Site icon IAS

"ללא חברת תעופה לאומית ישראל תהפוך לאי במצור"

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על . צילום עוזי בכר

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על פנה היום באגרת לעובדי אל על לאור מצב החברה בעידן הקורונה:

אנשי אל על,

כולנו חווים ימים קשים ונראה כי השיא עדיין לפנינו. לצערי אינני איש בשורה, לא בכל הקשור לעיתוי סיום המשבר והתגברות האנושות על הנגיף ולא בכל הקשור לסיוע של המדינה לאל על, סיוע שהוא קריטי ואין עדיין פריצת דרך וכל יום שחולף מחריף עוד יותר את מצבנו. דבר אחד ברור זהו אחד המשברים הגדולים ביותר במאה השנים האחרונות כלכלית חברתית ובוודאי בכל הקשור לבריאות הציבור.

אנו מתקרבים לנקודה בה המדינה חייבת להחליט האם היא רוצה חברת תעופה לאומית, או שהיא סבורה כי הביטחון התעופתי איננו מרכיב חשוב ומשמעותי בביטחון הלאומי. אני גאה במיוחד על כך שחברת אל על מובילה במאמץ הלאומי למצוא פתרון להשבת הישראלים ארצה. זו שעת מבחן ואני רוצה בשם עם ישראל להודות לכם אנשי אל על. על מסירות ואחריות – אשרינו שאלו הם אנשינו. לטוס בהתראה קצרה ליעדים אליהם לא טסנו מעולם ובזמן קצר, זו ההוכחה עד כמה קריטי שתהייה לישראל חברת תעופה לאומית בלעדיה ישראל עלולה להפוך לאי במצור.

ענף התעופה הוא אחד הגופים הראשונים שנפגעו מהמשבר בכל המדינות. ההכנסות נעצרו כמעט לחלוטין כפועל יוצא מהנחיות הממשלה, מה גם שמדינת ישראל הקדימה את העולם בגישה המחמירה וסגרה גבולות. אני אומר זאת ללא ביקורת על ההחלטה אלא רק מתוך ציון העובדה שאל על נשאבה למשבר הזה הרבה לפני חברות אחרות.

לאנשים שלנו השוהים בחל"ת, אני יודע כי קשה להיות בבית בתחושה של חוסר ודאות. אני חושב עליכם בכל דקה ובכל רגע וכל מעשיי ומאמציי כמעט 20 שעות ביממה, מכוונים לדבר אחד בלבד: הבטחת עתיד יציב ובטוח לאל על בעידן שלאחר הקורונה והבטחת מקור פרנסתם של אלפי בתי אב.

יש לנו תוכנית אותה הגשנו לאוצר לפיה נוכל לעמוד באתגר ולהצעיד את חברת אל על לעבר עתיד יציב ובטוח. התוכנית מבטיחה אל על יעילה הרבה יותר, מדויקת יותר, עם התאמות תפעוליות, כך שתוכל להתמודד עם התחרות ועם הנזקים הכלכליים שגורם משבר הקורונה. התוכנית שהגשנו תאפשר למדינה לקבל החלטה על סיוע מידי לאל על.

אין דרך לצאת מהמשבר הזה ללא צעדים והחלטות קשות וכואבות, אבל אני נחוש לעשות זאת למענכם. זו עת למנהיגות ואחריות של ראשי המדינה, של מנהיגי העובדים ושל הנהלת אל על.

בפני הממשלה עומדות כיום שתי חלופות: אובדן חברת התעופה הלאומית, ועמו אובדן תרומה בהיקף של 2.5 מיליארד שקל לתל"ג, ניסיון מקצועי וקשרים מסחריים, אובדן זכויות טיסה שלקח שנים לצבור ובעיקר העלויות הכבדות הנמדדות במיליארדי דולרים רק כדי לשחזר את צי המטוסים ולהגיע בסופו של תהליך מסוכן ליכולת דומה לזו הקיימת היום. החלופה השנייה: הלוואת מדינה בהיקף של 200 עד 300 מיליוני דולרים, שתאפשר לאל על להתאושש ולחזור במהירות לפעילות סדירה.

אני מאמין כי בסופו של יום תימצא הדרך לשוב לפעילות מחוזקים ומנצחים.

Exit mobile version