Site icon IAS

למה האטרקציות התיירותיות בארץ עדיין סגורות?

אטרקציית שיט בקייאקים על הירדן. צילו שוש להב

"ההתאחדות טוענת להפליה בחסות במדינה, בהחלטה האקראית להחריג את האטרקציות התיירותיות ממתווה פתיחת המשק" – כך מלינים בהתאחדות האטרקציות התיירותיות בישראל, במכתב ששלחו לשרת התיירות, ח"כ אורית פרקש הכהן. התאחדות האטרקציות התיירותיות בישראל מונה עשרות אתרי תיירות ואטרקציות, ביניהם חמי געש, פארק המצפה התת ימי באילת, אתרי הראפטינג, מיני ישראל, איי-ג'אמפ, החרמון, פארקי חבלים, לייזרים ועוד.

השבוע נפתחו בשעה טובה שמורות טבע, מוזיאונים, קניונים, חדרי כושר ועוד, אולם אתרי פנאי אחרים, שכבר הוכיחו בעבר כי הם מסוגלים להתנהל במתכונת מצומצמת לפי הנחיות הו הסגול – נשארו סגורים, תוך הנצחת הפגיעה הכלכלית הממושכת בהם. התאחדות האטרקציות, המונה, כאמור, עשרות אטרקציות בישראל, שלחה מכתב חריף לשרת התיירות, שהתחייבה לפעול לפתיחת האטרקציות, יחד עם פתיחת אתרי רשות הטבע והגנים, לפי כל חוקי ההיגיון – דבר שלא קרה בפועל. "אנו שבים ודורשים את התערבותך המיידית בתיקון האבסורד", כך נכתב. "כפי שהתחייבת בעבר, אנו פונים אלייך בדרישה להפעיל את כל כובד משקלך, כפי שראינו אותך עושה ואף מצליחה ומתהדרת, ולתקן את העוול ולוודא כי אטרקציות התיירות, יפתחו באופן מידי, במתווה בדומה לשאר מגזרי המשק".

לדברי ההתאחדות: "אפילו ההחלטה על פתיחת החרמון, התקבלה רק לאחר השלג שירד בו, כדוגמא לפופוליזם ולקבלת החלטות, המונעות מאינטרסים לא ענייניים. הציבור צמא למקומות בילוי בטוחים ושוברי שיגרה, קרוב לבית וכחלק מטיול, בתחילת העונה היפה של השנה. אנו דורשים פתיחה מיידית של כל האטרקציות".

עוד לדברי נציגות התאחדות האטרקציות: "משרדי הבריאות והתיירות לא הסבירו את הפתיחה הבררנית ואת הרציונל העומד מאחורי ההחלטה, להשאיר השבוע חלק מהאטרקציות סגורות. נהפוך הוא, אין הבדל מעשי בין המקומות שנפתחו, לבין אלו שלא אושרה פתיחתם, ולכן מדובר בהפליה בוטה ביודעין, הפוגעת אנושות במקומות שהיו סגורים חודשים. הלוא ככל שייפתחו מהר יותר מקומות, תופחת הצפיפות והדבר יסייע לשמירה על בריאות הציבור".

במכתב נוסף ששיגרה ההתאחדות לממשלה, פירטה התאחדות האטרקציות את טענותיה טרם פנייה לבג"ץ, ובו נכתב כי "הממשלה לא הבחינה בין סוגי האטרקציות השונים ופעלה בהליך מינהלי פגום. לפגמים אלה יש השלכות משפטיות והתקנות במתכונתן הנוכחית אינן חוקתיות. באם הממשלה וועדת החוקה של הכנסת, יתקנו את ההפליה והשרירותיות לאלתר, נימנע מהליכים בבג"ץ והוצאת צו ביניים כנגד התקנות".

Exit mobile version