגיגה נמשכה ורבים נהנו מאווירת שישי ייחודית בלב העיר העתיקה. במסגרת התוכנית החדשה, בכל יום חמישי ושישי תתקיים פעילות ברחבי העיר העתיקה. בחמישי החל מהשעה 19:15 יופעלו סיורים מודרכים, ומיד לאחר מכן ועד השעה 23:00 נגני רחוב ינעימו את האווירה לצד דוכני מזון (לחוח, בייגלה, פוקצות וכו), דוכני יין איכותיים, בירות וגבינות צפתיות, הרצאות ופעילות לכל המשפחה, סדנאות בגלריות ובתערוכה הכללית, והכל על פי כללי התו הסגול ושמירה על הנחיות משרד הבריאות.

העיר העתיקה של צפת מתעוררת עם המטיילים. צילום עיריית צפת

בנוסף, בכל יום שישי החל מהשעה 10:00 תוכלו להנות משישי צפתי – מעיין קבלת שבת צפתית הנפרסת על שעות היום לרבות מוסיקה, ביקבים ובמחלבות, סיורים מודרכים ושלל פעילויות בציר הגלריות שיציגו את התוצרים האומנותיים המרשימים. בעלי העסקים בעיר העתיקה ברכו על הפעילות וציינו: "מרגש לראות את ההתעוררות של העיר העתיקה, במיוחד בימים אלו בהם התיירים מחול לא מגיעים כי השמיים סגורים. הפעילות מבורכת וחשובה מאוד". ראוי לציין כי בעיריית צפת החליטו כדי שלא לפגוע בחיי התושבים, כי הפעילות תהיה ללא סאונד גבוה ותסתיים בשעה 23:00.

ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, ציין שגם בימי הקורונה חשוב לנו להמשיך את הפעילות התיירותית-תרבותית שלנו, בהתאם למה שניתן לקיים במגבלות הקורונה. צפת עיר של תיירות ומזמינה את עם ישראל להגיע לנפוש ולהנות בבירת הגליל. לדבריו: "אני מזמין את תושבי צפת, האורחים שצפויים להגיע לצפת, ואת כל תושבי מדינת ישראל, להצטרף לחוויית סופ"ש בצפת, עם לילות צפת וקבלת שבת צפתית – חוויה יוצאת דופן בלב העתיקה".

לפרטים נוספים והרשמה לפעילות:  https://zefat-online.co.il/weekend/

Exit mobile version