Site icon IAS

ליטא הסירה את מגבלות הכניסה לישראלים

וילנה, בירת ליטא במלוא יופייה. מרכז העיר העתיקה. צילום לשכת התיירות של ליטא

הודעה רשמית יצאה היום מטעם Lithuania Travel – הסוכנות הלאומית לפיתוח התיירות והאחראית על שיווק וקידום התיירות של ליטא, הפועלת תחת משרד הכלכלה והחדשנות. במסגרת ההודעה מכריזה ליטא כי  הסירה את מגבלות ה-COVID-19  עבור כל מדינות האיחוד האירופי/EEA וממשיכה להקל גם על אזרחי מדינות אחרות. מה-15 בפברואר, כל המבקרים מהאיחוד האירופי/EEA ומחלק מהמדינות מחוץ לאיחוד האירופי: ישראל, ארה"ב, איחוד האמירויות, ניו זילנד, ג'ורג'יה, טייוואן ואוקראינה – לא יידרשו עוד להציג תעודת חיסון/מחלים, או בדיקת COVID-19 שלילית בעת הכניסה לליטא.

החל מה-31 במרץ, מבקרים ממדינות אחרות עדיין יידרשו להציג תעודת מתחסן/מחלים או בדיקת COVID-19 שלילית, עם זאת, הם לא יצטרכו לעבור בדיקות נוספות או להיכנס לבידוד. יתר על כן, אלה שחוסנו על ידי חיסוני Nuvaxovid (Novavax) ו-Covishield (AstraZeneca) כבר יכולים להיכנס למדינה.

ארגון הבריאות העולמי בצעד דרסטי למען הכלכלה

החלטה זו שהתקבלה על ידי ממשלת ליטא באה בעקבות המלצות ארגון הבריאות העולמי להסרה או הקלה של הגבלות הנסיעה, שכן צעדי COVID-19 קפדניים ממושכים עלולים לגרום לנזק כלכלי וחברתי. לאחר יישום השינויים הללו, ליטא נותרה אחת המדינות הפתוחות ביותר באירופה בנוגע לנסיעות בינלאומיות.

"ליטא היא אחת המדינות הראשונות באזור שהגיבו במהירות ובגמישות לטבע המשתנה של הנגיף. ההגבלות שהוסרו שולחות מסר חיובי לכל מגזר התיירות הליטאי, שהושפע מהמגיפה", אמרה אושרינה ארמונאיטה, שרת הכלכלה והחדשנות של ליטא. "ההגבלות הקודמות לא ישמשו עוד את אותה מטרה, ורק ישפיעו לרעה על הכלכלה, בהתחשב בכך שהזן הנוכחי של הנגיף נחשב למתון יותר. אלו הן חדשות טובות גם לתיירים וגם לליטאים שחיים בחו"ל שכן לשתי הקבוצות יהיה קל יותר להגיע לליטא".

לפני המגיפה, ב-2019, כ- 2 מיליון תיירים ביקרו במדינה והוציאו יותר מ-977.8 מיליון באותה שנה, כך שהתיירות הפכה לחלק משמעותי מכלכלת המדינה. צפוי שההגבלות שהוסרו יביאו את עסקי התיירות במדינה להתאוששות מהירה יותר שכן הכניסה לליטא ממדינות האיחוד האירופי/EEA כעת לא תהיה שונה מהתקנות שהיו תקפות בתקופה שלפני המגפה.

רוב האטרקציות התיירותיות פתוחות כעת בליטא ומאפשרות למבקרים לחקור את המדינה עם מגבלות בטיחות מינימליות כגון חבישת מסכות רפואיות בחללים פנימיים ציבוריים.

מידע נוסף על תקנות COVID-19 בליטא לחצו כאן.

וילנה שבליטא. . צילום Shutterstock

Lithuania Travel היא הסוכנות הלאומית לפיתוח התיירות האחראית על שיווק וקידום התיירות בליטא ופועלת תחת משרד הכלכלה והחדשנות. מטרתה האסטרטגית – העלאת המודעות לליטא כיעד תיירותי אטרקטיבי ולעודד נסיעות נכנסות ופנימיות. הסוכנות משתפת פעולה באופן הדוק עם עסקים וארגוני תיירות, מציגה מוצרי תיירות ליטאיים, שירותים וחוויות במדיה חברתית ודיגיטלית, מסעות עיתונאים, בתערוכות נסיעות בינלאומיות ואירועי .B2B

חברת GBD מייצגת את הסוכנות בישראל.

למידע נוסף בקרו ב- http://www.lithuania.travel/ או בדף הפייסבוק Lithuania Real is beautiful

Exit mobile version