Site icon IAS

"למנוע הפסקת הפעלתן של הטיסות האזרחיות לישראל או ממנה"

מטוסים חונים בנתב"ג. צילום עוזי בכר

ב-25 בספטמבר בשעה 14:00 נכנס הסגר לתוקפו ואיתו התקנה כי נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה עד תחילת הסגר יורשו לצאת מהארץ במהלך הסגר לפי מתווה פתיחת השמיים למדינות ירוקות. לא ניתן יהיה לממש כרטיסי טיסה חדשים. מי שישוב ממדינה ירוקה יהיה פטור מבידוד לעומת החוזרים ממדינה אדומה שיצטרכו להיכנס לבידוד.

נוסעים שטיסתם בוטלה, או שלא יוכלו לטוס במהלך הסגר יהיו זכאים להחזר כספי על פי חוק שירות תעופה. הכניסה לישראל לא תתאפשר לבעלי אזרחות זרה, אלא רק לישראלים במהלך כל תקופת הסגר. נמל התעופה רמון יישאר פתוח לטיסת בוקר וערב על מנת לאפשר לתושבי אילת להגיע לדרום וצפון הארץ לטיפול רפואי או לצוותי עובדים חיוניים.

קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א בישראל בתגובה לשרת התחבורה, מירי רגב:

כב׳ השרה רגב,

בראשית הדברים אבקש להודות לך, גם באופן אישי, על התערבותך המשמעותית במניעת סגירתם המוחלטת של שמי מדינת ישראל לטיסות אזרחיות במסגרת הגבלות הסגר הנוכחי.

חשיבותה של רציפות תעופתית אזרחית היא מהמעלה הראשונה וטוב שמהערכת כולה בראשותך עומדת על כך חרף כל הקשיים שבדרך.

יחד עם זאת, נתבקשנו על ידי חברות תעופה החברות ב-IATA כמו גם גורמים אחרים בענף לפנות אלייך ביחס לסוגיית קביעת מועד כרטוס כרטיסי הטיסה כקריטריון לאישור טיסה מישראל (או אליה).

מעבר לעובדה כי מועד הכרטוס בפועל כפי שנקבע (לטעם אלה שפנו אלינו באופן שרירותי) אינו מצביע בהכרח על מועד ביצוע ההזמנה, שיכול להיות הרבה לפני כן, קטיעת שרשרת ההזמנות תביא בהכרח לירידה משמעותית בכמות הנוסעים באופן שקרוב לוודאי (ומעבר לכל הקשיים הקיימים ממילא)  יגרום להפסקת הפעלתן של הטיסות האזרחיות לישראל או ממנה .

כתוצאה מכך, גם אותם נוסעים שרכשו את כרטיס הטיסה טרם המועד שנקבע (בין אם מדובר בכאלה שיוצאים לישראל או כאלה האמורים לשוב אליה) יפגעו ולמעשה יוותרו ללא פתרון.

לטעמנו, ניתן למצוא פתרונות חליפיים מידתיים אחרים אשר מחד, יעמידו תנאים מינימאליים סבירים שיאפשרו את המשך הטיסות ומאידך, יאפשרו התמודדות עם נגיף הקורונה.  מדיניות האיחוד האירופי היא רק דוגמה אחת לכך. נחזור ונודה על התערבותך המידית להפגת אי הבהירות  והבהרת העניין גם בסוגיה זו.

Exit mobile version