Site icon IAS

ליטא: טבע מרהיב ופעילויות לכל המשפחה

ליטא, יעד לחופשה משפחתית מרהיבה. צילום לשכת התיירות של ליטא

במחקר שוק שערכה לאחרונה בישראל לשכת התיירות של ליטא עולה שכ-300,000 תיירים ישראלים צפויים לבקר בליטא בעתיד הקרוב. מחקרי השוק האחרונים מצביעים על כך שליטא זוכה להתעניינות עולה וגוברת בקרב הישראלים, בעיקר הודות לאתרי הטבע המרהיבים והאפשרויות הרבות של אטרקציות לכל המשפחה.

עד עולה מהמחקר כי הסיבות להתעניינות הגוברת של ישראלים בליטא היא הגיוון  המציעה המדינה הקסומה, הכולל ערים יפיפיות, חיי תרבות תוססים, גסטרונומיה משובחת ועוד, אך ברור מהמחקר שהטבע הייחודי של ליטא ושלל האטרקציות שמוצעות למשפחות עם ילדים הן הסיבות המרכזיות לכך שישראלים מתכננים לבקר במדינה כבר מהאביב הקרוב.

וילנה בירתה של ליטא, היא הבירה האירופאית המרשימה היא גם היחידה שמאפשרת טיסה בכדור פורח במרחב האווירי שלה, המרכז העתיק בעיר הוכר כאתר מורשת של אונסק"ו ונופיה הירוקים כוללים נהרות מתפתלים, פארקים ירוקים רחבי ידיים ואדריכלות מהממת.  לפרטים נוספים על וילנה: https://whc.unesco.org/en/list/541/

כדור פורח בשמי וילנה היפה. צילום לשכת התיירות של ליטא

במרחק של חצי שעה נסיעה בלבד מווילנה, שוכנת טרקאי – עיר קטנה מימי הביניים, הבירה ההיסטורית של המדינה. האטרקציה המרכזית בעיר היא טירת האי-שהיה המרשימה, אשר כיכבה בסרטו של גרי לייבלי משנת 2005 מבוכים ודרקונים: זעמו של אלוהים הדרקון. בעיר זאת משפחות מטיילות יכולות גם לבקר בשוקולד קפה, שם המבקרים יכולים למצוא יגואר שוקולד בגודל טבעי, ולמעלה ממאה פסלים מענגים יותר.https://ajsokoladas.lt/en/entertainment/

לפרטים נוספים על טרקאי: https://www.lithuania.travel/en/place/trakai-island-castle

קובנה העיר השנייה בגודלה בליטא, משמשת כבירת התרבות של אירופה לשנת 2022, וקיימת בה סצנת אמנות חדשנית ומרגשת. משפחות ימצאו בה המון שטחים פתוחים ואטרקציות מרתקות.

משפחה מבלה באחד מהפארקים של ליטא. צילום לשכת התיירות של ליטא

בליטא ישנו מגוון גדול של פארקי הרפתקאות שנמצאים בסמוך לערים וילנה, קובנה, סיאוליאיי ודרוסקינינקאי, והגישה אליהם נוחה במיוחד. הפארקים מלאים במסלולים נפלאים, גשרים הנמתחים בין צמרות עצים, פעילויות מאתגרות לכל הגילאים ועוד, כמו אונו פארק הרפתקאות https://www.unoparks.lt/

עבור משפחות, ישנו מגוון רחב של מוזיאונים יוצאי דופן שיקסימוילדים ומבוגרים כאחד, כמו מוזיאון הצעצועים הנוסטלגי, מוזיאון האשליות, מוזיאון "השטן" בקובנה, מוזיאון הים הליטאי בקופגאליס ועוד.

עיירת הספא דרוסקינינקאי היא למעשה אתר הבריאות הרשמי של ליטא והיא מתאימה למבוגרים אך גם למשפחות שכן יש בה כמה פארקים ייחודיים לכל המשפחה. אפשר לגלות את הטבע הנפלא שמסביבה בטיולים ברגע או ברכיבת אופניים כולל יער האורנים המופלא שבשטחה. אתר הספא כולל בין השאר מפלי מים,  חדרי כושר, טרסות יוגה ועוד. משפחות שנהנות  מספורט החורף יכול להתנסות בסקי או סנובורד ב סנואו ארנה המקומי המקורה  – היחיד מסוגו במדינות הבלטיות.https://snowarena.lt/en/home/about המשתרע על פני 8 דונם וכולל שלושה מסלולי סקי ברמות שונות, הזירה יכולה באמת להעביר מבקרים לאלפים.

אתרי הספא מיועדים לא למבוגרים בלבד אלא גם למשפחות. אחת מהאטרקציות הייחודיות יותר עבור משפחות שוכנת ליד העיירה רודייקיסקיס וידועה בשם "ספא הצבאים". מדובר בשטח מחיה המכיל כ-70 צבאים המשוטטים בחופשיות, ומטופל על-ידי צוות המתחם בשיתוף המבקרים – שמוזמנים לצפות ואפילו להאכיל את הצבאים.  אם אתם מעדיפים חיות קטנות וחמודות יותר, מוזמנים לבקר ב"עמק הארנב" אשר מאכלס למעלה מ-50 גזעים שונים של ארנבים, לצד צבאים, פרות, כבשים ושלל בעלי חיים. אם אתם מעדיפים לקיים את המפגשים עם עולם החי בסטינג אורבני, קפצו לבקר ב"חתול קפה" – בית קפה המשמש כביתם של 15 חתולים חמודים ושובבים.

וילנה תארח גם את שבוע הגסטרונומיה של ליטא החל מה -25 באפריל ועד ה -1 במאי, עם מסעדות שפותחות את שעריהן לחוות את התפריטים הייחודיים שלהם בנושא "22 צבעים" והשנה המיקוד הוא בצבעים המופיעים מחדש באביב http://skonis.lt/vienuoliktoji-gastronomijos-savaite-jau-balandi/

ניתן למצוא מידע נוסף על אתרים המתאימים למשפחות כאן.

לפרטים נוספים על המחקר: https://www.lithuania.travel/en/news/market-research

אודות לשכת התיירות של ליטא

לשכת התיירות של ליטא היא סוכנות לאומית לפיתוח תיירות האחראית על שיווק וקידום התיירות של ליטא והפועלת תחת משרד הכלכלה והחדשנות. מטרתה האסטרטגית היא להעלות את המודעות לליטא כיעד תיירותי אטרקטיבי ולעודד נסיעות נכנסות ובתוך המדינה. הסוכנות משתפת פעולה באופן הדוק עם עסקים וארגוני תיירות, מציגה מוצרי תיירות ליטאים, שירותים וחוויות במדיה חברתית ודיגיטלית, עורכת טיולי עיתונות, תערוכות, נסיעות בינלאומיות ואירועי B2B.

Exit mobile version